Anonym skrev 2009-10-17 16:40:46 följande:
Alla får vi ju tycka hur vi vill. Men helt seriöst, sitter du och ifrågasätter att man vill vara anonym? Vet du vad som står i min pres eller? Där kanske det står ngt som kan avslöja något annat eller någon kanske kan lista ut det ändå. Detta är ett allmänt forum och att man inte vill riskera att bli uppsökt personligen (vilket jag blivit) så är man feg, nä du. Jag förstår att du är arg och uppenbarligen lite bitter men alla fattar ju beslut utefter det som passar dem bäst, bara för att alla inte gör som du så behöver du inte komma med påhopp.Jag anser mig veta bäst själv vad jag gör. Om någon annan kommer och säger att alla inkassobolag gör på ett visst sätt kan jag faktiskt helt ärligt säga att alla inte är så oavsett om jag är anonym eller inte. den person som skrev att h*n gillar att ringa o jaga skuldsatta människor anklagade du ju för att vara ett troll och om du läser på det sätt jag skriver så kanske du kan göra kopplingen att vi inte är samma person. Men lätt för dig att slänga ur dig otrevligheter.I många fall vet jag faktiskt hur folk hamnat hos oss för de berättar det.T.ex. så finns det en person som åtskilliga gånger hotat med att ta livet av sig om vi inte skriver av dennes skulder samtidigft som h*n drar på sig mer som är fullkomligt onödiga så blir jag arg. en sån sak är elak och egoistisk, jag har själv levt på mindre än existensminimum, jag har kämpat som en liten blå för att vrida och vända på varenda krona och inte har jag en massa skulder. Alla har ett eget ansvar och ibland hamnar man i situationer man själv inte kan rå över men jag tycker att folk även måste börja ta sitt ansvar när man själv försatt sig i ohållbara situationer
Jag ifrågasätter varför man sitter och kastar ut sig skit som anonym. Jag ifrågasätter även varför man får skit av anonyma för att man vill hjälpa andra, det var det tråden handlade om från början.
Jag har aldrig sagt att det inte finns folk som sitter där dom sitter på grund av sig själva för det gör det, jag vänder mig till dom som sitter fast och inte kommer loss, till dom som betalt sina skulder fast dom är kvar i form av räntor som blir nya skulder och räntor på dessa skulder som folk betalar i hopp om att dom ska försvinna vilket dom inte gör så länge man försöker avbetala vilket är det enda alternativet för många skuldsatta.
Denna tråden handlar inte om att man ska lyckas smita från sina skulder, skita i att betala vad man är skyldig. Det handlar om att upplysa folk om hur det fungerar, att skulder säljs från bolag till bolag inom samma koncern och på så sätt växer, vad man själv kan och bör göra för att inte betala mer än vad man är skyldig. Den handlar om att berätta för folk att det finns någonstans att vända sig.
Att det sen kommer in andra som tråden inte är riktad mot tycker jag är trist, att det dom gör är att sparka mer på dom som redan ligger genom att dra alla över en kamm och säga att alla har sig själva att skylla är ännu tristare och väldigt osmakligt dessutom. Gör man detta med försvaret om att man själv jobbar på ett inkassobolag som minsann inte jobbar på detta sättet så är det skrämmande, för tanken på att någon med denna inställningen sitter och ringer upp människor som mår riktigt dåligt är fruktansvärd.
All heder till det företag du jobbar på om dom kör rent spel, tyvärr är dom få som gör det.