• Pimpinellan

Äggplockning v. 43?

Jo,jag,men det är vår sjätte IVF och bara två innan har gått till ET så vi har inga förhoppningar. Önskar dig stort lycka till!

• Pimpinellan
    Bengalen skrev 2009-10-14 20:10:19 följande:
    Jag med, fast precis som Pimpinellan är detta också vårt 6:e försök men endast 2 har gått till ET och ett FET. VUL imorgon, nervöst!Lycka till allesammans!
    Så ni har också fått fortsätta trots så dåliga resultat? Det är extremt ovanligt säger min klinik att inte gå till ET så många ggr,men de har haft en kvinnan innan som inte gick till ET 3 ggr och hon fick till slut barn! Vi kör FET denna gång direkt ifall det inte blir ET och vår enda eskimå överlever upptining. Tänk så absurt att 3 ggr inte gå till ET och en gång bli gravid och få till frysen! Lycka till!
  • Pimpinellan
    Bengalen skrev 2009-10-15 20:25:59 följande:
    Pimpinellan: På min klinik säger de bara att är man svårstimulerad brukar det krävas ett par extra försök. Första gången var det en massa snack om att eventuellt avbryta då det bara fanns en äggblåsa vid VUL:et men efter att vi då fick ut 3 ägg och alla blev befruktade så har det aldrig varit något mer snack om att avbryta. Det har heller aldrig varit tal om att gå över till äggdonation. Nu är vi inne på vårt allra sista gratisförsök. Nytt VUL på måndag och sen ÄP på onsdag eller fredag. Hur går det för dig, har du varit på VUL ännu?Kramar till er alla, kul att vi är några stycken som ligger ganska lika i tiden.
    Jag är inte så extremt svårstimulerad,har fått ut 4,6,4,3 och 6 ägg,men det blir ju inte befruktade eller också delas de inte! Så vår klinik har sagt att detta är sista försöket om det inte går till ET och så känner vi med. Hade 7 äggblåsor på VUL i måndags och det brukar bli nån till så det lutar åt 6 ägg,men det är inga garantier att det räcker till ET. Vi hoppas ingenting numer. Står i ÄD-kö också.
    silvija skrev 2009-10-15 21:35:25 följande:
    Jag har varit på äggplockning 08-24.Det gör inte så mycke ont utan är det lite mer obehagligt.Det går fort och berör på hur många ägg ska plockas ut.Jag hade två ägg och det tog kanske två minuter tills allt var klar.bara ett ägg var av bra kvalitet och jag fick det tilbacka den 27.Nu är jag i vecka 9 och det var vår första IFV.Det handlar bara om de är av bra kvalittet och inte om hur många.Lika till !
    För mig handlar det om antal eftersom de flesta är usla. Skulle behöva uppåt 10 ägg,men kan aldrig få ut så många tyvärr. Skulle inte ens åka till kliniken med mindre än 6 äggblåsor!
  • Pimpinellan
    mjauuu skrev 2009-10-18 08:35:09 följande:
    Jag har mitt första ÄP imorgon, jag är sååååååå nervös (som jag skrivit i flera andra trådar oxå : )................)
    Själv ÄP är inget alls att vara nervös för. Det är för mig personligen terrorn efteråt att inte veta om jag går till ET som är värst. Gör man inte det är hela behandlingen bortkastad!
  • Pimpinellan
    Noncuro skrev 2009-10-18 15:37:20 följande:
    Håller med dig! ÄP är "walk in the park", bara det finns nåt att plocka.Pimpinellan, vad är ET för nåt? Alla dessa förkortningar. Jag följer dig på olika trådar coh fått tycke för dig och din kamp. Jag verkligen verkligen hoppas att du/ni kommer att lyckas!Ps. Själv har jag blivit ruvare i fredags. Fick insatt ett tiopoängare. Enligt läkaren det var av yppersta och sällsynta kvalitét. På tanke om min ålder så var har "lagom chockad"! Så klart är jag glad, men jag säger inte hopp förän jag få bekräftad graviditet. Testdagen den 31.Jag hade möjlighet även denna gång att sätta in två ägg, men jag tackade nej. Jag har redan ett barn från mitt första IVF (detta är min andra) och ville inte ha tvillingsgraviditet. Kram!
    ET=insättning av befruktat ägg,embryotransfer
    Jag vet så väl vem du är också så tack för omtanken! Jag fick 2 10-poängare min andra IVF och både vi och läkarna var chockade eftersom jag första IVF:en inte ens gick till ET. En ligger kvar i frysen och ska ev. tinas nu om det inte blir ET. Då blir det FET ifall "han" överlever. Får jag mot förmodan hela två befruktade sätts självklart båda in. Jag tycker t.o.m väntan efter ÄP är värre än att ruva,men det beror ju på vår dåliga erfarenhet.
  • Pimpinellan
    mjauuu skrev 2009-10-18 17:13:03 följande:
    Jag håller med om att rädslan att det inte blir något ET är värre än rädslan inför ÄP (jag har aldrig gjort ÄP förr så jag har inga erfarenheter om hur det känns) Jag är otroligt nervös att det inte blir något att sätta in, då är verkligen hela proceduren bortkastad...
    De allra flesta kommer till ET! Är man lite yngre och har sett minst 4 äggbåsor på VUL ska det väldigt mycket till att inte komma till ET. Finns t.o.m de som gått till ET med ett enda ägg och även fått barn! Möjligen ifall man gör IVF och sen upptäcker att äggen har för hårt skal (jätteovanligt!) eller inte blir befruktade av nån annan anledning via vanlig IVF,men skulle så vara fallet gör man ICSI nästa gång och då brukar det gå bra. Är man dock äldre och/eller gjort flera IVF:er med halvdant befruktningsreultat så är risken för att inte komma till ET större. Jag räknar inte med det om jag så skulle ha 6 ägg som sist för då räckte det inte. 99% av alla andra skulle dock gå till ET med hela 6 ägg.
Svar på tråden Äggplockning v. 43?