• mm m

Ni som opererat bort synfel vart gjorde ni det och hur blev resultatet?

Hej!
    Har i flera år funderat på att operera/laser mina synfel. Har inga stora fel enligt optiker men måste ha glasögon/linser för att köra bil. Använder det dagligen. Trivs inte alls i glasögon då de mest är i vägen och jag känner mig obekväm (fast folk säger att jag ser fin ut i glasögon) Linser använder jag mest men blir så torr, skaver och grusar sig i ögonen så måste t ur och blöta på de flera gånger om dagen, vilket blir jobbigt och krångligt.

De jag pratat med som gjort det för många år sen är nöjda!
    Men ögonläkare som jag pratat med säger att jag inte ska och att hon heller aldrig skullr göra det.. risker osv

så nu vill jag veta har ni gjort, vilken, pris, vart gjorde ni den, blev ni nöjda med resultatet, blev det några problem efteråt?

• Svar på tråden Ni som opererat bort synfel vart gjorde ni det och hur blev resultatet?
  • mm m

vad roligt att det gått så bra för er och att ni känner nöjda!

Det bästa vore nog som du tidigare skrev att besöka flera. Har en bit att åka till stockholm då jag ev kommer börja kolla runt där ev örebrö och om det finns på fler ställen.

Kom gärna med tips på hur man vet att en klinik är bra.

ÄR DET GRATIS RÅDGIVNING FAST MAN INTE UTFÖR OPERATIONEN DÄR EN+

ÄR det någon som blivit missnöjd och fått göra om, då det visst kan hända ibland. vill inte bli blind..

gjorde ni båda ögonrnsamtidigt?

• mm m

tack vad gulliga n iär som svarar. Känns stort när det gäller ögonen.

Beställde hem info förut från medocular som jag då upplevde som seriösa, men ingen har skrivit att de varit där, sen såg jag att de ändrat hemsidan å nu känns det inte lika självklara längre.

i stockholm verkar nya ögon och globen vara de som är mest populara? rätta mig om jag har fel, men verkar så när man bara gogglar och ser vad folk skrivit i bloggar mm

• mm m

Valmar: Är det nya ögon cityakuten du gjorde operationen på?

Får man fråga vilka fler kliniker du besökte.

Har kollat en del idag och det är några som jag fastnat för och andra går bort direkt bara av att se hemsidan. Men man kan missta sig vore synd om någon som är bra blir bortglömd och tvärsom.

• mm m

ok det är en av de som jag "valt ut" förut gilade jag bara medocular (kan tillägga att jag inte besökt någon klinik än)

nu är det den cityakuten nya ögon och en i täby kommer inte ihågpå rak arm vad den heter.

Å blev det bra för er båda så har ju den en klar fördel samt att den ligger centralt också.

• mm m

Kimblo Usch vad hemskt och helt förfärligt att de inte ens betalar tillbaka hela kostnaden och egentligen mer för förämrat resultat sveda och värk. Blir ju merkostnader efter det hela samt mer problem för dig.

Hoppas verkligen att du slipper det onda och kan komma tillbaka till en ok vardag igen. Nu har du alltså större synfel och mer problem än innan?

Är så jag tänker också att det kan ju faktiskt bli värre. Även om det sällan är någon som berättar om det. Oftast hör man bara de som är nöjda.

Tack för att du delade med dig. Det sista man vill är ju att det förämras. Du hade ju väldigt litet synfel från början om jag har förstått det hela rätt.

Stå på dig och kräv att få ut högre ersättning (vet inte vad ni hade för avtal) men låter som alldeles för lite att de betalar ett par glasögon, du kommer ju få leva med det resten av ditt liv.

• mm m

HeddaBigBum

Låter som ni är nöjda med resultatet. Bodde ni där eller åkte ni dit för att göra operationerna?

• mm m

Evelina72

Ok om man ändå behöver använda linser känns det onödigt med operationen (för mig iaf)

Känns det som att operationen var onödig för dig att lägga ut pengar och ändå behöve köpa linser eller känner du att det ändå blev bra att det minskade synfelet?

• mm m

Hoppas allt går bra för dig. Var opererade du dig någonstans?

Åh vilekn beslutsångest jg har, väntar fortfarande på att f komma på förundersökning kontroll eller vad det kallas. Men är lite rädd samtidigt attt det ska bli värre eller inte bra. Men om det lyckas så är det nog det bästa som hänt.

Frågan e hur länge räknar läkarna med att det ska hålla. Har hört av de man bokar av att när man blir äldre så får man räkna med läsglasögon iaf..

och om man inte opererar så kan mina fel gå tillbaka av sig själv så att jag inte behöver läsglasögon när jag blir äldra. Är det då värt med en operation nu. Men det är ju nu jag lider och vill/behöver ha det.. åhh vad jobbigt. får börja med att höra vad de säger.

Svar på tråden Ni som opererat bort synfel vart gjorde ni det och hur blev resultatet?