Inlägg från: bebbelängtan |Visa alla inlägg
  • bebbelängtan

Boråsbor- positivt o negativt!!

instämmer med föregående talare.. hihi.. trafiken är inget och hänga i granen.. busstrafiken ska man inte tala om.. det finns chaufförer som är guld värda men de är få..
    annars är jag på mitt 8e år här och trivs som fisken i vattnet.. man väljer att se det som är bra.. hehe.. lagom stl på staden, bra belägen med nära till både jönköping och göteborg.
    Jag bor på hedvigsborg, ett underbart område med naturen runt knuten och som miranda skrev, närhet till skola, dagis och maxi och coop..

populärt på sommaren är alidebergsbadet, ett billigt badhus med utomhusbassänger som nu håller på att renoveras till att bli större. det finns oxå flera lekplatser, större som mindre..

tycker ni om café så har borås så det räcker och blir över.. =o)

sammanfattat.. borås är en trevlig stad om man bortser från trafiken.. ;o)

• bebbelängtan

allt är relativt och individuellt.. den ena tycker si och den andre så.. men hur som helst så har jag hört fler negativa än possitiva kommentarer ang hässleholmen och sjöbo. då gäller det bråk, stölder och inbrott, polisen som rycker ut ofta o dyl.
    förbindelse mellan gbg och borås är ganska bra.. det går både swebus express, bus4you, västtrafik och tåg. sen är det ju alltid så att det aldrig går en när man bäst behöver den.. hehe..

när det gäller vilka områden som är bra.. det beror lite på var o hur man vill bo.. nära, nästan mitt i stan, en bit ifrån, höghus, blandat område med villor, hus o lgh.. kristineberg börjar bli mer stökigt men å andra sidan är det många som trivs.. jag trivdes inte pga att det bara var höghus.
    hedvigsborg kan jag varmt rekomendera om man vill bo en liten bit ifrån centrum, 10 min med bil, 15-20min med buss, ca30 min på fötter.. beroende på vilken hastighet man har i benen.. skogen runt knuten med olika rundor man kan gå. här är det även blandat med hus, villor och hyreslgh. många barnfamiljer som bor här.
    trandared är oxå trevligt, nära till naturen, liksom hedvigsborg.
    göta är väl även det bra, men med lite högre hyror.

www.vastsverige.com/templates/portal____14988.aspx
    här står det lite om olika aktiviteter för barn.

• bebbelängtan

skulle tipsa om viskafors, rydboholm, sandhult, sjömarken, fristad.. kolla åt de hållen, finns även andra ställen där i närheten, men jag tror de ligger på upp till 30 min nivån. kom nu även på att du kan kolla upp mark, ligger oxå lite utanför borås.. kinna och mark.

Svar på tråden Boråsbor- positivt o negativt!!