Anonym (Va?) skrev 2009-10-24 14:59:40 följande:
Mamman och pappan är helt överens att det inte finns en tanke på att låta barnet vara ensam hemma, för (jag citerar) "han har ju alltid följt med innan" (när de gör kortare ärenden, barnet sitter inte ens kvar i bilen ifall de ska posta ett kuvert) Mamman följer honom f.ö till skolan. Jag ljuger verkligen inte när jag skriver att hennes bostad ligger ca 2-300 meter ifrån skolan, gångvägen dit tvärsas av en asfaltsväg som är återvändsgränd precis vid skolans parkering och vid övergångstället är det höga fartgupp från bägge håll. Ja, det gäller att var på den säkra sidan... Grabben tycker dock att det är pinsamt att mamma håller i hans hand ända fram tills de är innen i skolbyggnaden och de andra retar honom öppet när hon är med. Hon svarade en gång: "du är bara avundsjuk för att jag älskar min lilla gubbe" och pussade sitt barn länge på hans kind. Barnet ville sjunka genom jorden förklarade han efteråt för oss.
Tänk att det finns några här och där som krampaktigt håller kvar sina barn i 4 årsåldern långt upp i vuxen ålder ännu.
Allt för att ha kvar kontroll! Fy så elakt!!!
Att ta ifrån sitt barn rätten till att stå på egna ben är så nära misshandel man kan komma enligt mig.