• skriva

Gummiband längst ner på byxbenen?

I min byhåla i södra Skåne har jag sett en hel del 13-16-åringar med jättefula gummiband runt nedre delen av benen. De sätter dit fem-sex gummiband så att byxorna ser lite ut som tomte byxor.

Kan någon informera en fyrtioåring med ett förflutet som både syntare och goth vilken subkultur man till hör med de här gummibanden? För det kan väl inte vara så enkelt attd et är för att skydda byxbenen när man fräser runt på sin trimmade moppe?

Det verkar inte spela ngn roll vilken färg man har på gummibanden, de flesta verkar blanda rätt slumpmässigt. Jag har bara sett ett par stycken som kör enfärgat.

Både tjejer och killar har det här och jag måste bara säga att jag tycker det är ASFULT men intressant.

Finns det här i övriga Sverige?

• Svar på tråden Gummiband längst ner på byxbenen?
  • CMH

Har syskonbarn som har så, min sambo fattar inte varför, han tycker det är helknäppt.. Jag är väl också knäpp då som tycker det är snyggt på nåt konstigt sätt ;) Men skulle aldrig ha det själv, är ju för gammal, 22 år *skratt*.. Har dock bara sett det på killar i 13-18-årsåldern, aldrig tjejer..

• Ventress
    skriva skrev 2009-10-13 23:18:51 följande:
    Mhmmm... googlade Partille-Johnny och fick upp ngt ur Expressen. Två killar med gummiband säger: De kallar oss täbbs. Christofer Berg och brorsan Joakim gillar "Partille-Johnny"-stilen. "PJ:s har ingen speciell musikstil men lyssnar gärna på svensk trance," säger CHristofer. www.expressen.se/Nyheter/1.1651951/johnny-het...
    Herregud, de ser ju ut som idioter. Jag såg en kille i somras, med byxorna knutna så, men jag trodde att han var lite....efter...eller nå´t...
  • LindaSundberg

Va gammal jag känner mig nu haha, är 21 år och aldrig sett detta fenomen förut. Här i lilla Vänersborg har jag inget sådant sett än, kommer väl om någon månad, vi brukar vara rätt sena med trender ;) Haha dock inget jag själv kommer ha, jag trodde det var ett skämt först.

• Menhir

Hade ett mycket intressant samtal med tonårssonen om fenomenet. Nu har jag inte läst hela tråden så det här kankse är gamla nyheter (för mig var det nytt) men det är inte bara gummiband runt byxorna, det är en hel stil med musik osv.

De som ingår i stilen kallas "partille-johnnys" och enligt sonen är det coolt att vara en "äkta" partille-johnny men de allra flesta är bara "partille-johnny-wannabes" och det är töntigt.

Herregud, det var enklare när jag var ung, då fanns det mest synthare och svartrockare!

• Göteborg

Ah, det är så fult med de där jäkla snoddarna! Finns en massa Partillle-Johnnys överallt här. Råkar dessutom faktiskt bo i Partille, och min sambo heter Johnny Fast inga snoddar på honom dock

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • Gozzi

här har dottern på 14år haft det i ca två års tid.
    Sååååååååååå fult!
    Storebror på 17 retar henne alltid för P-J!!!!

• Lallamen

Hysteriskt roligt. Partille-Johnny alltså

Å andra sidan - när jag var 14 sprättade vi upp sidsömmarna i våra jeans från linningen och ner till knäna för att sedan sy i kilar av annat tyg. Resultatet med två decimeter för mycket jeanstyg i midjan, hopdraget med ett bälte... Man har ju sett snyggare

• simonscornelia

Dom kallas för partillejohhnys och den trenden sägs vara "skapad" i partille i Göteborg. Jag bor i Göteborg och jag ser dom i mängder. Jag är 17 år så jag ser ju de ofta när jag går ut också. Det tillhör "fjortisstilen" och många av dom sminkar sig också. Det är jättefult .. :)

• BabyJay
    Lallamen skrev 2009-10-14 12:22:27 följande:
    Hysteriskt roligt. Partille-Johnny alltså Å andra sidan - när jag var 14 sprättade vi upp sidsömmarna i våra jeans från linningen och ner till knäna för att sedan sy i kilar av annat tyg. Resultatet med två decimeter för mycket jeanstyg i midjan, hopdraget med ett bälte... Man har ju sett snyggare
    Här gjorde vi kilar nerifrån och upp på vaden... Vad olika det är... hahaha
Svar på tråden Gummiband längst ner på byxbenen?