• Kia82

    Mamma i December som bor i Skåne området?

    Hur går det för er alla?

  • Kia82
    Pusselbiten86 skrev 2009-11-28 22:06:03 följande:
    Jag mår skit.... Ska prata med min BM när jag ska dt på tisdag... Orkar inget fyskiskt eller psykiskt.. Är helt knäckt här ghemma...  Jag skulle njuta av denna gravven - de har jag gjort med, men inte nu mera :(
    Usch vad trist att du känner så. Jag är också riktigt trött på det här nu men man får härda ut den tiden som är kvar. Är vansinnigt trött på den stora magen och att inte kunna sova ordentligt, letar tecken och går och känner efter hela tiden. Har vansinnigt ont i ryggen och av foglossningen. Känns som att jag har jättelång tid kvar fast egentligen är det bara 19 dagar fast jag kommer säkert att gå över för det har jag gjort med de andra barnen. Räknar väl lite lätt med att få fira jul på förlossningen eller iallafall på patienthotellet.
    Var bara tvungen att gnälla av mig lite jag med. Nu ska jag gå och lägga mig, ryggen knäcker mig.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-11-29 17:56:16 följande:
    åh va dagarna går långsamt nu tycker jag =) har BF 2:a advent, om exakt en vecka... igår började jag känna "molande" känningar, som innan man ska få mens. Inte att det gör ont, som värkar utan bara den där känslan liksom.. vet inte om det tyder på något men hur som helst så är det iaf NÅGOT (hoppas). Tror även jag börjat känna av en del sammandragningar sista nätterna..
    Åhh vad skönt för dig att det bara är så kort tid kvar nu, hoppas att du slipper gå över allt för många dagar. Molnande värk eller "mensvärk" är väl egentligen växtvärk så det är kanske bebben som lägger på sig dom sista grammen och livmodern som lägger ut lite till.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-11-30 17:14:06 följande:
    hm ja kanske.. fast de jag känner som haft molande värk fick det dagarna innan barnet kom :) jag har inte haft nån sån känsla innan. Men man vet aldrig...
    Jag har haft molnande värk till och från hela denna graviditeten.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-11-30 17:28:15 följande:
    okej, nej det har jag aldrig haft :) det va därför jag reagerade att det kom nu när jag går in i v 40. Det är därför jag känner att det kanske är på gång.. hade jag varit i vecka 30 eller nåt hade jag nog inte reagerat :)
    Nu när det börjar att närma sig så går man och känner efter så mycket så det är klart att du reagerar om du inte känner igen det. Det kan ju lika gärna vara så att det är något på g som att det inte är det, alla graviditeter är olika. Eftersom jag är omföderska så är det väldigt vanligt att man känner av sammandragningar, växtvärk och sånt tydligare än för en förstföderska. Hoppas att det sätter igång snart, det är så drygt att gå och vänta ut de sista veckorna/dagarna.
  • Kia82

    MartinaL86: Hur går det för dig, var ett tag sedan du skrev något?

  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-12-04 10:04:15 följande:
    Hallå! Jodå det går bra för mig.. inte kommit någon liten ännu. Men känner mig helt okej annars.. sover bara riktigt dåligt och får ont i ryggen.Har även fått väldigt ont ned mot underlivet och benen, som en elektrisk känsla. Ibland kan jag knappt stå eller sitta då det gör så himla ont.. Men det är väl för att hon klämmer på alla möjliga nerver. Hon sitter iallafall helt fast med huvudet, så långt ned hon kan komma! :) Hur är allt själv?
    Vad skönt att allt är bra. Det är väl rätt så bra här också fast jag sover väldigt dåligt precis som du. Har mycket ilningar neråt bäckenet och när molvärken sätter in i magen så känns det på ett helt annat sätt nu än tidigare mer kraft liksom och lite tryck neråt, ont i nedre delen av ryggen också. Fick svinont i ryggen när de riktiga värkarna satte igång med bägge döttrarna så det är väl det främsta tecknet som jag har att gå efter när jag går och känner efter hela tiden, ja också värk i ljumskarna och nedre delen av magen. Min lille ligger också jättelångt ner och är helt fastkilad. Har märkt av mycket mindre rörelser nu dom sista dagarna, det är ont om plats och han sover mycket för att ladda upp inför "maratonloppet" som snart ska sätta igång. Åhh vad jag hoppas att det vill starta snart.
  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-12-04 15:54:47 följande:
    Ja, det är mycket så i ryggen, men man klagar inte.. jag tycker att detta jag känner nu med allt vad det är så känns det bara som ett steg närmare vår lilla ängel :D Vill att vattnet skall gå eller att värkarna startar på riktigt, man blir ju lite otålig såhär i slutet har jag märkt! :) Det är ändå väldigt skönt att dem ligger med huvudet nedåt, och att dem är "fastkilade" :D Ja vi får hoppas på att dem kommer snart, när är du beräknad?Ha en underbar helg,Kram!
    Jag skulle ge såå mycket för att få riktigt ont nu.
    Jag är beräknad till den 18:e.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-12-04 20:19:49 följande:
    I onsdags fick vi vår lilla Siri :) 4 dagar innan BF. Hon är en helt underbar liten tös och jag trodde inte man kunde vara såhär lycklig! :Dhur går det för er?
    Stort grattis, gud vad kul!

    Sitter här med ont i nedre delen av magen neråt ljumskarna och bak i nedre delen av ryggen men det är säkert bara falskt alarm, fast så här har jag inte haft förut.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-12-04 20:19:49 följande:
    I onsdags fick vi vår lilla Siri :) 4 dagar innan BF. Hon är en helt underbar liten tös och jag trodde inte man kunde vara såhär lycklig! :Dhur går det för er?
    Hur gick förlossningen och hur stor var lilla Siri?
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-12-05 17:14:29 följande:
    förlossningen gick smidigt på ett sätt. Hade legat hemma med värkar i nästan 2 dygn innan jag tillslut gav upp och vi åkte in. Då var jag redan öppen 5 cm så jag hade ju gjort halva jobbet hemma. Det var skönt. Själva förlossningen tog efter det 10 timmar innan hon var ute. Det var fruktansvärt vissa stunder och man trodde inte man skulle klara det.. hade lustgas och mot slutet såg de att jag hade så ont att de la en lokalbedövning (västerviksmetoden) men det gjordes lite för sent och tog inte ordentligt så det var ganska tufft..Men så fort hon var ute så hade man glömt all smärta :) märkligt det där.Hon var 3750 g och 50 cm lång :)
    Vad skönt att allt gick bra! Hur känns det att ha blivit mamma nu då, det kan ta ett tag innan det sjunkit in?
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-12-06 18:10:44 följande:
    ja det kan man säga :) det är ju en stor omställning.. men just nu är jag i sånt lyckorus.. men det känns underbart! känns som livet får en annan mening nu! det jobbigaste just nu är att jag gråter för ingenting.. nyheter, musik, bara av att titta på min dotter.. ja om man var känslig under graviditeten så är det ingenting mot detta haha! tårarna rinner för ingenting... :)
    Första barnet är alltid speciellt och man förändras jättemycket som person själv när man har ett så stort ansvar för någon annan. Jo dom där känslostormarna känner jag igen men dom går över.
  • Kia82
    MajaMi skrev 2009-12-08 14:44:20 följande:
    jo vi mår jättebra! var på första BVC-besöket idag och hon går upp väldigt bra i vikt vilket tyder på att amningen funkar fint, känns skönt! sånt är man alltid lite småorolig för =)tack för länken, ska kolla
    Vad skönt att allt fungerar så bra.
    Här är det väntans tider, ena stunden känns det som att något kan vara på g men sen försvinner det igen. Har mått väldigt illa dom sista dagarna och har ingen aptit över huvudtaget.
  • Kia82

    Åt en hel färsk ananas idag, är såå otålig nu, kan inte sova och har förvärkar som bara den. Det resulterade i en väldigt aktiv bebis under nån timme och nu lite småskum i magen. Väntar spänt på om det händer något mer.

  • Kia82

    STORT STORT grattid till er Martina86 och Pusselbiten! Kan dock inte hjälpa att jag blir lite avis, jag vill också ha ut våran lille kotte nu.

  • Kia82

    Jag var inne på förlossningen igår natt efter att ha haft värkar sedan lunchtid dock inte jättesmärtsamma men efter att ha pratat med förlossningen så åkte vi in för att checka. Värkarna avtog naturligtvis när jag låg med ctg:n och jag var inte öppen mer än 1,5 cm så det var bara till att bege sig hemåt igen. Har haft lite blödningar nu sedan undersökningen och har nu en himla molvärk så jag hoppas att det snart blir ett nytt startskott med ännu mer intensiva värkar eller helst vattenavgång.
    Bf i övermorgon.

  • Kia82
    MartinaL86 skrev 2009-12-16 13:22:36 följande:
    Det kommer gå jätte bra. Precis så jag kände också innan det hela satte igång. Första gången vi åkte in var jag också bara öppen 1,5 cm och blev hemskickad. Värkarna blev dock bara värre och värre. Detta var kl 16:30. 0230 klarade jag det inte längre och vi åkte in. Då var jag redan lppen 5 cm och därefter flöt allting på och när jag minst anade det var hon ute. Så 05:30 kom hon ut! :)
    Ja jag är också helt övertygad om att det kommer att gå bra, det har det ju gjort de andra gångerna men det är denna väntan som är det jobbiga. Det har iallafall kommit lite mer av slemproppen här nu och molvärken håller i sig så det är bara att hålla tummarna.
  • Kia82

    I torsdagsmorse 17/12 föddes Viggo. 2,5 h på fölossningen tills dess att han var ute, allting gick jättebra. 4130 gr och 53 cm lång.

  • Kia82
    Stumpan84 skrev 2009-12-21 08:54:18 följande:
    Grattis Kia82!!
    Tack så mycket!
  • Kia82

    Nu är lille Viggo tre veckor gammal, gud vad tiden går fort! Tyvärr så har han kolik men vi jobbar på att få det att bli så lindrigt för honom (och för oss) som möjligt genom Miniformdroppar och jag har börjat att utesluta mjölkproduklter i min kost för att se om det har någon effekt. Tycker att det har blivit en avsevärd skillnad bara på ett par dagar så hoppas att det fortsätter i samma riktning. I övrigt är allt bara fint på alla sätt och vis.

Svar på tråden Mamma i December som bor i Skåne området?