Inlägg från: One Wish |Visa alla inlägg
  • One Wish

GI Del2

Heh hej!
    en till GI:are här!
    Har hållt på sedan i början av september nu och har lyckts gå ner 4,2 kg hitills. Har tappat 9 cm runt magen, 12 cm runt byst och 8 cm i midjan. Känns kanonbra då jag aldrig lyckats tappa i vikt alls förut! (kanske inte försökt helhjärtat heller)
    GI är verkligen metoden för mig! trivs kanonbra! Sen önskar man såklart att det kunde gå lite fortare med kilona men men...
    Har ett delmål på 10 kilo till att börja med...men behöver väl gå ner 20-30 kg totalt ungefär....(hua vad det låter mycket)...men så är det väl när man samlat på sig för många kilon under åren och dessutom fått barn för ett år sedan...
    Jag är gärna med och peppar och tar emot pepp i denna tråden. Och att tipsa om lite god mat och så är ju inte fel! inspiration behöver man gärna då det gäller maten!?

• One Wish
    stockrosen skrev 2009-10-20 18:16:15 följande:
    Nu har jag kört med Gi idag för första gången i hela mitt liv. Har blivit medlem på gi-viktkoll också så att man kan få lite tips och stöd. Ser dock att jag fått i mig mer energi än vad jag borde ha fått . Det är ju omöjligt att veta innan tycker jag.... Sen är jag besviken över att man inte skall äta rotgrönsaker under de första två veckorna. Jag har köpt på mig massar av broccoli, blomkål och morötter....vet inte hur jag skall klara mig på vanlig sallad och zuccini i två veckor. Trist tycker jag. Hur mkt fetaost får man äta? Jag har köpt vanlig fet fetaost men det verkar som att det är bättre att köpa light för att minska energiingången? Hur gör ni? Känner mig som ett stort frågetecken.
    Jag har aldrig funderat över energiintag å så...jag har skippat bröd, potatis och pasta och har istället frossat i massa feta såser, kött, grönsaker i mängder, feta ost, brie ost druckit cola light, fun light ätit mörk choklad mm mm och ändå gått ner i vikt...så jag tror inte du ska ta det så allvarligt...tror dom där sidorna ibland kan ställa till det mer än hjälpa...läs lite informationssidor på internet eller bloggarna jag tipsade om så får du lite mer "kött på benen"
    Broccoli och blomkol äter jag nästan dagligen...det är väl inga rotfrukter? Lycka till med din vikt nedgång!
  • One Wish
    emmgus skrev 2009-10-22 07:21:51 följande:
    Yeees! idag har jag hoppat ner ganska mkt på vågen 60,7 :DTycker fortfarande de funkar bra med o leva ganska likt fas ett, saknar egentligen inget, mest svårt o komma på va tusan jag ska laga.Men kikade in dom där bloggana o så man kunde göra potatisgratäng på rättika, nån som testat?
    Ja, jag och min mamma provade rättika gratängen i helgen....INGEN HIT! inget jag kommer göra igen! alldeles för beskt...tyvärr!
    Däremot kesoplättarna som det ochkså finns recept på på en av bloggarna, med vispad grädde och hallon...mmmm...är kanon om man blir gottesugen! smakas som pannkakor typ...kanoners!
  • One Wish

Kesoplättar:

Ingredienser
    2 st ägg
    1 liten burk keso
    3 msk dinkelmjöl ( skulle säga tt mna med fördel kan göra lite tjockare smet!)
    lite salt

Ev smakhöjare som:
    - Rivet äpple & kanel
    - Blåbär
    - Hallon
    - Vispad grädde

Gör så här:

1. Häll upp keson i en liten bunke, ta en gaffel och tryck/mosa dem lite. Gör inget om det fortfarande är klumpar, men bör finputsas lite! Blanda sedan ner ägg, mjöl och lite salt. Vispa ihop smeten.

2. Blanda ner eventuella ?smakvariationer?. Elle ha bär och grädde vid sidan om.

3. Ha lite smör i botten på en stekpanna och häll upp två lagom stora plättar, värm dem försiktigt (inte för hög värme). Tänk på dem som små omeletter när du lagar dem, annars blir de som mina första.. trasiga och kladdiga (inte så lätta att vända i helt skick).

4. Vispa iordning lite grädde som tillbehör (om du vill ha det, smaksak). När plättarna sedan är färdiggräddade - Lägg upp dem på två tallrikar och klicka på lite grädde och bär, ät och njut!

Antal portioner: 2 (frukost - skulle nog säga 1 om det var lunch)

• One Wish

Fazers Rågkusar är godkännt GI bröd läste jag på nån GI expert sida...det är bara råg i det brödet...inget vete!

• One Wish

Detta receptet provade jag efter att jag hittat det i tidningsbilagan GI Hälsa....kanongott!!!!! klart värt att testa tycker jag! och ett glas vin till

www.alltommat.se/recept/festgrat%C3%A4ng-med-kyckling-och-kassler-8316

• One Wish

Jag brukar äta brieost och päron på helgen när jag vill gotta mig....mums med brieost!
    Ät du det till mellanmål!!

• One Wish

Grattis till alla som lyckats minska på kilona!!!

Jag har varit och hälsat på mina föräldrar i två veckor så jag har inte haft nån vägning då. Får se på måndag om jag lyckats tappa nåt. Albin fyllde 1 år precis dagen innan vi åkte så vi hade ju kalas för hela släkten när vi var där så det blev en del fusk med tårta och så...
    så förväntningarna är inte alltför stora inför vägningen...men men...man inte skippa livets goda för resten av livet...man måste få unna sig!

Vad säger ni om 23 sidor GI recept!? Här hittar man mycket smått och gott! Har hittat lite smarriga recept jag tänkt testa ihelgen

www.tasteline.com/Recept/Smalt-och-GI/GI/

Ha en mysig helg nu tjejer! Jag ska nu bege mig iväg och inhandla tapeter och färg...ska grejjas i nya lägenheten i helgen!

• One Wish

www.glassrecept.se/recept/yoghurtglass

Här kanske man kan hitta nåt recept??

6 kilo minus på vågen idag, sen 7 september....är nöjd...en bit påväg i alla fall! 10 cm runt magen, 10 cm i midjan, 3,5 cm runt överarmen, 13 cm runt byst och 5 cm runt lår.

Svar på tråden GI Del2