• 1111111

BF juni 2010 efter IVF?

Hej alla!

Jag är ensamstående och har gjort en IVF på CFC i Danmark. Jag plussade 1 oktober efter att ha fått tillbaka 2 embryon den 18 september.

I dag är jag på v 7+1 och i går såg jag ett litet hjärta på VUL Först nu vågar jag vara glad. En sån otroligt häftig känsla!

Tidigare har jag gjort 5 inseminationer.

Jag gjorde korta protokollet och har varit väldigt svullen över magen ända sedan jag började spruta.

• 1111111
    azizam skrev 2009-10-23 11:10:10 följande:
    Hej, jag fick komma på ett tidigare vul idag och där fanns faktiskt ett foster med pickande hjärta. De kunde se rester av en blödning i livmodern troligtvis från tvilling som inte ville stanna längre. Nu får jag börja om med progesteron igen för att stödja graviditeten. Jag är så otroligt tacksam att hoppet finns kvar om att detta ska bli en bebis trots allt, jag var säker på att det var kört, har ju inga direkta graviditetssymtom heller. Välkomna hit ullis oh och annika11!!! Nu håller vi tummarna för att vi allihop har bebisar att gosa med nästa sommar!
    Jag har fortfarande progesteronvagitorier, min gynekolog säger att man tar det ofta till v 9 då moderkakan bildas. Jag har hört andra medlemmar i FEMMIS att de får ta vagitorier till v 12.

När jag googlar lite på när moderkakan tar över näringstillföreln hittar jag uppgifter från v 9 till v 12. Kanske är det olika?
  • 1111111
    sabelis skrev 2009-10-27 17:44:57 följande:
    Hej. Det gick inget bra. Missfall här. Så jag drar mig ur tråden.
    Så tråkigt. Ledsen för din skull. Kram.
  • 1111111
    azizam skrev 2009-11-04 18:35:04 följande:
    Jag ser att det är lugnt i tråden, hoppas att ni andra får vara friska och inte råkat ut för svininfluensan. Här byts ena nedslaget mot de andra, jag och treåringen har fått svininfluensan. Vi har varit jättesjuka. Jag rekommenderar er att vaccinera er nu när jag i efterhand vet hur sjuk man kan bli. Jag är livrädd för att embryot dött eller tagit annan skada av 5 dagar med hög feber, våldsamma hostningar .m.m. Jag känner mig lite bättre idag, har bara 38 i feber, men sonen blir bara sämre...
    Nej men oj! Krya på er båda två!
  • 1111111

Ayla sthlm skrev 2009-11-11 08:01:36 följande:

Jag hänger gärna med er i eran tråd. Är äntligen gravid efter vårt femte IVF försök, har varit gravid en gång tidigare men Adam kom för tidigt, v27+3, vi fick ha honom i två veckor innan han somnade in... Är iallafall i v9+4 idag och imorgon ska jag träffa barnmorskan för första gången, jag ska fråga henne om vaccinet och se vad hon säger. Jag skulle helst vilja vänta tills jag är i vecka 12... kram på er alla!
    Hej Ayla sthlm, välkommen hit och grattis till din graviditet. Beklagar att ni miste er son... Så fruktansvärt. Kram!
  • 1111111
    annika11 skrev 2009-11-19 06:19:09 följande:
    har varit på vul ni tyvär så såg det inget bra ut det hadde stannat av. lycka till ni andra.
    Ledsen att höra detta. Kram. Hur mår ni?
Svar på tråden BF juni 2010 efter IVF?