• azizam

BF juni 2010 efter IVF?

Hej! Jag är i v 6+4 , har sedan tidigare en son (-06) som blev till vid 1:a ivf/icsi.
    Lyckades nu på fjärde syskonförsöket med ivf/icsi, (ett misslyckat FET, 2 st inseminationer). Hoppas att mitt VUL 29/10 ska visa ett eller kanske till och med två små pickande hjärtan.

• azizam

Jag var rejält svullen runt midjan fram till två veckor efter ÄP, sedan gick det ner, men vikten har inte påverkats mycket alls, något kilo max. Senaste dagarna tycker jag att midjan börjat bli lite rundare igen, men inte i närheten av hur jag såg ut efter ÄP. Jag har inte alls så mycket symtom som med sonen så jag går och hoppas lite på lite illamående, det skulle vara lugnande...

• azizam

Hej, har börjat blöda idag på 7+0, det kom helt utan förvarning. Nu ligger jag hemma och känner mig förtvivlad. Doktorn på ivf kliniken ska höra av sig under dagen. Jag känner på mig att det är på väg att gå åt skogen...

• azizam

Hej, jag fick komma på ett tidigare vul idag och där fanns faktiskt ett foster med pickande hjärta. De kunde se rester av en blödning i livmodern troligtvis från tvilling som inte ville stanna längre. Nu får jag börja om med progesteron igen för att stödja graviditeten. Jag är så otroligt tacksam att hoppet finns kvar om att detta ska bli en bebis trots allt, jag var säker på att det var kört, har ju inga direkta graviditetssymtom heller.

Välkomna hit ullis oh och annika11!!! Nu håller vi tummarna för att vi allihop har bebisar att gosa med nästa sommar!

• azizam

Fy så ledsamt sabelis! Ta hand om dig och hoppas verkligen att det är er tur nästa gång. kram!

• azizam

Jag ser att det är lugnt i tråden, hoppas att ni andra får vara friska och inte råkat ut för svininfluensan. Här byts ena nedslaget mot de andra, jag och treåringen har fått svininfluensan. Vi har varit jättesjuka. Jag rekommenderar er att vaccinera er nu när jag i efterhand vet hur sjuk man kan bli. Jag är livrädd för att embryot dött eller tagit annan skada av 5 dagar med hög feber, våldsamma hostningar .m.m. Jag känner mig lite bättre idag, har bara 38 i feber, men sonen blir bara sämre...

• azizam

fru som vill ha bebis skrev 2009-11-05 14:03:43 följande:

azizam: Oj! Hoppas att ni mår bättre nu!Själv fick jag åka in akut till SöS natten till tisdag pga smärta i mage och höft. De vet inte vad det berodde på, antingen att äggstocken vridit sig eller att livmodern vuxit för fort för att övriga kroppen ska hänga med. Riktigt läskigt var det. Smärtan motsvarade värsta delen under förlossningen. Nu är jag sjukskriven denna vecka och nästa. När vi var på sjukhuset mådde bebisen bra. Jag har ett nytt UL planerat i början på december för att se att allt är som det ska.
    Fy vad läskigt, men så skönt att bebis mår bra! Vilken vecka är du i nu?

Jag har bara 38 i feber nu men känner mig långt ifrån frisk. Sonen har varit så dålig i natt att jag inte kunde hålla tårarna borta, jag började störtgråta. 40,5 i feber i två dygn (efter 4 dygn med 38.5-39). I morse fick vi ner den till 39 och nu ligger han och sover med pappa sin, jag hoppas på en bra temp då han vaknar. Annars blir det akuten för tredje gången... D
  • azizam

Jag fick Tamiflu utskrivet men jag tog det aldrig eftersom läkemedelsverket inte rekommenderade den första trimestern utan en annan (Relenza) som var slut. Jag hade svår ångest eftersom det kändes som att hur jag än gjorde kunde embryot ta skada, jag valde att avstå Tamiflu och detta var inan jag testade positivt för influensa (A) då trodde läkarna att de kunde vara ett vanligt virus. Sedan började jag må riktigt dåligt den tredje dan och då var det försent för Tamiflu. Varken jag eller sonen har varit feberfria en dag ännu, min sjunde och hans åttonde dag. I natt sjönk hans temp plötsligt till 35.4 och då blev jag såklart livrädd för det men nu är den upe i 38 igen.

• azizam

Tack för omtanken!
    Nu är vi friska, sonen har inte haft feber på två dagar. Jag jobbade idag också och det gick väl sådär. Jag har en krupplik hosta kvar och bihåleinflammation, jag känner mig som en smitthärd, fastän sjukvården säger att man inte smittar då febern är borta. (När jag hade feber tog jag alvedon, som hjälpte sådär). Hoppas de har rätt, annars lär jag inte bli poppis på mitt jobb som är en högstadieskola.
    När det gäller vaccinering så måste man fundera och besluta det som känns bäst för en själv. Det är inget lätt beslut, jag hade ångest för det innan jag blev sjuk och hade bestämt mig för att vänta till efter v.12 och vacinera mig då (Det tyckte min ivf-läkare med). Nu är jag istället orolig för om liten har fått skador (hoppas liten lever!) av så många dagar med hög feber, jag ska på nytt ultraljud 1:a december.

