• elegi

ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig

Tråden för oss som har barn med bla. ADHD (11) Tråden för oss som har barn med bla. ADHD ADHD tråden...nr. 11 där vi fortsätter att stötta varandra i vardagen
    och fortsätta att skriva av oss, stötta och glädja varandra om våra underbara älsklingar.

Välkomna gamla som nya med eller utan diagnos

*ADHD trådens länk och tipstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425441.html
    *ADHD trådens presentationstråd*
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45425251.html
    *Medicintråden ADHD*
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m42076119.html
    *ADHD trådens favvorecept*
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m42350938.html

På den här sidan kan man göra ett ADHD test för barn direkt på nätet, vet inte hur tillförlitligt det är men man får ju ett hum iaf.
    www.psykologitest.se/test/adhd.php

Barn med särskilda behov?
    - Jag kallas ett barn med särskilda behov.
    - Barn med särskilda behov blir så lätt
    barn med särskilda besvär.
    - Barn med särskilda besvär blir så lätt
    "särskilda"
    - Särskilda barn blir så lätt isär- skilda.
    - Isärskilda barn får så lätt
    särskilda behov.
    - Särskilda behov är inte särskilda -
    bara STÖRRE -
    STÖRRE BEHOV har väl även du
    ......ibland.

Av; Berit Schaub
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-25 20:17
    Nyaste tips och länktråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m48564328.html

Nyaste presentationstråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47901659.html
  • Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig
  • Karina09

Tack för välkomnandet.
    Har inget bra att säga dig pcalma, men kommer ihåg att sonen de gånger jag legat i feber/influensa, kommit och slagit en bok i skallen på mig, med kraft.
    När min mamma blev sjuk och slutligen dog, pratade jag mycket med barnen om detta och tillät mig vara under isen. Detta var betydligt lättare för sonen att ta än att jag själv låg utslagen.
    Ha de

• Trollet Ludenben

Unicorn: tack

Välkomnar med alla nya... har missat det....

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • elegi
    pcalma skrev 2009-11-08 21:10:55 följande:
    elegi: Du som är duktig på att länka o så.. du skulle inte vilja lägga in länkarna i tipstråden med de byxorna som det står om på sidan 41? mjuka jeans med muddar från ellos o h&m. Hade varit bra att de ha länkarna där:)
    Då får jag starta en ny tips och länk tråd för den i ts har gått ut, men det kan jag absolut fixa men då får ni/vi försöka använda den och fylla den med massor nya tips...ska samman ställa de tips vi ha och lägga in där också för man orkar ju inte gå igenom 100 trådar med tips.

Håll ut det kommer alltså en nu tips och länktråd, hojtar när den är klar
  • elegi
    pcalma skrev 2009-11-08 21:57:37 följande:
    Elegi: Du är en klippa=)
    Tack

Har dock varit väldigt dålig på att "visa" mit i tråden men är loite allmänt trött på fl och kikar bara in korta stunder för att läsa här och för att göra mitt "jobb" som guide och välkomna nya medlemmar i deras gästböcker.
    Men jag läser det mesta som skrivs här även om jag inte "syns"
  • Karina09
    Karina09 skrev 2009-11-08 21:52:59 följande:
    Tack för välkomnandet.Har inget bra att säga dig pcalma, men kommer ihåg att sonen de gånger jag legat i feber/influensa, kommit och slagit en bok i skallen på mig, med kraft.När min mamma blev sjuk och slutligen dog, pratade jag mycket med barnen om detta och tillät mig vara under isen. Detta var betydligt lättare för sonen att ta än att jag själv låg utslagen.Ha de
    Inser att jag missförstått vem som var vem. Riktarmig därför till dig, ludenben. Med värme!
  • Unicorn73
    elegi skrev 2009-11-08 23:48:00 följande:
    Så där ja, nu finns ALLA tips från de andra trådarna i denna trådAdhd trådens samlade tips och länkar
    Kanon . Du är en riktig pärla .
    Lagt till den i mina favvisar
Svar på tråden ADHD mammorna fortsätter att snacka av sig