Inlägg från: Butikslager |Visa alla inlägg
  • Butikslager

Dö under förlossning

Vad jag läste igår i mama tidningen står det att HÖGST 1-7 i sverige dör varje år.

Det står även att den svenska förlossningsvården är bäst i världen.
    Jag tror inte du behöver oroa dig.

• Butikslager
    sandrablom skrev 2009-10-10 14:49:01 följande:
    vad dör man av dårå?
    Det vet jag inte..

Säkert typ blodförlust eller något sånt. Men jag har ingen aning.

Prata med din barnmorska om det, hon vet nog.
  • Butikslager
    sandrablom skrev 2009-10-10 14:56:54 följande:
    det ska jag allt ta och fråga
    Ja gör det! :)
  • Butikslager

en grönsak skrev 2009-10-17 22:40:38 följande:

Undrar också det. Jag tänker att man kanske kan dö av smärta,alltså att själva förlossningen gör såå sjukt ont att man inte står ut och kolar på sängen.. Ush vad hemskt.. Tänker att om man inte har så hög smärttröskel(heter det så?) så kan man ju faktiskt dö av smärtan,elller?
    Kroppen är ju faktiskt en ganska smart sak, så jag tror faktiskt inte att man kan dö av smärta. Kroppen bildar ju eget smärtstillande :) Jag tror det finns en viss gräns för alla människor och det är inte mer än vi klarar av.

Och sen finns det ju som sagt epidural och gud vet vad för smärstillande.

Och jag har aldrig hört om någon som dött av smärta, varken vid förlossning eller olycka eller tortyr eller något överhuvudtaget.
  • Butikslager

Jag har en fråga.. Är man uppkopplad på någon maskin när man ligger på BB? Där de ser typ hur MAMMANS hjärtfrekvens är eller är det bara barnets?

• Butikslager
    sandrablom skrev 2009-10-18 01:39:44 följande:
    bara barnets.
    Okej, nog för att man lär väl känna själv hur man mår.
    Var bara en liten undran.

Själv är jag orolig över att barnet typ ska fastna eller nåt så det inte kommer ut överhuvudtaget.
  • Butikslager
    Dr Mupp skrev 2009-10-18 01:43:46 följande:
    BB är efter förlossningen. Men under förlossningen brukar man använda CTG-övervakning som övervakar bebisen. Mammans hjärta övervakas inte.
    Aah.. Nog är man en newbie på det här området. Haha
Svar på tråden Dö under förlossning