Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

Tips på JULklappar!

Jag tänkte att nu när det "drar sig mot jul" så kan man starta en tråd där vi kan tipsa varann om olika julklappar!

Svärmor, svärfar, mor och far, mormödrar etc
    barn, barnbarn, kusiner, älsklingar, sambos, makar, syskon, vänner, nära vänner.. alla man nu kan tänkas ge julklappar!

• Svar på tråden Tips på JULklappar!
  • Päron1986

vad härligt att det blev så mycket tips!

svårast är mormor för mig, det blir oftast godis, men en jul fick hon en chokladkartong från alla, då hn hade typ 6-7 kartonger! sen dess försöker jag variera mig lite ;)

svärmor o svärfar är svårt..

• Päron1986

hallå, borde inte den här tråden flöda?

• Päron1986
    123ost skrev 2009-10-21 14:43:14 följande:
    Syster - Telefon som ser ut som en högklackad sko 245:- Systers kille - Presentkort på systembolaget (nyss fyllt 20) :- Pappa - Lottpaket 200:- Svärfar - Slangvinda 270:- Mamma - Presentkort kläder ca 200:- Bonus pappa & mamma - Brandsläckare ?:- Sambos kusiner (2 pojkar & 2 flickor) - Spel ca 50-150:- Sambo - presentkort på jaktkläder sen har jag inte kommi på mer.. men ska till Rusta på fredag och leta efter billiga ;)
    här var det en med koll :)

farfadern i släkten funderar jag på en bok till..
    psysseltidningsprenumeration till mormodern!
  • Päron1986
    Caamillaa skrev 2009-10-26 11:06:27 följande:
    Hej! Jag tänkte delvis tipsa och be om hjälp.. Jag har köpt en kvadratisk låda med lock som jag har målat svart. På locket har jag satt fast en stor rosett av sidenband. Och i lådan har jag tänkt att klä den i något svart, lite mjukare tyg. I lådan ska jag lägga lite "må bra grejer/snuskprylar" till min sambos moster och hennes man. Än så länge har jag köpt: - en fin flaska från Granit som ska fyllas i med massageolja, med hemmagjord etikett på, där jag skriver vad flaskan innehåller. - en liten hemmagjord kamasutrabok med texter och lite småsnuskiga bilder i (utan att gå till överdrift) - fin choklad - biobiljetter - badbomb - (kanske en kondom, osäker på om det blir för mycket..) Det här är en julklapp som dom ska få öppna själva och inte när hela släkten sitter och tittar på. Har ni något tips på vad jag kan lägga i mer?
    En fjäder att kittlas med :)

(kan vara en påskfjäder, fast kanske inte en gul då :P men numera brukar de ju finnas fina färger!)
  • Päron1986
    Caamillaa skrev 2009-10-26 17:06:04 följande:
    Det var en jättebra idé! Tack! Ska kika efter en svart, lite större fjäder.
    varsågod :) jag är lite stolt själv över att jag kom på det "bara sådär" ^^
    ögonbindlar? kanske lite väl.. kinky, å ge bort.. men vem vet roligt kan de ju vara!
    stardream skrev 2009-10-26 11:43:09 följande:
    Behöver hjälp med sambons julklapp, han är vääälldigt tekninkintresserad, gillar alla elektroniska nya prylar som finns åp marknaden
    coolstuff.se finns en solcellsrobot man kan bygga om till flera saker, den ska min svåger få! han är iofs 19 men ändå ;)
  • Päron1986
    snart 4 skrev 2009-10-31 13:25:19 följande:
    till min mamma + pappa, stefans mamma + pappa och stefans bror + sambo ska jag göra en liten bricka med lite gott på. jag tänkte att jag tar en liten skärbräda i trä och så gör jag äppelmos, senap " i någon fin glas burk" , så tänkte jag göra två olika sorters fudge "hemma gjord strut" och sen ett litet fint ljus. så får det bli cellofan med ett fint band om. låter det som en bra ide? har tyvärr lite pengar så kan inte vara dyrt. men jag vill inte att det ska se fattigt ut... vet inte vad jag ska ge till min sambo i julklapp. han kommer få parfym men vad mer? han är 23 år och gillar att vara vid datorn,film,familjen,hitta på saker m.m han är bagare men jag har inte råd att ge honom en kitchen maker:( som jag vet att han så gärna vill ha. tips snälla på vad man kan ge?
    måste ni ge varann? jag o min sambo brukar spara vafrandras julklappar och sen köpa ngåot gemensamt större till hemmet.. eller finare födelsedagspresent!
  • Päron1986
    stardream skrev 2009-10-26 11:43:09 följande:
    Behöver hjälp med sambons julklapp, han är vääälldigt tekninkintresserad, gillar alla elektroniska nya prylar som finns åp marknaden
    teknikmagasinet?
Svar på tråden Tips på JULklappar!