• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Petra78
    TwistedSister skrev 2009-10-22 23:43:14 följande:
    Ja rätt ja... och nödvändigt är ju oxå ett ord som de kan tolka lite som de vill. Min son hade resurs från 3 års ålder och jag trodde det skulle följa med till skolan men till sexårs fick han inget fast förskolan intygade å det bestämdaste att det behövdes men de ville testa och se... jag var inte det minsta nyfiken. Sen blev det inget, de sa att han inte behövde men ringde istället in mig i tid och otid att jag fick hämta hem han för det funkade inte och om han skulle med på utflykt måste jag följa med. Nu ska vi byta skola och hans nya lärare lovade att hon ska göra allt hon kan för att han ska få en resurs men sa oxå att det är väldigt svårt att få. Men hur svårt?Hur avgörs om det fungerar eller inte och vad som är en oacceptabel skolsituation? Alla har ju olika smärtgräns, speciellt rektorn som inte ens behöver vara med i klassrummet eller träffa barnet i fråga dagligen kan ju ha en ganska hög sådan. Min son har ingen diagnos, skriver här för det är väl det de pratar om kan misstänkas att han har om han har något.
    Som sagt det är ju rektorn som bestämmer och där min pojk går nu, han har inte heller ngn diagnos än. Har han nu fått resurs för läraren fixade inte att ge den hjälp och uppmärksamhet till honom när hon har alla andra oxå att tänka på. Men anledning till att han fick resurs nu och inte tidigare var nog när en annan förälder ringde till rektorn. För hennes dotter var rädd för min V eftersom hon hade åkt på ett slag en dag. Och den här föräldern hade visst skällt ut rektorn ordentligt och tyckte att han skulle haft det från början för att få rätt start. Så jag har nog säkert lite henne att tacka oxå. Men vad säger fröken fixar hon det själv? Annars så är det ju hon oxå som måste ligga på. Och Ge dig aldrig!!! '
    Styrkekram till dig!!!
  • Petra78

Trollet Ludenben skrev 2009-10-23 10:35:44 följande:

Frodo har vart hemma igår och idag. Nästa vecka är det höstlov. 1,5 vecka hemma sammanlagt och jag håller redan på att gå under... HJÄLP!!!!!!!!! Denna morgonen har bara gått ut på att springa i soffan, över bordet, i föstret och hänga i gardinstången
    Ja jag bävade oxå för lovet eftersom han inte har rätt att vara på fritids, men nu har det ordnat sig så bra så V ska åka till sin pappa som han inte träffat på typ 1/2 år och vara där lördag till onsdag och sen ska min pappa ha V onsdag till . Så då blir det ialla fall en mindre här hemma, som hoppar och stojar och hänger i lampor typ.
    Hoppas det går bra den veckan ändå
    Styrke kram till dig!!!
  • Trollet Ludenben
    Petra78 skrev 2009-10-23 11:05:25 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-10-23 10:35:44 följande: Ja jag bävade oxå för lovet eftersom han inte har rätt att vara på fritids, men nu har det ordnat sig så bra så V ska åka till sin pappa som han inte träffat på typ 1/2 år och vara där lördag till onsdag och sen ska min pappa ha V onsdag till . Så då blir det ialla fall en mindre här hemma, som hoppar och stojar och hänger i lampor typ. Hoppas det går bra den veckan ändå Styrke kram till dig!!!
    gott att du får lite avlastning...
    tack för kramarna och skickar några till dig!!
    Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • norgesessan

Twisted, just det....Då fixar dom ju inte hans vardag utan ressurs om dom måste ringa dig!!

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • norgesessan

Petra, fantastisk med sådana förldrar som kräver stöd till det andra barnet istället för att bara skälla ut det... Därför jag är så glad för att Emil har fått ressurs från första dagen, så han får en så bra start som möjligt...Och det fungerar som tur är..

• mammat2

vilken kväll är helt slut. Elias fick vaccinationssprutan idag. Och han har varit helt hysteriskt orolig, skrikit efter alla han känner. han har slagit sig på armen hela tiden även huvudet har han slagit sig för och sedan gallskrikit
    Fick panodil men det hjälpte inte ett dugg. Fy hemskt att se sin lille modige kille ha det så jobbigt.
    Sover i 5 min sedan vaknar och gallskriker och börja slå sig för huvet och på armen. sedan somna om för att efter 5-10 upprepa allt. Lär bli en lång natt

• pluppfamiljen

jag tänkte ha en lugn fredag i kväll men det vart inte särsilt populärt. men ändå vara han så trött att han bara grinade. Den nya särsilda skolan är på gång nästa termin så flyttas mitt barn från normal skola till särsild skola. konsigt nog tyckte varken rektor eller hans  fröknar att jag skulle berätta det för honom. jag tycker att det känns ju att han är ledsen och inte mår bra, han blir mobbad och utfryst, min älskade lilla kille varför inte ge honom lite hopp. har flera än mig föresten korttids boende till sina barn. Jag tror att han är lycklig där för han är alltid så glad och lugn när han kommer där i från och resten av familjen vilar upp sig lite. konsigt nog så känner jag aldrig hur trött jag egentligen är förren han åker men samtidigt får jag extremt dåligt samvete för att jag tycker det är skönt. Min goa runda lilla prins gud vad jag älskar honom.

5 barns mamma
  • pluppfamiljen

mammat 2 hoppas ni får en något så när lugn natt. När vi tar sprutor så åker vi till barnkliniken och mitt barn får lustgas för att han får sådan ångest att han blir helt skräckslagen annars eller lugnande medel. Stå bara på dig nästa gång så går det bättre. KRAM du vet bäst så deso!

5 barns mamma
  • TwistedSister

Tack för svar, får vänta och se vad som händer. Hatar att vänta och se vad som händer har vart mycket sånt genom åren. Inte kan man sluta grubbla fast man vet det tjänar ingenting till så ligger man bara sömnlös på nätterna som om man inte behövde all sömn man kan få.

• norgesessan

Ja, nattgrubblande är nåt av det värsta som finns...

Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig