Inlägg från: Casper och Novas mamma |Visa alla inlägg
  • Casper och Novas mamma

fodervärd

vad innebär det att lämna bort ett djur till en fodervärd?ska jag betala mat och försäkringar och veterinärkostnader?nån som vet?gäller raskatt!

• Svar på tråden fodervärd
  • Casper och Novas mamma
    Fiyali skrev 2009-10-09 21:48:55 följande:
    Casper och Novas mamma skrev 2009-10-09 21:36:37 följande: det beror lite grann på, vill du använda katten som avelskatt? Då betalar vanligtvis fodervärden för alla dagliga kostnader, samt eventuellt akuta skador, beroende på hur de uppkommit, kan man göra en tilläggs klausul om, men du står vanligtvis för vetrinär, vaccin, kostnader.
    nej inge avel...mina katter är bara sällskap!båda är steriliserade....en hona och en hane!
    men om man sätter ut en annons om en fodervärd...lämnar man bort katterna gratis då?
  • Casper och Novas mamma
    Havanna82 skrev 2009-10-09 21:58:00 följande:
    Jag har lite svårt att se hur man kan lämna bort en sällskapskatt på foder. Fodervärd betyder ju oftast att ägarbyte görs efter X antal kullar. Så det beror på när du tänkt att din överlåtelse ska ske? Oftast lämnar man bort dem gratis, ja. Det finns vissa avtal där fodervärden betalar kanske halva priset och uppfödaren tar en kull också.
    aha är det så det är!
    nä men då är det bara å glömma det då....hade inte kännts lika jobbigt och lämna dom till en fodervärd...än att sälja dom!men men!
  • Casper och Novas mamma
    Fiyali skrev 2009-10-09 22:02:31 följande:
    Casper och Novas mamma skrev 2009-10-09 21:52:17 följande: men varför ska du ha fodervärd om du inte ska avla?
    för att jag vill stå kvar som ägare på katterna!
Svar på tråden fodervärd