Bengalen skrev 2009-10-15 20:25:59 följande:
Pimpinellan: På min klinik säger de bara att är man svårstimulerad brukar det krävas ett par extra försök. Första gången var det en massa snack om att eventuellt avbryta då det bara fanns en äggblåsa vid VUL:et men efter att vi då fick ut 3 ägg och alla blev befruktade så har det aldrig varit något mer snack om att avbryta. Det har heller aldrig varit tal om att gå över till äggdonation. Nu är vi inne på vårt allra sista gratisförsök. Nytt VUL på måndag och sen ÄP på onsdag eller fredag. Hur går det för dig, har du varit på VUL ännu?Kramar till er alla, kul att vi är några stycken som ligger ganska lika i tiden.
Jag är inte så extremt svårstimulerad,har fått ut 4,6,4,3 och 6 ägg,men det blir ju inte befruktade eller också delas de inte! Så vår klinik har sagt att detta är sista försöket om det inte går till ET och så känner vi med. Hade 7 äggblåsor på VUL i måndags och det brukar bli nån till så det lutar åt 6 ägg,men det är inga garantier att det räcker till ET. Vi hoppas ingenting numer. Står i ÄD-kö också.
silvija skrev 2009-10-15 21:35:25 följande:
Jag har varit på äggplockning 08-24.Det gör inte så mycke ont utan är det lite mer obehagligt.Det går fort och berör på hur många ägg ska plockas ut.Jag hade två ägg och det tog kanske två minuter tills allt var klar.bara ett ägg var av bra kvalitet och jag fick det tilbacka den
27.Nu är jag i vecka 9 och det var vår första IFV.Det handlar bara om de är av bra kvalittet och inte om hur många.Lika till !
För mig handlar det om antal eftersom de flesta är usla. Skulle behöva uppåt 10 ägg,men kan aldrig få ut så många tyvärr. Skulle inte ens åka till kliniken med mindre än 6 äggblåsor!