• Edittan

Äggplockning v. 43?

Hej alla förväntansfulla!

Jag (och min man...) håller på och går igenom behandlingen inför vår första IVF. Så här långt har allt gått enligt planerna och förmodligen blir det äggplockning nästa vecka. Undrar nu om det finns någon i detta forum som kommit ungefär lika långt i behandlingen? Vore kul om du/ni skrev en rad

Filleduttan

• Svar på tråden Äggplockning v. 43?
  • Edittan

Tänk så många som trots allt inte får barn på "naturlig väg". Hoppas verkligen att vi alla ska lyckas.

• Edittan

Idag är det sprutdag 11. Ska ta ett blodprov imorgon och mitt andra VUL på måndag. Hoppas det kommer att se bra ut. De räknade till 10 blåsor i måndags. Längtar så tills det är dags för ÄP. Det känns som att det inte går snabbt nog. Har väntat så länge på detta, så jag hoppas att det blir ÄP i veckan!

• Edittan

Håller tummarna för er som ska på ÄP imorgon och på tisdag. Jag hoppas att det blir ÄP på onsdag för min del. Känns som att magen är full med ägg... Gör lite ont på höger sida idag.

• Edittan

Tråkigt Pimpinellan! Är det kört för er nu, eller finns det några möjligheter kvar?

Precis som Bengalen är det dags för äggmognadsspruta här ikväll och ÄP på onsdag. Börjar bli lite nervös. Nålen känns lååång...

Eftersom vi bor ca 17 mil från Linköping där vi ska göra vår IVF så blir det till att bo på hotell natten till onsdag. Känns inte jättkul, fast å andra sidan är det inte jättkul att gå upp vid fyrasnåret heller...

Nu ska jag ladda inför sprutan

• Edittan

Har varit på ÄP idag. Känner mig lite lagom mosig, men allt gick bra. De plockade ut 16 ägg. Så nu hoppas vi verkligen på att det blir ET på fredag!

• Edittan

Hej Kebab!

Jag tyckte inte att åggplockningen var speciellt jobbig. Det jobbiga var att vi fick vänta ganska länge (ca 2,5 h) innan det var vår tur och sen skulle vi vara kvar två timmar på kliniken för att de skulle se att jag var okej. Det gjorde inte ont och jag har bara haft lite ont efteråt plus att magen är lite svullen.

Hoppas det går bra för dig. Lycka till!

• Edittan

Kebab: Jag gjorde mitt ÄP på RMC i Linköping. Vi var fem par där samtidigt. Fånigt nog pratade inte någon med någon annan. Det är kanske lättare så här, även om man är i samma sits. Må så gott och ora dig inte för mycket innan.

• Edittan

Kebab: Jag tycker dom var bra i Linköping. Jag har dessutom en kollega som gjorde IFV där förra hösten och som flick en liten flicka i somras. Sen måste ju alltid den egna kroppen fungera också. Jaja, vi får hoppas att det går bra oavsett klinik

• Edittan

Hej Kebab!

Skönt att det inte gjorde så ont, men illamående är ju inte så kul. Jag mådde också lite illa efter, men jag kräktes inte. Jag hade haft akupressurband på handlederna under tiden jag var på kliniken. Tryckte tummarna mot de punkterna och då gick illamåendet över. Köpte sedan sådana på apoteket (kallas Sea-Band). Tänkte att detr kan vara bra att ha om man skulle bli graviditetsillamående. Tyvärr så behöver jag dem inte den här gången. Fick mens i lördags, så gäller det att ladda om och hoppas på att FET ska lyckas istället.

Lycka till med ET imorgon!

• Edittan

Hej Kebab!

Ska ringa min klinik på måndag och kolla vad som gäller för FET. Vet bara att det inte blir innan jul. Jag har lite oregelbunden mens (29-34 dagar ungefär) så jag antar att det blir någon form av hormonstimulering. Vet inte så mycket om detta. Hoppas få svar på måndag.

Lycka till nu när du börjar ruva. Håller tummarna för att det ska lyckas för dig

Svar på tråden Äggplockning v. 43?