• fru som vill ha bebis

BF juni 2010 efter IVF?

Hej!

Är det någon mer som nyligen plussat och som vill dela funderingar och upplevelser? Själv har jag en dotter på 16 månader så nu är detta första syskonförsöket Båda gångerna har vi har gått på Octaviakliniken/CvL.

Hoppas att det är några som vill hänga på!

• Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?
  • Höst flickan

lyckost dig som lyckades på 1 försöket..jag fick kämpa denna gång med ivfen..8 gången!!*pust*..men nu e jag glad...hoppas bara vulet ser bra ut på fredag den 23/10
    Har en dotter som kom till på första ivf år 04..hon är en 06
    är i vecka 7.

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • azizam

Hej! Jag är i v 6+4 , har sedan tidigare en son (-06) som blev till vid 1:a ivf/icsi.
    Lyckades nu på fjärde syskonförsöket med ivf/icsi, (ett misslyckat FET, 2 st inseminationer). Hoppas att mitt VUL 29/10 ska visa ett eller kanske till och med två små pickande hjärtan.

• Höst flickan

Ja..tänk om man ser 2 hjärtan!!!men jag vågar knappt hoppas på ett...
    men vi fick oxå tillbaka 2..

Kram

• fru som vill ha bebis

Åh vad roligt att vi är flera! Häftigt med tvillingchans

Höst flickan: Jag har också första VUL på fredag. Hoppas innerligt att det ser bra ut! 8 IVF, puh, vilken pärs! Härligt att du nu är gravid

azizam: Nu håller vi tummarna!

Har ni blivit tjocka av behandlingen? Jag kan inte knäppa mina vanliga byxor och ser väldigt gravid ut.

Imorgon ska jag på inskrivning på MVC.

• Höst flickan

Hej, nej jag har inte blivit tjock av behandlingen, dock vet jag många som går upp i vikt.
    Jag har fått göra korta metoden enbart(betydligt lindrigare) o sedan fet.
    Dock har jag gått upp av att jag tar det lungt..
    Men..jag har inte lätt att gå upp i vikt..o nu mår jag illa till o fårn..så nu kommer nog stanna av ett tag.
    Dock har jag faktiskt redan fått en lite mage (känner den när jag ligger ner, magen brukar lixom gå innåt)...

Ja..8 återföringar..+ ett mf på ett väldigt konstigt sätt...det har varit en stor pärs...o kostat en förmögenhet..

men men..vad gör man inte när docktorn säger att vi enbart haft otur o vi får ju bra resultat..men 8 återföringar på dryga året..det är skapligt mycket.. ..
    Flera minus o 2 mf..blev det...
    ett mf var nog en rest som började få liv igen..låter helt konstigt..men jag o min karl har aldrig lyckats bli gravida på naturlig väg..jo..en gång..då fick vi ett x..så varför skulle vi ha lyckats månaden efter mf igen?..nä..det är för otroligt..samtidigt som att det oxå är helt otroligt att mf fick liv igen..?

Lycka till på inskrivningen jag kommer kontakta bvc på måndag..om vulet ser bra ut dvs..

Kram

• azizam

Jag var rejält svullen runt midjan fram till två veckor efter ÄP, sedan gick det ner, men vikten har inte påverkats mycket alls, något kilo max. Senaste dagarna tycker jag att midjan börjat bli lite rundare igen, men inte i närheten av hur jag såg ut efter ÄP. Jag har inte alls så mycket symtom som med sonen så jag går och hoppas lite på lite illamående, det skulle vara lugnande...

• fru som vill ha bebis

Skönt att ni inte blivit så tjocka. Även om det är en liten sak i sammanhanget. Själv ser jag verkligen gravid ut och flera personer har frågat mig. Jag hoppas att det går vägen nu!

Höst flickan kan det inte vara så att man får + vid test långt efter mf? Hursomhelst nu är du ju gravid!

azisam: Jag förstår vad du menar, det är härligt när man kan känna rörelserna för då får man äntligen bekräftelse på att allt är som det ska. Själv är jag otroligt trött. Tror att jag ska ducha och gå och lägga mig snart.

Det gick bra på inskrivningen. Förra gången var jag på inskrivning först i v12 men de har tydligen ändrat nu så att man först får komma en kort stund tidigt och sedan en längre i v12. Vet ni hur ni kommer att få göra?

• Höst flickan

jo, det stämmer..dock sjönk hcg i blodet...så det är en väldigt konstig historia..

• azizam

Hej, har börjat blöda idag på 7+0, det kom helt utan förvarning. Nu ligger jag hemma och känner mig förtvivlad. Doktorn på ivf kliniken ska höra av sig under dagen. Jag känner på mig att det är på väg att gå åt skogen...

• Höst flickan
    azizam skrev 2009-10-21 12:38:37 följande:
    Hej, har börjat blöda idag på 7+0, det kom helt utan förvarning. Nu ligger jag hemma och känner mig förtvivlad. Doktorn på ivf kliniken ska höra av sig under dagen. Jag känner på mig att det är på väg att gå åt skogen...
    {#lang_emotions_cry}usch...
    är så ledsen gumman.

jag själv går runt typ å håller andan..är så rädd att nått ska vara fel
    detta är sådann tortyr.

Kram o hoppas det inte är som vi tror..o att allt är bra därinne.
    {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?