• myrstacken

Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.

Sitter och gråter.

Jag behöver verkligen dra in pengar nu när mina dagar håller på att ta slut MEN vill verkligen inte låta vår flicka börja dagis än utan vänta tills hon är 2 år.

Vårdnadsbidrag räcker en bit men behöver ändå ta CSN-lån elle rjobba med något för att få allt att gå runt. Räcker inte med sambons lön.

Önskar att jag var journalist och kunde jobba hemifrån. Då räcker det med en dator och man kan jobba närsomhelst.

Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.

• Svar på tråden Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.
  • myrstacken

Dem extrajobb som finns är ju mataffärer och dem är svåra att få pluss att jag vill ha ett ordentligt jobb som jag haft innan men då gärna kunna jobba hemifrån.

• Alexi

Vad har du jobbat med tidigare då? Grejen är att jobb där man kan jobba hemifrån och dessutom på kvällar/helger växer nog inte på träd. Jag tror nog det lättaste är jobb i butik eller inom vården (om man har någon erfarenhet av det), då kan man ju jobba obekväm arbetstid.

• hellohanna

fast man tar ju inte ett csnlån för att vara hemma med barn eller?

• myrstacken

Men man kan plugga parallellt...

hellohanna skrev 2009-10-10 22:47:16 följande:

fast man tar ju inte ett csnlån för att vara hemma med barn eller?
  • hellohanna
    myrstacken skrev 2009-10-10 22:50:19 följande:
    Men man kan plugga parallellt...hellohanna skrev 2009-10-10 22:47:16 följande:
    Fast du skrev som om det var en ekonomisk lösning för att vara hemma med ditt barn.
    Vad är det som är hemskt med dagis om jag får fråga?
  • myrstacken

Jag vill se mitt barns utveckling om dagarna och inte låta personer få göra det mot betalning.

hellohanna skrev 2009-10-10 23:00:38 följande:
    Fast du skrev som om det var en ekonomisk lösning för att vara hemma med ditt barn. Vad är det som är hemskt med dagis om jag får fråga?
  • Asia1

jag jobbar 50%,kvällar, nätter och helger och får sedan vårdnadsbidrag. Jag drar in ca 14000 varje månad på det sättet, tack vare ob. Jag jobbar på ett elevhem.

• hellohanna
    myrstacken skrev 2009-10-10 23:01:21 följande:
    Jag vill se mitt barns utveckling om dagarna och inte låta personer få göra det mot betalning.
    Men man utvecklas under hela livet, ska du vara hemma för alltid? Hur ska du kunna plugga med ett barn hemma?

Dagis är väl verkligen ett ställe där barn utvecklas.
  • DrKejs
    myrstacken skrev 2009-10-10 22:36:44 följande:
    Sitter och gråter. Jag behöver verkligen dra in pengar nu när mina dagar håller på att ta slut MEN vill verkligen inte låta vår flicka börja dagis än utan vänta tills hon är 2 år. Vårdnadsbidrag räcker en bit men behöver ändå ta CSN-lån elle rjobba med något för att få allt att gå runt. Räcker inte med sambons lön. Önskar att jag var journalist och kunde jobba hemifrån. Då räcker det med en dator och man kan jobba närsomhelst. Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.
    Om du inte har läst in gymnasiet så har du rätt till ett mycket högre grundbelopp i rent bidrag när du läser in gymnasiet. Läsa kan du göra på distans.

Du kan alltid försöka hitta ett kvällsjobb som du kan gå till någon dag i veckan eller på helgerna. På det sättet kan din sambo/annat ta hand om barnet när du jobbar. Vad du gör torde vara av mindre intresse i det här läget. Är man inte petig så går det att få tag på ett jobb.

Det handlar om en kort period av livet och jag anser att det utan tvekan är värt den ekonomiska förlusten som det innebär att få ha barnen hemma de första åren i deras liv.
  • Radha

Börja plugga en distanskurs, då studerar du ju hemifrån och får CSN.

Svar på tråden Kan ni hjälpa mig. Får panik och ryser i hela kroppen av allt.