Inlägg från: Päron1986 |Visa alla inlägg
  • Päron1986

Tips på JULklappar!

till en 19åring? teknikintresserad?

• Päron1986

dags att puffa lite i den här tråden, det är ju snart jul igen!

• Päron1986
    Archandra skrev 2010-10-17 11:20:57 följande:
    Jättebra tråd! Kul med tips!
    Ja de tycke rjag :)

Ett tråkigt men BRA julklappstips är presentkort! spec för de som reser långt för att träffa nära å kära, mindre packning!
    På spa, bio, klädesaffärer, upplevelser osv
  • Päron1986
    AlexanderBubben skrev 2010-10-17 13:33:34 följande:
    Tjej eller kille? Vad för relation har denne med dig? Om det är din dotter, varför inte en ny mobil? Om det är din son, kanske något till bilen (förutsatt att han har körkort och bil)?
    19årig kille, svåger
    elektrikerutbildad, bor hemma

har fköpt massa "flytta hemifrån" saker som visserligen är uppskattat men ändå, tråkigt när det bir fyra år på raken..
  • Päron1986
    2underbara skrev 2010-10-16 23:44:21 följande:
    Hm... någon som har förslag på nåt till en sambo som är rätt otacksam att köpa nåt åt?

Det är bara whisky som verkar funka och jag gillar verkligen inte när han dricker
    Nej, jag är inte nykterist, men han dricker för ofta. 
    tycker att whiskeyboken var en bra idé.
    eller fina glas? shaker?
    elle rom du vill fokusera på något helt annat än hans drickande: vad har han för intressen?
    vad jobbar han med? något som han alltid sagt att han ivll göra?
  • Päron1986
    Pigelinen skrev 2010-10-18 11:01:39 följande:

Behöver tips till följande:

Systerson 10½år, har massa leksaker, gillar teknik och bilar. Hade velat köpa en tidningspren men vet inte på vad. Bilsport junior ska utgå annars hade jag köpt den. (ca 200-250kr)

Systerson 4½år, har massa leksaker. Har noll koll här vad jag ska köpa och föräldrarn har inga förslag.. (200-250kr)

Svärfar o hans fru. Gillar hästar och trädgård, ekologiskt... (ca 200-250kr)

Systerson 8½år. Ska få Atlantis LEGO (köpte på GeKås för 98.95kr) men behöver något mer för 100-150kr

Min mamma o hennes man. Mamma gillar scrap och textiler medan hennes man är pensionär och gillar idrott och lantbruk. ca 200-250kr

Min mans bror, 23år singel men kombo med en tjej (så det finns det mesta i hemmet) Han reser mycket i sitt jobb. ca 200kr

Min pappa o hanns fru. Pensionerade lantbrukare som är morderna av sig. Nu mera är de resande försäljare, reser både i USA o Sverige. I fjol fick pappa en ljudbok "lära sig engelska". ca 200kr

Har köpt:
    -Grillbestik fr Sagaform till min mans bror o sambo på GeKås. Ord pris är 398kr men jag köpte för 90kr FYND!!!
    -18årig systerson Parfym och så ska han få presentkort på MQ el Jack and Jones
    -Svärmor, champangeglas (hon önskade sig det)
    -kompis dotter 2år, käpphäst som man trycker på öronen, fanns på GeKås
    - kompis son 5 år, ljud cd Astrid Lindgren

Din mans bror: mp3-spelare eller en ljudbok som han kan ha på resan?
    vad sägs om ljud / böcker till dina systersöner också? eller mer lego?
    10½ kanske ska ha någon "robot"hund som finns på coolstuff.se (tror det är se, testa dig fram!)
  • Päron1986
    Pigelinen skrev 2010-10-21 16:13:00 följande:
    Nej det är svårt med sin resp... nu har vi slutat att köpa till varandra och köper iställeet något gemensamt till oss. I fjol blev det en förstoring på dottern och iår lutar det mot en ny frys, inte så kul men ack så användbar   Innan det så köpte vi saker som vi båda behövde, jag fick ex en vattenkokare med termometer på utsidan så att man ser hur varmt vattnet håller sig, super bra... inte så personliga julklapapr men ändå

Annars kan ju en parfym, deo, bok, skiva, film, vantar, halsduk, tröja vara något kanske...
    Så gör vi också.. fast eg har vi sagt att "vi köper något extra fint när vi fyller år" men de glömmer vi alltid bort.. tur att båda gör de ;)
  • Päron1986

puffar!

