Inte läst tråden.
Vi värmer 104 kvm, varmvatten + grundvärme i källaren (94 kvm).
Vi gjorde av med ca 6 pallar förra året (augusti - augusti)
Innan det blev riktigt kallt köpte vi säckvis från byggmax (billigast) och körde VV-beredaren med el.
Sen köpte vi 2 pallar från OkQ8, det gick åt hur mkt som hellst för att hålla värmen! Böt och köpte Noeva pellets, VÄLDIGT stor skillnad, när det var som kallast januari-februari gick det 1 pall/månad. Då värmde vi VV-oxå och hade väl en 22 grader inne.
Våran panna är en gammal ved/olje panna så vi har eldat en del med ved oxå, typ på helgen när man vart hemma.
Nu eldar vi bara med ved, tänkte beställa hem 2 pallar om kanske någon månad. Vi trodde pellets var billigare än det är. Men ska se om vi kan minska förbrukningen då pannan snart ska servas och vi tänkte köpa en automatisk shunt (den som styr hur mkt varmvatten som ska ut i elementen, man har en givare utomhus och en inomhus så sjunker tempen ute så skickar den ut mer värme och tvärt om)
Skulle våran panna gå sönder skulle jag nog sätta in bergvärme istället. Jag tycker vi haft mkt driftstörningar med våran panna, fel på matningen eller tändfel. Inte så kul att vakna mitt i natten av att det är snorkallt inne och försöka få igång en kall panna.