• Anonym (Maddy)

Porr = otrohet??

Det verkar som om många diskussioner och trådar kring det här med porrsurfande urartar i att man ska vara för eller emot porren i sig. Eller för eller emot att partnern har ett privatliv.

Men det handlar väl om vad porren fyller för funktion för den enskilde, och om den stör relationen och det gemensamma sexlivet eller inte? Och framför allt måste det väl handla om vilka överenskommelser man har och vilka löften man gett varandra?

För som jag ser det är otrohet när man sviker de fundamentala överenskommelser som definierar vår relation, överenskommelser om vad som är exklusivt mellan oss två, som ingen annan delar eller bidrar till. Vilket absolut borde kunna vara att använda bilder av andra kvinnor för att tillfredsställa sig själv.

Om ordboksdefinitionen av otrohet - "att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon" - är den som gäller, då kan det väl vara mer ok att med partnerns tillåtelse ha sex med någon annan, än att konsumera porr om det är något partnern absolut inte vill och ser som något utanför relationens exklusivitet.

Eller?

• Svar på tråden Porr = otrohet??
  • Doktorn

Tja, visst är det så att det är en form av otrohet att bryta mot fundamentala överenskommelser. Om båda i paret är vegetarianer och rörande överens om detta så är en grillad med bröd lika mycket otrohet som porrsurfning i ett "porrfritt" förhållande. Porr intar ingen särställning över huvud taget i det sammanhanget, även om det rör sig om bilder på människor utan kläder. I alla fall i min värld. Problem uppstår ju när man faktiskt inte är överens. Den ena kräver att den andra ska låta bli nakenbilder, eller den andra faktiskt vill smaka köttbullar....

• Kallemannen

I så fall skulle ju onanin vara otrohet det med som du resonerar....

• Anonym (Maddy)

Fast jag ser inte många här som mår pissdåligt över att partnern äter köttbullar. Däremot mår många dåligt över partnerns porrsurfande. Men det verkar inte vara riktigt ok att göra det, för då kränker man partnerns privatliv.

• plast killen

faan man blir ju mållös! hade en vänn vars tjej tyckte att utlänska biltidningar med tjejer klädda i bikini vid bilarna va förklädda porrtidningar,ja så sådana tidningar fick han inte ha minnsan....ge upp släpp porren och fantasin fri och va inte trångsynta. man har faan så mycke roligare då!

• LyckligtSlut

Det är som att tro att man blir Mörkrets Riddare av att titta på Batman, enligt mig. Personlig kontakt eller försök till det måste finnas med för att jag ens skulle orka börja tänka i de banorna.

• Anonym (Maddy)

plast killen skrev 2009-10-14 10:43:30 följande:

faan man blir ju mållös! hade en vänn vars tjej tyckte att utlänska biltidningar med tjejer klädda i bikini vid bilarna va förklädda porrtidningar,ja så sådana tidningar fick han inte ha minnsan....ge upp släpp porren och fantasin fri och va inte trångsynta. man har faan så mycke roligare då!
    Menar du att porr inte kan vara ett problem? Eller att man per definition är trångsynt och fantasilös om man mår dåligt över sin partners porrkonsumtion?
  • plast killen

är porr ett problem för dig så beklagar jag sorgen,men för mig betyder den mycke och har gett mig mycke glädje genom livet!

• Anonym (Maddy)

plast killen skrev 2009-10-14 10:52:21 följande:

är porr ett problem för dig så beklagar jag sorgen,men för mig betyder den mycke och har gett mig mycke glädje genom livet!
    Jag säger detsamma. Jag älskar sex, porr, att leva ut sina fantasier och sin partners...
  • Anonym (Maddy)
    Kallemannen skrev 2009-10-14 10:41:26 följande:
    I så fall skulle ju onanin vara otrohet det med som du resonerar....
    Öhh?
  • flashieangel

Jag kan faktiskt inte se NÅGOT problem med porr. Min sambo tittar på porr och även jag. Inte alltid tillsammans, ibland sitter han själv och kanske även tillfredsställer sig men vad gör det??? Det är ju inte samma sak som att ha sex med den man älskar... Jag tror det är viktigt att även ha en egen sexualitet...

Svar på tråden Porr = otrohet??