Mindre än en månad kvar nu!!

• Päron1986

Smycken med små budskap på är fint!

Kanske till farmor med alla barnens namn på, eller barnbarns..

• Päron1986
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:40:56 följande:
    Ja, efter jul förra året hittade jag en sida där man kunne ge bort en massa saker, typ en get till en kvinna i afrika, en ko till en by, en veckas skolgång, utrustning till en skolsal. Visst, tanten kommer inte uppskatta presenten men flickan som får gå i skolan blir glad.
    Låter bra!
    Den kan ju inte ge bort iaf :)
  • Päron1986
    tiidjej skrev 2010-12-04 11:34:25 följande:
    vad köpa till 9 månaders tjej?
    Byggklossar ?
    såna där "sätta stjärna i stjärna, kvadrat i kvadrat".. nu ha rjag ju ingen aning om det passar 9mnaders, men jag TROR att de kan sådant i den åldern men någon i tråden kanske kan rätta mig :)

annars en mjuk nalle, lite kläder
  • Päron1986

vad roligt att tråden är till nytta!

själv såg jag "nostalgiboken" på adlibris osv, den kan vara ett tips till mor å farföräldrar, eller föräldrar :)
    handlar lite om 50-60-70tal osv bad man kommer ihåg, vad som fanns då och som inte finns nu osv. nostalgi helt enkelt.

• Päron1986
    mazquE skrev 2010-12-07 21:22:38 följande:
    jag funderar på en electric reaction game till brorsan och flickvännen, de är ganska knäppa så de kanske skulle gilla det :P men är det någon som vet vad de kostar och vart man kan köpa det? Någon internet sida kanske?
    vi köpte ett sådant till en kille som fyllde 25, det var mkt uppskattat på festen!
  • Päron1986
    mazquE skrev 2010-12-07 21:17:38 följande:
    Jag vill ha tips :)
    Pojkväns lillebror + flickvän 18-19 år. ca. 0-200
    Pojkväns syster + pojkvän över 25år. ca. 0-200 *2 (två systrar alltså)
    Pojkväns mamma+pappa. ca. 0-200

Så svårt att köpa till någon annans familj och mannen i huset bryr sig ju inte så jag hoppas på tips :)
    Vill helst försöka köpa någonting tillsammans till paren, blir enklast så :)

tips tips tips, snälla :P
    Pojkväns mamma å pappa - vad sägs om en varsin fin varm halsduk eller så? nu när det är sånt ruskigt / härligt vinterväder!
    Sällskapsspel?
  • Päron1986

Blev alla nöjda?

Trevlig fortsättning!

• Päron1986

Fotobok! Mycket uppskattat :)

Till vem som helst, faktiskt.

• Päron1986

Köper ni alla julklappar på en gång, i tid eller i sista minuten?

Ett år åkte vi till ullared och köpte ALLA julklappar... guu vad skönt det var!

• Päron1986

Svåger, 20 år.

Önskar sig inget.

Vad sjutton kan man köpa till honom?

• Päron1986
    norrlandsflicka skrev 2011-12-12 18:02:09 följande:
    Nåt kul spel?
    Nån film eller tv-serie?
    Nån hushållspryl han saknar?
    Min syster som är 21 ska få hushållsvåg och ett set med assietter, skålar, kaffefat och kaffekoppar av oss.
    Tack! Det blev ett pc-spel :)
Svar på tråden Tips på JULklappar!