• Edittan

Äggplockning v. 43?

Hej alla förväntansfulla!

Jag (och min man...) håller på och går igenom behandlingen inför vår första IVF. Så här långt har allt gått enligt planerna och förmodligen blir det äggplockning nästa vecka. Undrar nu om det finns någon i detta forum som kommit ungefär lika långt i behandlingen? Vore kul om du/ni skrev en rad

Filleduttan

• Svar på tråden Äggplockning v. 43?
  • Pimpinellan

Jo,jag,men det är vår sjätte IVF och bara två innan har gått till ET så vi har inga förhoppningar. Önskar dig stort lycka till!

• myslisa82

Hejhej!
    Nästa i samma sits men ligger ett litet steg före....hade äp igår o imon ska vi få ett befruktat ägg tillbaka=) Håller alla tummar o tår för dej=) Kram

• Bengalen

Jag med, fast precis som Pimpinellan är detta också vårt 6:e försök men endast 2 har gått till ET och ett FET. VUL imorgon, nervöst!

Lycka till allesammans!

• pebe

Jag har precis börjat spruta så jag ligger kanske en vecka efter er

• Pimpinellan
    Bengalen skrev 2009-10-14 20:10:19 följande:
    Jag med, fast precis som Pimpinellan är detta också vårt 6:e försök men endast 2 har gått till ET och ett FET. VUL imorgon, nervöst!Lycka till allesammans!
    Så ni har också fått fortsätta trots så dåliga resultat? Det är extremt ovanligt säger min klinik att inte gå till ET så många ggr,men de har haft en kvinnan innan som inte gick till ET 3 ggr och hon fick till slut barn! Vi kör FET denna gång direkt ifall det inte blir ET och vår enda eskimå överlever upptining. Tänk så absurt att 3 ggr inte gå till ET och en gång bli gravid och få till frysen! Lycka till!
  • Edittan

Tänk så många som trots allt inte får barn på "naturlig väg". Hoppas verkligen att vi alla ska lyckas.

• Makerimanda

Hej hej,
    Jag ska på mitt andra vul imorgon (var där igår oxå men blåsorna var lite små)
    Så blir det förhoppningsvis äp på måndag... Så jag börjar bli lite närvös...
    Hur går det för er alla?
    Mvh Amanda

• ak15

Hej ska på ÄP på tisdag :) ska bli himla spännande... men är galet nervös... kramar o lyckönskningar på er andra

• Bengalen

Pimpinellan: På min klinik säger de bara att är man svårstimulerad brukar det krävas ett par extra försök.
    Första gången var det en massa snack om att eventuellt avbryta då det bara fanns en äggblåsa vid VUL:et men efter att vi då fick ut 3 ägg och alla blev befruktade så har det aldrig varit något mer snack om att avbryta. Det har heller aldrig varit tal om att gå över till äggdonation.
    Nu är vi inne på vårt allra sista gratisförsök. Nytt VUL på måndag och sen ÄP på onsdag eller fredag.
    Hur går det för dig, har du varit på VUL ännu?

Kramar till er alla, kul att vi är några stycken som ligger ganska lika i tiden.

• pusslan

Vi ska preliminärt göra äggplock måndag v.44, dvs om allt går enligt planerna. Mitt tredje IVF, men första gången med låååååånga metoden. Hoppas verkligen att resultatet blir bättre, för det har känts bra långt och utdraget med sprayandet. Är bara på sprutdag 2 hittills.
    Har inte gått till ET varken första eller andra gången så jag kan inte påstå att mina förhoppningar är enorma.

Svar på tråden Äggplockning v. 43?