• oxiemia

30 år och framfall!!!

Anonym (JOBBIGT!) skrev 2009-10-12 13:45:22 följande:

För ca 2 månader sedan födde jag mitt andra barn.. Mina graviditeter var relativt täta och senaste förlossningen gick väldigt fort. Detta och kanske min lathet till att göra knipövningar har gett mig framfall!!!! (Främre slidväggen "hänger ner" på bakre slidväggen.. om ni förstår..)När man känner efter i slidan så är det som en bubbla som sitter i vägen iaf... Och när man är ute och promenerar så känns det som om en stor tampong håller på att ramla ut..Jag var på efterkontroll hos min barnmorska som bekräftade framfallet och om ca 2 veckor har jag tid hos läkaren.Som ni förstår känns det fruktansvärt! Därför undrar jag nu om det finns några som har erfarenhet av framfall? Vill veta ALLT! Hur behandlades ni? Hur snabbt fick ni opereras? Gjorde det ont? Kan man ha sex? Vad sa er partner? Kan man träna i övrigt eller finns det risk att "hela paketet" ramlar ner då?? (Livmodern) Fungerade knipövningar som behandling? Så snälla.. Hjälp!
    Du kan läsa om mig i senaste numret av Amelia!
  • oxiemia

Jag var bara 24 när det drabbade mig...

• oxiemia

Det är kanon med knipövningar. Tyvärr hjälpte dem inte mig ett dugg. Har alltid fått höra, i dem tio åren jag hade mitt framfall, att jag hade ett kanonbra knip. Hade ju tyvärr framfallet iaf...

• oxiemia

Jag hade det i tio år för att ALLT skulle testas innan jag fick min operation.
    Jag har gått hos sjukgymnaster, uroterapeuter och olika läkare.
    Kön i Malmö på den tiden var minst två år, så lite av väntan berodde på det.
    Och sen så vill man inte gärna operera på unga. Man får ofta göra om det och det bildas ärrvävnader och så.
    Och sen gick jag ju ut med detta i Amelia för att du skulle ha nån annan än sambon att snacka med=)

• oxiemia

Inte var det lätt inte, i Malmö sade dem nej. Men jag fick mitt tredje och sista barn med kejsarsnitt i aug 2008, i Ystad...

Modig och modig, jag känner mig mer dum som gett mig till känna=) Det fanns ju aldrig nån att prata med det om. Ingen blir ju förändrad i underlivet efter grav och förlossning... Och ALLA har kanonbra sex efter bara en vecka... Ja eller hur... NOT=)

Lycka till, hoppas att du slipper vänta i tio år=)

Kram Maria

Svar på tråden 30 år och framfall!!!