TheMother skrev 2009-10-13 09:27:55 följande:
Vi vägde all mat när vi tillagade den. Var lättast att hålla koll på kalorierna då. Maten jag åt på jobbet uppskattade jag i mängd och fylld i efteråt.Jag var med där under ca 1 år. Gick ner 22 kg på kanske 9-10 månader. Sambon var också med där. Han gick ner över 44 kg på samma tid. Var väldigt bra när vi körde det ihop, för då stöttade vi varandra. Just nu tror jag att jag har ett medlemskap där faktiskt, men jag använder det dumt nog inte. Har alla graviditetskilon kvar att gå ner, men jag har inte orkat ta tag i detta ännu.Det är ju lite skillnad på light och light. Tillsätter man sötningsmedel istället för socker så tycker jag att då kan det vara, men att välja lightprodukter där man bara dragit ner på det onyttiga tycker jag är en annan sak.
HERREGUD !!
Vad duktiga ni är !!!!!
TessaS skrev 2009-10-13 09:27:38 följande:
Jag är med där och det som gör att jag tror på det är att det INTE är en snabbfixdiet.Jag behöver gå ner en hel del, så jag behöver liksom ändra hela livet.För att det ska fungera så är det nog ganska noggrannt med att väga och mäta. Min tanke är att jag under tiden jag går ner, lär mig hur mycket som är ok att äta, och hur mycket jag bör motionera, men tills jag lärt mig det, så kör jag slaviskt med att lägga in allt jag ätit och motionerat. När man gjort det en vecka så blir man liksom van... Jag är dessutom en smärre katastrof i köket och det finns MASSOR av bra recept, och då är det inte bara light/sallad/knapra på en morot... utan RIKTIG mat, som vi äter hela familjen.Jag har aldrig sett en lightprodukt i något recept... däremot byta margarin mot kesella i pajdeg ex. Eller så har jag själv bytt mot lättmjölk eller liknande, för att få ner kcal lite för att "ha råd" att äta lite efterätt eller så.
Låter förnuftigt !!
Känns som att Viktklubb mer är som en "tallriksmodell" ?
Jag har ju ätit LCHF sen i början av Juni & jag ahr minskat massor på måtten men inget på vågen. Min mage mådde jättebra av det. Men nu har det vänt.
Kanske är nåt annat dock, ska kolla upp den i veckan.
Men för snart 10 år sen gick jag ner jättemycket på detta sätt, så jag tror kanske ändå att min mage o min kropp tycker om detta sätt bäst.