• Edittan

Äggplockning v. 43?

Hej alla förväntansfulla!

Jag (och min man...) håller på och går igenom behandlingen inför vår första IVF. Så här långt har allt gått enligt planerna och förmodligen blir det äggplockning nästa vecka. Undrar nu om det finns någon i detta forum som kommit ungefär lika långt i behandlingen? Vore kul om du/ni skrev en rad

Filleduttan

• Svar på tråden Äggplockning v. 43?
  • Pimpinellan
    mjauuu skrev 2009-10-18 17:13:03 följande:
    Jag håller med om att rädslan att det inte blir något ET är värre än rädslan inför ÄP (jag har aldrig gjort ÄP förr så jag har inga erfarenheter om hur det känns) Jag är otroligt nervös att det inte blir något att sätta in, då är verkligen hela proceduren bortkastad...
    De allra flesta kommer till ET! Är man lite yngre och har sett minst 4 äggbåsor på VUL ska det väldigt mycket till att inte komma till ET. Finns t.o.m de som gått till ET med ett enda ägg och även fått barn! Möjligen ifall man gör IVF och sen upptäcker att äggen har för hårt skal (jätteovanligt!) eller inte blir befruktade av nån annan anledning via vanlig IVF,men skulle så vara fallet gör man ICSI nästa gång och då brukar det gå bra. Är man dock äldre och/eller gjort flera IVF:er med halvdant befruktningsreultat så är risken för att inte komma till ET större. Jag räknar inte med det om jag så skulle ha 6 ägg som sist för då räckte det inte. 99% av alla andra skulle dock gå till ET med hela 6 ägg.
  • mjauuu

Nu är mitt äggplock över, det gjorde ont men som många andra skrivit, det värsta är tiden som kommer nu, väntan....... Vi fick ut 20 ägg, nu är det bara att hoppas att något klarar sig!!!!!

• Bengalen

Usch, vad tråkigt Pimpinellan! Valde ni att avbryta för att det fanns för få äggblåsor? Inget FET heller? Kramar om.

Här är det dags för äggmognadssprutan ikväll och sen ÄP på onsdag. Mina 3 små blåsor hade växt till sig till anständig storlek.

• Edittan

Tråkigt Pimpinellan! Är det kört för er nu, eller finns det några möjligheter kvar?

Precis som Bengalen är det dags för äggmognadsspruta här ikväll och ÄP på onsdag. Börjar bli lite nervös. Nålen känns lååång...

Eftersom vi bor ca 17 mil från Linköping där vi ska göra vår IVF så blir det till att bo på hotell natten till onsdag. Känns inte jättkul, fast å andra sidan är det inte jättkul att gå upp vid fyrasnåret heller...

Nu ska jag ladda inför sprutan

• pusslan

Jag är inte jättegammal - 36 - och trots att jag plockades på 12 ägg gick jag inte till ET. Vi gjorde ICSI på alla...
    Hårda äggskal tror jag inte på då jag blivit gravid utan någon som helst hjälp tidigare.
    Första IVF blev bara 2 ägg befruktade trots ICSI.
    Vi har antagligen äggplock på måndag och det är sannerligen en rysare innan vi får veta om det blir något att sätta tillbaka. Sist när vi fick ut 12 ägg var vi inte det minsta nervösa utan spekulerade bara över hur många vi skulle få till frysen. En timme innan vi skulle till kliniken för ET ringde de och sa att det inte blev någonting.
    Har därför lite, lite hopp denna gång.

• ak15

Har varit på äp nu, 7 ägg blev det trots bara en äggstock, dr var nöjd. Fick en tid på torsdag för åter insättning.. hur var de för er andra?

• Edittan

Har varit på ÄP idag. Känner mig lite lagom mosig, men allt gick bra. De plockade ut 16 ägg. Så nu hoppas vi verkligen på att det blir ET på fredag!

• Bengalen

ÄP här också idag. Det blev 2 ägg så nu är det bara att hålla tummarna att de klarar sig till på fredag.

• mjauuu

Lycka till mer era ET på fredag!!!!

Igår var jag på ET, av 20 ägg blev det ett bra som sattes in : ) och sju halvbra som odlas vidare för ev frysning, jag har inga förhoppningar inför frysningen, var dom halvbra igår så lär dom väl inte dela sig bättre över helgen heller!?!

Svar på tråden Äggplockning v. 43?