Inlägg från: CloudBerry the 1st |Visa alla inlägg
  • CloudBerry the 1st

Anmäla eller inte anmäla? (soc)

Tänk att du var med om följande scenario:

Du får en dag reda på att en vän eller släkting agar sina barn i princip dagligen. Aga som i att dra i örat, knäppa på fingarna och dra i håret när de gör något fel.
    Du har sagt vad du tycker men de bryr sig inte utan fortsätter med sin uppfostran

Hur skulle du göra i detta fall? Anmäla till soc eller inte anmäla till soc?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anmäla eller inte anmäla? (soc)
  • CloudBerry the 1st
    krabbanoss skrev 2009-10-08 22:21:48 följande:
    Svarade "inte..."Detta pga frågeställningen...hade det vart en nära vän/anhörig hade jag nog sett till att det slutat innan anmälan hade behövts!
    Hur skulle det gå till då de inte bryr sig vad du tycker i frågan?
  • CloudBerry the 1st
    Decnet skrev 2009-10-09 08:36:16 följande:
    Det är länge sedan jag slöt lyssna på "Djungeltrumman" så min första fråga är då även om det sker bakom stängda dörrar och om vi nu skulle ta detta till ett mer "seriöst" plan, VEM hade förklarat för mig att mina släktingar "agar sin unge"?Nån kollega?.. Nån annan släkting? En kompis? En polare som bor vägg i vägg? Vem skulle kunna förklara på ett sådant sätt där jag inte går på DEN personen i fråga och frågar varför i heve h*n inte agerade själv?
    Du har sett det själv och hört deras resonemang att de tycker att det är okej att göra så.
  • CloudBerry the 1st
    SaramedM skrev 2009-10-09 08:50:08 följande:
    CloudBerry the 1st skrev 2009-10-09 08:49:23 följande: Det tror inte jag, det man ser av sånt här brukar vara toppen på isberget
    Jag håller med dig men samtidigt är det ju bättre att agera på det sätt som Decnet sa än att inte agera alls.

Glömde nämna åldern i ts, 0-5 år.
Svar på tråden Anmäla eller inte anmäla? (soc)