• Mamma060812

Hur fungerar Viktklubb ??

Jag undrar om nån här är med i Viktklubb & kan redogöra för hur det funkar ?

Jag äter LCHF idag, men det verakr inte passa min mage längre

Så jag vill gärna veta hur upplägget är på Viktklubb, äter man bröd, pasta, potatis osv. Smör på mackan, Fil.. ja ni förstår min fråga ?

Tacksam för alla svar !!

Aldrig mer Me & I
  • Svar på tråden Hur fungerar Viktklubb ??
  • Mamma060812
    Göteborgsbruden skrev 2009-10-13 09:36:49 följande:
    Vägde allt i början men efter ett tag lärde man ju sej så det var ett tag sedan jag vägde om jag nu inte äter något jag inte ätit då(dock inte prick nu då jag är gravid) men har gått ner 56 kg på 2 år.
    Oj !!!! Grattis till dig med !!

Duktiga ni är !!
    Aldrig mer Me & I
  • Jullessk
    Mamma Cia skrev 2009-10-13 09:33:54 följande:
    HERREGUD !!Vad duktiga ni är !!!!! Låter förnuftigt !!Känns som att Viktklubb mer är som en "tallriksmodell" ? Jag har ju ätit LCHF sen i början av Juni & jag ahr minskat massor på måtten men inget på vågen. Min mage mådde jättebra av det. Men nu har det vänt. Kanske är nåt annat dock, ska kolla upp den i veckan. Men för snart 10 år sen gick jag ner jättemycket på detta sätt, så jag tror kanske ändå att min mage o min kropp tycker om detta sätt bäst.
    Jag tror att du gör klokt i att byta till Viktklubb eftersom du äter vanlig mat. Någon kanske har skrivit det redan men för varje dag så ser du hur många procent av ditt dagliga intag som har bestått av fett, protein och kolhydrat och på så vis ser du att du får i dig vad du behöver.

Vad gäller LCHF så har jag mycket svårt att tro att en kropp kan må bra av så mycket dåligt fett. Finns väl ingen riktigt forskning på vad som händer efter många år med tanke på hjärt/kärlsjukdomar etc.
    Alvin 081121
  • TheMother
    Mamma Cia skrev 2009-10-13 09:33:54 följande:
    Låter förnuftigt !! Känns som att Viktklubb mer är som en "tallriksmodell" ? Jag har ju ätit LCHF sen i början av Juni & jag ahr minskat massor på måtten men inget på vågen. Min mage mådde jättebra av det. Men nu har det vänt. Kanske är nåt annat dock, ska kolla upp den i veckan. Men för snart 10 år sen gick jag ner jättemycket på detta sätt, så jag tror kanske ändå att min mage o min kropp tycker om detta sätt bäst.
    TessaS skrev 2009-10-13 09:35:19 följande:
    Ååååhhhh, jag vill också vara där... om 9-10 månader... Fan vad duktiga ni är
    Skulle också vilja vara där. Har ju gått upp sedan dess, när jag blev gravid :/
    Men sambon håller sin vikt, eller ja, nästan iaf. Har blivit lite för dåligt med träning för honom sedan sonen kom, så nåt kg har han gått upp. Men nu måste det bli ändring på det igen, för vi ska på bröllop på nyår, å då måste han ta sig i sin kostym som han köpte när han vägde som minst. Och det vore väldigt skönt för mig med att gå ner i vikt igen, inte så roligt att väga som nu, har nästan inget att ha på mig och vill ju inte köpa kläder att ha nu, eftersom jag tänkt att jag ska gå ner i vikt igen.
    Göteborgsbruden skrev 2009-10-13 09:36:49 följande:
    Vägde allt i början men efter ett tag lärde man ju sej så det var ett tag sedan jag vägde om jag nu inte äter något jag inte ätit då(dock inte prick nu då jag är gravid) men har gått ner 56 kg på 2 år.
    Vad bra jobbat!

Hade tänkt skriva lite mer, men nu är lillemannan här ledsen, han vill sova, så jag måste ut med honom en sväng.
  • Mamma060812
    TheMother skrev 2009-10-13 10:01:06 följande:
    Vad bra jobbat!Hade tänkt skriva lite mer, men nu är lillemannan här ledsen, han vill sova, så jag måste ut med honom en sväng.
    Du är välkommen igen

Du har ju medlemskapet så det är bara o köra igång ju !!
    Jullessk skrev 2009-10-13 09:49:37 följande:
    Jag tror att du gör klokt i att byta till Viktklubb eftersom du äter vanlig mat. Någon kanske har skrivit det redan men för varje dag så ser du hur många procent av ditt dagliga intag som har bestått av fett, protein och kolhydrat och på så vis ser du att du får i dig vad du behöver.Vad gäller LCHF så har jag mycket svårt att tro att en kropp kan må bra av så mycket dåligt fett. Finns väl ingen riktigt forskning på vad som händer efter många år med tanke på hjärt/kärlsjukdomar etc.
    Ja alltså det där tänker jag inte tvista om För det vill jag inte.

Men det har fungerat bra för mig & tanken bakom tror jag på, men jag tror inte det är bra för alla, för alla är vi olika

Äter du enl. Viktklubb ??
    Aldrig mer Me & I
  • Mamma060812

Får man äta frukt ??

Aldrig mer Me & I
  • Jullessk
    Mamma Cia skrev 2009-10-13 10:40:02 följande:
    Du är välkommen igen Du har ju medlemskapet så det är bara o köra igång ju !! Ja alltså det där tänker jag inte tvista om För det vill jag inte. Men det har fungerat bra för mig & tanken bakom tror jag på, men jag tror inte det är bra för alla, för alla är vi olika Äter du enl. Viktklubb ??
    Ja, det gör jag. Du äter allt, det är bara att räkna kalorier.
    Alvin 081121
  • TheMother

Ja, men får äta frukt. Du får äta PRECIS vad du vill. Bara du räknar in allt i det dagliga intaget.

• Jullessk

Frukt är ju rätt bra för kroppen {#lang_emotions_wink}

Alvin 081121
  • Mamma060812

Hmmm... Ja det kanske vore min grej detta ?? Ska bara lägga om tänket

Aldrig mer Me & I
  • Mamma060812

Hur är det med bröd, vad äter ni för bröd ?

Aldrig mer Me & I
Svar på tråden Hur fungerar Viktklubb ??