Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

Porr = otrohet??

Otrohet är ett relativt begrepp i de fall vi talar om parförhållanden. Eftersom det är en bedömningsport där de två ingående spelarna definerar spelreglerna så har jag inget att anmärka på själva den regelskapande processen annat än att den bör vara ömsesidig. Jag tror att det borgar för ett hälsosamt förhållande i längden.

Om nu en av reglerna (eller förhållningskriterierna) är att den ena eller andra parten far illa, tar skada emotionellt (eller psykiskt) eller på annat sätt påverkas starkt negativt individuellt och/eller i förhållandet av porrkonsumtion så ser jag inget att anmärka vidare på dess status som trohetsbrytande. Att man då intar, som en del postare gjort ovan, en attityd mot antingen att porr då är otrohet eller har attityden att man överhuvudtaget inte kan ställa krav i relationen baserat på just konceptet "trohet" förändrar absolut ingenting. Det är och förblir en fråga två huvuden emellan.

• BigDaddy

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:23:08 följande:

Och BigDaddy, glömde tacka för ditt tidigare inlägg, väldigt välformulerat och genomtänkt :)
    Big Daddy knows you are grateful. *skratt*
  • BigDaddy

Kullamannen: Är porr inte otrohet i absolut mening enligt dig? Är nyfiken på vart du står.

• BigDaddy
    Kullamannen skrev 2009-10-15 14:38:07 följande:
    det är lika mycket otrohet som att jag inte skulle tillåta min tjej att använda dildon.
    Är det sett från ditt perspektiv eller menar du det mer som en universell ståndpunkt (dvs exkluderande andra tolkningar som t.ex. att det är otrohet sett ur ett indviduellt perspektiv).
  • BigDaddy

Anonym (Maddy) skrev 2009-10-15 14:21:17 följande:

Och för diskussionen är det helt irrelevant om jag personligen onanerar med dubbla dildos medan jag spelar in mig själv tittandes på amatörbögporr.
    Om vi hänger en tjock handuk över tvn så kan jag säga att även om det är irrelevant så är det i allra högsta grad intressant! Men det hör kanske hemma i inboxen? *skratt*
Svar på tråden Porr = otrohet??