Boråsbor- positivt o negativt!!
Familj som funderar på att flytta, Borås kanske, vet dock inte så mycket om staden, ni som bor där, kan ni ge oss lite positivt o negativt!! Om olika områden, skolor, dagis, mm!!
Tacksam för alla svar!
Familj som funderar på att flytta, Borås kanske, vet dock inte så mycket om staden, ni som bor där, kan ni ge oss lite positivt o negativt!! Om olika områden, skolor, dagis, mm!!
Tacksam för alla svar!
Ingen från Borås?
Va kul, ja d ska gärna finns natur i närheten, letar ju efter hus med trädgård men skönt me skog i närheten som man kan promenera i. Hur är det med förbindelser till tex göteborg? Tar man buss eller tåg eller hur funkar det? Kollade runt lite på sj men blev inte klokare för det Som sagt inget bestämt än men känns som att det är lagom långt från "stan" utan att bli för långt, vi har våra familjer o vänner här så vi vill kunna åka o hälsa på utan att det blir en hela-helgen- grej!!
haha tack, ja det är ju inte så långt emellan borås o gbg så det borde ju gå att ta sej fram o tillbaka ganska bra.
Mer om aktiviteter för barn i alla åldrar? Hur är skolor dagis? Har en 6 åring och en på snart 1½, finns det öppna förskolor?
vi vill inte bo mitt i stan, men max 30 min bilväg därifrån typ, helst mer "på landet" känsla är vad vi letar efter! Helst hus eller gård att hyra då vi vill få plats me alla barn o djur och bara kunna öppna dörren o gå rätt ut, Bor på 3e våningen mitt i stan nu, vill inget hellre än härifrån!
jo vi kollar faktiskt där oxå, tyvär finns det inte så mycket att hyra där just nu men ja hoppas vi ska hitta ngt, då blir det bort men ändå inte för långt bort från våra familjer heller! Största problemet är att få det att klaffa med flytt, jobb och ny skola till dottern, men vi tar det som det kommer, på nått sätt löser det sig alltid!