• Edittan

Äggplockning v. 43?

Hej alla förväntansfulla!

Jag (och min man...) håller på och går igenom behandlingen inför vår första IVF. Så här långt har allt gått enligt planerna och förmodligen blir det äggplockning nästa vecka. Undrar nu om det finns någon i detta forum som kommit ungefär lika långt i behandlingen? Vore kul om du/ni skrev en rad

Filleduttan

• Svar på tråden Äggplockning v. 43?
  • Kebab

Hej!

Jag ska förmodligen eventuellt kanske ;) göra äggplock nästa vecka. Är faktiskt lite nervös inför detta. Är det jättehemskt eller hur har ni upplevt det? Hur ont gör det?

• Edittan

Hej Kebab!

Jag tyckte inte att åggplockningen var speciellt jobbig. Det jobbiga var att vi fick vänta ganska länge (ca 2,5 h) innan det var vår tur och sen skulle vi vara kvar två timmar på kliniken för att de skulle se att jag var okej. Det gjorde inte ont och jag har bara haft lite ont efteråt plus att magen är lite svullen.

Hoppas det går bra för dig. Lycka till!

• Trållet

Hej! Jag hoppar gärna in på tråden här om det är ok. Jag gjorde ET i lördags och nu går man alltså runt och ruva och hoppas...känner ingenting än så länge, vet inte om det är ett bra eller ett dåligt tecken...

Det här är vårt första IVF-försök så jag hoppas på nybörjartur. De plockade ut 12 ägg men endast 2 var ok så de satte in båda, inget gick till frysen.

Vi har en underbar liten tjej som kom till "naturligt" för två år sedan, men eftersom min man behandlats för cancer och därmed blivit steril så är IVF med frysta spermier enda alternativet för oss nu. Dessutom verkar det som att jag har en ovanligt dålig äggreserv för att vara 36 år så prognosen är inte så jättegod. Men hoppas, hoppas att det tar sig iallafall.

Lycka till allihop!

• Kebab

Lycka till Trållet! Håller verkligen tummarna för dig på att det ska gå vägen! :)

Filleduttan:
    Åh, vad bra att det gick så "smärtfritt" för dig. Hoppas detsamma för mig ;) Var gjorde du ditt äggplock? Jag/vi går på RMC Umas.

• Edittan

Kebab: Jag gjorde mitt ÄP på RMC i Linköping. Vi var fem par där samtidigt. Fånigt nog pratade inte någon med någon annan. Det är kanske lättare så här, även om man är i samma sits. Må så gott och ora dig inte för mycket innan.

• Kebab

Filleduttan:
    Ja, det kanske är lättare att prata såhär ibland ;) hihi! Vi som bor i Sverige är ju inte alltid de mest pratglada... sen är man nog så fokuserad på sitt eget också kanske?
    Ok... är RMC i Linköping bra? Nejdå jag ska försöka att inte oroa mig så mkt innan ÄP....

• Edittan

Kebab: Jag tycker dom var bra i Linköping. Jag har dessutom en kollega som gjorde IFV där förra hösten och som flick en liten flicka i somras. Sen måste ju alltid den egna kroppen fungera också. Jaja, vi får hoppas att det går bra oavsett klinik

• Kebab

Tack själva äggplocket var inte så hemskt som jag befarat... var ju faktiskt uthärdligt! Men däremot efteråt... mådde så illa o kräktes som en kalv på vägen hem. Om jag hade fått göra om det (vilket jag dock inte önskar) hade jag inte tagit de där smärtstillande för så ont gjorde det inte....
    Resultatet blev dock bra! Dags för återinsättning imorgon. :)

• Edittan

Hej Kebab!

Skönt att det inte gjorde så ont, men illamående är ju inte så kul. Jag mådde också lite illa efter, men jag kräktes inte. Jag hade haft akupressurband på handlederna under tiden jag var på kliniken. Tryckte tummarna mot de punkterna och då gick illamåendet över. Köpte sedan sådana på apoteket (kallas Sea-Band). Tänkte att detr kan vara bra att ha om man skulle bli graviditetsillamående. Tyvärr så behöver jag dem inte den här gången. Fick mens i lördags, så gäller det att ladda om och hoppas på att FET ska lyckas istället.

Lycka till med ET imorgon!

• Kebab

Vad tråkigt filleduttan :(... ta nu hand om dig o tänk på dig själv... ta det bara lugnt o ladda! Lycka till håller tummarna för dig! När blir det akuellt med FET isf? Behöver du hormonstimuleras igen??? Eller hur går det till?
    Kram

• Edittan

Hej Kebab!

Ska ringa min klinik på måndag och kolla vad som gäller för FET. Vet bara att det inte blir innan jul. Jag har lite oregelbunden mens (29-34 dagar ungefär) så jag antar att det blir någon form av hormonstimulering. Vet inte så mycket om detta. Hoppas få svar på måndag.

Lycka till nu när du börjar ruva. Håller tummarna för att det ska lyckas för dig

• Kebab

Hej Filleduttan!
    Vi har fryst ner 4 st ägg o frågade om det skulle bli sprutor igen o så men då sa dr som vi pratade med att jag skulle bara ta tabletter inga sprutor. Kanske är så för dig med?
    Ha det gott o sköt om dig!

Svar på tråden Äggplockning v. 43?