Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Hallonbubbel

Vinterkläder i babyskyddet???

Min 4 1/2 mån kille går inte att spänna fast i babyskyddet om han har för mkt kläder på sig (fleeceoverall) Vad gör jag?? Kan ju inte ta av honom för mkt då kommer han ju att frysa. Kan tillägga att han är en stor kille på över 9kg. Ska vi byta stol?

• Svar på tråden Vinterkläder i babyskyddet???
  • LillaFlingan

antingen byter ni stol eller så får ni klä på och av fleeceoverallen i bilen.....
    han bör vara stadig i huvudet/nacken om ni ska byta stol dock,..

• Blå Flygare

Om han kan sitta med stöd kan ni byta till barnstol, gärna modell som kan lutas lite. Ni får väl ha filtar över han så länge.

• Hallonbubbel

Jo han är väldigt stadig. Får nog börja tänka till om en ny stol verkar det som.

• Lollo1977

Kan du inte ha en tunnare overall i bilstolen och sen en tjockare filt över. Brukar jag ha när vi bara ska in och ur bilen snabbt =)

• cicci85

Jag brukade ha vanliga kläder i babyskyddet och filtar över. Man ska ju helst inte ha tjocka kläder i bilbarnstolen...
    men självklart kan ni byta bilstol oxå

• Hallonbubbel

Han sitter med en tjockare tröja nu och filt. Men det är nog inte långt borta att han är för stor för stolen snart ändå ;) Han är en lång knubbig och go kille :)

• AnniPanni

Vi fick byta när Emma var 5½ månad (hade det varit vinter så hade hon ALDRIg fått plats) men nu bytte vi pga att hon blev så arg av att inte kunna sitta rakt upp i babyskyddet. Vi köpte en Maxi cosi Mobi - suverän stol!

• LillaFlingan

Hallonbubbel: Vad har ni för babyskydd nu? Och hur lång är din son?
    *nyfiken*

Vi har en akta graco logico s, men det är oxå dags att byta här..
    Sonen blir 6månader(!) nästa veckan och är typ 72-73cm.. är bara några få cm kvar ovanför huvudet.. är dock inte knubbig..
    Men han har nog rätt breda axlar och så.. för den e trång ändå.. och det går i princip inte att få ner honom med fleeceoverallen på sig.. då sitter han som en packad sill o kan inte röra armarna öht.. ;)

Vi ska nog köpa en Britax Hi-way..

• Fåret Shaun

Jag har nog aldrig haft overall i babyskyddet till mina barn (båda födda på hösten). Vi har istället haft tröja och sen filtar som man kan plocka av lätt när det blir varmt i bilen

Undra vilken väg denna bebis kommer ut? Tror det blir via naveln
  • LAV0LINA

Har lite samma bekymmer. Overallen kommer aldrig att få plats i babyskyddet, nu klär vi dottern i nån fleecetröja och så filtar över. Hon är 6 månader idag och vid 5 månader vägde hon omkring 8500 och var 67 cm... Så det börjar bli trångt nu..
    Funderar på vilken bilstol som är bäst att köpa.. Hon  kan mycket troligt bli en lång tjej, pappan hennes är 2 meter. Vill ju kunna ha henne bakåtvänd så länge som möjligt (och nu tänker jag inte bara på ihopvikta ben, hon ska ju rymmas med huvudet så att säga - hon kan ju bli lång i ryggen som jag är...)

Svar på tråden Vinterkläder i babyskyddet???