• skriva

Gummiband längst ner på byxbenen?

I min byhåla i södra Skåne har jag sett en hel del 13-16-åringar med jättefula gummiband runt nedre delen av benen. De sätter dit fem-sex gummiband så att byxorna ser lite ut som tomte byxor.

Kan någon informera en fyrtioåring med ett förflutet som både syntare och goth vilken subkultur man till hör med de här gummibanden? För det kan väl inte vara så enkelt attd et är för att skydda byxbenen när man fräser runt på sin trimmade moppe?

Det verkar inte spela ngn roll vilken färg man har på gummibanden, de flesta verkar blanda rätt slumpmässigt. Jag har bara sett ett par stycken som kör enfärgat.

Både tjejer och killar har det här och jag måste bara säga att jag tycker det är ASFULT men intressant.

Finns det här i övriga Sverige?

• Svar på tråden Gummiband längst ner på byxbenen?
  • smarties

Jodå, här i Dalarna har de synts till, gummibanden, men det är tjugo-trettio stycken i olika färger, på hela benen? :)

Förstår inte vitsen? =)

• Lindreas

Japp, finns här uppe i Uppland också. Men för några år sedan hade folk vanliga snören runt byx-benen, och jag fattade inte grejen med det heller? Och snoddar, varför har man det? Åh, egentligen kanske man skulle fråga på lunarstorm?

• skriva

Wow, på hela benen?! Låren måste ju se ut som kassler!!

Vore roligt om ngn kan förklara det här.

• skriva

ja, ja, Lindreas, fråga på Lunar och rapportera!

Vi måste gå till botten med det här!

• Lindreas

Ha! Ska kolla om mitt konto finns kvar, och slänga iväg en fråga. :)

• littlepixiegrl

Bor i Lund och har uppmärksammat gummibandsfenomenet jag också!
    Min undran...stasar det inte nåt förfärligt!?
    Jag tycker det är obehagligt att ha ett gummiband för länge runt handleden om det sitter åt lite. Skulle, för allt i världen, inte vilja ha nåt runt benet!

• skriva

Mhmmm... googlade Partille-Johnny och fick upp ngt ur Expressen. Två killar med gummiband säger:

De kallar oss täbbs. Christofer Berg och brorsan Joakim gillar "Partille-Johnny"-stilen. "PJ:s har ingen speciell musikstil men lyssnar gärna på svensk trance," säger CHristofer.

www.expressen.se/Nyheter/1.1651951/johnny-hetast-pa-natet

• tejp

mm här i borlänge har dom också gummiband. Dom tror väl att det är coolt bara förmodligen, fast det är astöntigt

Karro★Mamma till busungarna Lucas, Rufus & Moses★
  • skriva

De två killarna i artikeln är ju oerhört mesiga med sina vardera två resp. tre gummiband runt varje ben. Och de är enfärgade. JAg skulle vilja se de där kasslerbenen från Dalarna!

Svar på tråden Gummiband längst ner på byxbenen?