Har ont på ett ställe under armhålan/mot bröstet rädd..
Hej
Jag har sedan ca 2,5 vecka tillbaka upptäckt att jag är öm på en punkt under armhålan ett par cm, liksom inåt bröstet.. Det gör verkligen skit ont om jag känner med fingrarna där. Annars så har jag inte ont av det.
Har varit väldigt förkyld men är nu frisk sedan 2 veckor så tänkte att det kanske hade med det att göra, men det verkar det inte. Man ser ingenting på huden heller.
Jag har en 6 månaders bebis, som jag slutade amma när han va 4 månader, och innan då hade jag trappat ner på amningen så jag fick aldrig någon mjölkstockning. Har inte ont i brösten för övrigt heller.
Har provat att vara utan Bh också så det är inte den som klämmer heller.
Det känns som det är något under där det gör ont, det är också revbenen som går bak där. Det är ömt kanske 3-4 cm i en rand strax utanför bröstet som sen går in i bröstet, känns inte som en kula, utan mer som nått avlångt i så fall, kanske en muskel? Men man har väl en massa körtlar där?
Är skit orolig att det kan vara cancer, har hört att många upptäcker det efter dom fått barn, då det är mkt hormoner o sådant i kroppen.
Min mamma dog vid 56 års ålder i lungcaner dock, hon rökte. Men det spred sig till hjärnan.
Min faster har opererat bort en tårtbit vet jag från sitt bröst, men vet inte om det va cancer.
Jag själv är väldigt ljus i hyn och har brännt mig mkt genom åren i solen, har många födelsemärken på kroppen. Så känns som jag är en "perfekt" patient till cancer.
Någon mer som är öm där under? Det kanske är helt normalt?