10-åringen ENSAM hemma?!?
Pappan åkte iväg till affären och skulle vara borta ca 40 minuter och barnet var ensam hemma under tiden.
Barnet hade visserligen pappans mobilnummer både i huvudet och inprogrammerat och tillgång till hemtelefonen samt sin egen mobiltelefon om det skulle vara något, samt att grannarna var hemma.
Hur vanligt är detta, att en 10-åring är hemma själv under den tiden och är det vanligt att de klarar av det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-10 13:12
Jag ser att de allra flesta delar min egen uppfattning.
Jag vill understryka för min sambo, med massivt medhåll, att han och hans ex curlar det barnet OERHÖRT mycket.
Igår ville barnet ha hjälp med att smörja in sina torra händer och när jag sa att han kan prova själv så tittade han på mig som om jag vore en ailien.
Han har nästan lärt sig blanda saft men det går fortfarande sådär med att torka sig själv efter att han varit och gjort nummer två, det leder ofta till att han får sår i rumpan.
Läste någon som frågade om han är handikappad och jag förstår mycket väl frågan.
Det skulle vara en relativt enkel förklaring men syftet med trådens uppstart är att få min sambo att förstå att han och exet håller tillbaka sitt barn såpass mycket att det faktiskt är de signaler de skickar ut,
att det helt enkelt är något annorlunda med barnet och hans vänner i skolan har börjat reta honom.