• azizam

Ayla sthlm skrev 2009-11-11 11:28:39 följande:

Höstflickan, allt började med att jag började läcka fostervatten, blev inlagd och fick streptokocker så de blev tvungna att ta ut Adam med akut kejsarsnitt.Allt gick jättebra den första tiden, han åt och växte. Men så plötsligt en dag så blev han dålig jättesnabbt...Anledningen till det var att pga att han blev född så tidigt så satt inte hans tarm fast som den skulle, han fick en infektion i tarmarna, Nec, som till slut attackerade hela hans tarm, läkarna gjorde allt de kunde men till slut fanns det inget mer för oss/läkarna att göra än att låta honom somna in... Ett tufft beslut men vi vet att det var det bästa för honom. Nu hoppas vi verkligen på att vi får behålla nästa barn, oron är så stark men vi försöker tänka positivt på framtiden.Stor kram
    Välkommen till tråden Ayla sthlm, måste erkänna att tårarna börjar rinna när jag läser vad ni varit med om. Mina egna problem blev plötsligt obetydliga.

Nu ska vi med nattåget till stokholm för att vila upp oss med en liten weekend, det känns så skönt!
  • azizam

Nu är vi framme, jag sitter på hotellsängen och surfar
    Det var inte så kul att åka nattåg, jag sov inte många minuter, hade grym huvudvärk och "växtvärk" i magen. Nu känns det bättre som tur är!
    Höstflickan: Lycka till på inskrivningen, min tur nästa vecka!

• azizam

Tillbaka från en härlig weekend, men jag hann bara vara hemma i några timmar så började jag kräkas. Kräktes hela natten. Jag hasade mig till vårdcentralen idag och läkaren trodde det var matförgiftning eller vanlig magsjuka. Så himla typiskt mig att aldrig få vara frisk

• azizam

Hej, åter i livet känns det som
    Det var nog matförgiftning från en mongolisk buffe vid Sergels tog misstänker jag.

Jag var på inskrivning idag och fick en riktigt förtroendeingivande och engagerad barnmorska. Det känns bra eftersom jag inte var helt nöjd med min förra.
    Här lyssnar de på hjärtljud först i vecka 18, helt sjukt sent tycker jag och det verkade min barnmorska hålla med om, nya riktlinjer för några veckor sedan sa hon.
    Hon erbjöd ett ultraljud innan 1:a december eftersom jag varit så sjuk, men jag vågar inte... Det känns som att jag vill ha hoppet kvar, är jag konstig?
    Jag kommer även att bli inskriven på spec.mvc i samband med RUL eftersom jag höll på att få Neo i v.33.

Höstflickan, hoppas att ditt illamående snart blir bättre, jag mådde pyton min förra graviditet och det är TUNGT!

• azizam
    annika11 skrev 2009-11-19 06:19:09 följande:
    har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av.lycka till ni andra.
    Jag är verkligen ledsen för er skull, kram!

Höst flickan skrev 2009-11-19 07:11:26 följande:
    nej beklagar.Själv har jag inte sovit något...stor vattenläcka i vår bostadsrättshus o det var min lägenhet som drabbades vaknade av att det FORSADE ut vatten o på 10 minuter var 73 kvadratmeter golv helt vattenfyllt o det rann ut ur dörren Brandkåren kom o krossade kaklet i badrummet o det går nu inte att bo där Hetl nybytt är det o jag vet inte var vi ska ta vägen nu Allt är vattenskadat Felet är inte mitt utan antagligen något jävla fuskbygge!!
    Men vilken otur! Hoppas att det har ordnat sig med ersättningsbostad vid det här laget.
  • azizam

Hur har det gått för dig idag Höstflickan, hoppas att det ordnat sig med ett vettigt alternativ till bostad.

• azizam

Höst flickan skrev 2009-11-20 16:38:52 följande:

Hej här är en lycklig en just nu!!en som inte kan tro att det är sant det som sker...En av våra grannar har erbjudit sig att flytta istället för oss till en evakueringslägenhet som mitt försäkringsbolag erbjudit oss och vi får ta hennes lya!!samma område o tillokmed nyare lya!!!Helt otroligt!!Dottern får ha kvar sina kompisar o jag får samma resväg till dagmamma o jobb, + att man har nära "hem" o kan se hur renoveringen går.Vilka otroliga grannar jag har!!!!så tacksam!!Ja..så det gick otroligt bra i dag
    Vad skönt att höra! Du kanske ska nominera henne till sveriges bästa granne. De har en sådan tävling på grannar.se.
Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?