Inlägg från: LAV0LINA |Visa alla inlägg
  • LAV0LINA

Vinterkläder i babyskyddet???

Har lite samma bekymmer. Overallen kommer aldrig att få plats i babyskyddet, nu klär vi dottern i nån fleecetröja och så filtar över. Hon är 6 månader idag och vid 5 månader vägde hon omkring 8500 och var 67 cm... Så det börjar bli trångt nu..
    Funderar på vilken bilstol som är bäst att köpa.. Hon  kan mycket troligt bli en lång tjej, pappan hennes är 2 meter. Vill ju kunna ha henne bakåtvänd så länge som möjligt (och nu tänker jag inte bara på ihopvikta ben, hon ska ju rymmas med huvudet så att säga - hon kan ju bli lång i ryggen som jag är...)

• LAV0LINA
    Fåret Shaun skrev 2009-10-12 11:27:45 följande:
    Kan även berätta om ni har stora bebisar kolla vikten på de stolar ni köper efter skyddet. Vi har två olika akta graco, och bägge dem har max vikt bakåtvänd i baksäte på 18kg. Min son som just fyllt 2 väger 16kg, dottern på 3 år väger 20kg. Vi kan inte ha någon fram, vilket gör att vi fått vända dottern redan och misstänker att sonen kommer få byta håll vid 3 år. För vi får olika svar om hur försäkringar och laglighet med för hög vikt i stolen
    Har sett på flertalet stolar att de klarar bara 18 kg bakåtvänt men upp till 25 kg framåtvänt.
    Finns det stolar som klarar 25 kg bakåtvända?
  • LAV0LINA

Men finns det inte stolar som är godkända bakåtvända i baksätet upp till 25 kg ???

Bara den vikten i framsätet eller?

Svar på tråden Vinterkläder i babyskyddet???