Hur räknar man ut underhåll?
Hej alla som är insatta i detta med underhåll!
Jag måste erkänna att jag inte förstår mycket ang detta. Jag fick rådet att gå in på konsumentverkets hemsida och titta på "koll på pengarna" för att få reda på vad ett barn på 3 år kostar i månaden. Om jag kommer ihåg rätt så skulle barnet kosta
1700sek/månaden.
Alla har ju olika "standard" och jag undrar vilken slags "standard" barnet får på 1700/månaden. Jag har inte bott i Sverige på länge och jag har inte någon koll på vad saker och ting kostar. Däremot vet jag att min fd sambo tjänar
100 000sek/månaden och jag betydligt mycket mindre. Min fd sambo vill betala hälften av 1700kr/månaden, är det korrekt eller bör han betala mer då han tjänar mycket mer? Finns det några regler/lagar ang just detta, eller är det bara hur man kommer överens? Han vill dessutom se vartenda kvitto på för de saker jag köper till vårt barn. För honom vore 1700 sek i månaden vara som en droppe i havet.
Vet ni om det finns några klara regler/lagar eller hur går man tillväga när man inte är överens (om man inte vill ta det till rätten)?