Anonym (Maddy) skrev 2009-10-14 11:01:56 följande:
Men om porren tar överhanden över det gemensamma sexlivet? Det verkar inte vara ett helt ovanligt problem här. Som du säger, det är ju inte samma sak som att ha sex med den man älskar... Eller som det är för vissa, att man känner ett extremt obehag inför porr som man inte kan komma förbi.
Självklart är det inte bra om porren tar överhand, då är det ju något som är fel kan jag tycka. För oss så är porren bara en extra grej som ofta gör oss mer sugna på varandra...
Anonym (Maddy) skrev 2009-10-14 11:03:28 följande:
Har man "rätt" att konsumera porr? Eller är det en kränkning mot partnern? Eller är det en kränkning mot partnerna att önska begränsa dennes porrkonsumtion?
Självklart tycker jag man har rätt att konsumera porr, det kan jag inte se är en kränkning mot partnern så länge det gemensamma sexlivet inte bli lidande vill säga. Sen tycker jag nog att det är en liten kränkning om den ena partnern vill förbjuda porrtittande helt, däremot kan man väl önska att den andra tittar mindre om man känner sig obekväm med det...det får ju inte bli fööör mycke!!!