Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Vita hem

Jasså. det är här ni gömmer er???

Här är det fedtligt värre med 'Morden i Modsomer', vitt vin och chips OCH smågodis! Sitter själv i soffan, myser och mumsar, maken har somnat hos store sonen och den lille sonen sussar gott i sin säng.

• Gummsan82

Slänger in mitt inlägg som mer eller mindre dödöade tråden igår

Jag står i valet och kvalet om vi ska sätta vitmålad panel på väggarna i köket.
    Lurar lite på om vi ska sätta bröstbanel och tapet eller bara tapet... vet inte om det blir för mycket trä och vitt. Huset är inte direkt lantligt då det är ett enplanshus byggt 1970 med lättbetong och fjällpanel som fasad. Köket är ca 16 kvm stort, rektangulärt med en dörr på ena kortsidan och altandörr och fönster på den andra.

Det kök vi planerat blir vitt, Ikeas Lidingö, och golvet blir terrakottanyanser eller gråsvart klinker-akitigt fast laminat. Bänkskiva blir nog nån trälaminat och kaklet sånt där rektangulärt vitt blankt med fasade kanter. Inbyggnadsmicro och ugn blir i rostfritt, kyl, frys och diskmaskin som vi behåller blir vita, nerfälld induktionshäll i bänkskivan. Fläktkåpan vill jag ha svart och maken rostfritt, lite oense där...

Vi ska ju inte börja förens i slutet av november men är ändå oerhört rådvill ang. väggarna...

Vad tror ni?
    Ska försöka ladda upp bilden på köket vi designat... om det nu går...
  • Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-10-16 21:54:02 följande:
    Slänger in mitt inlägg som mer eller mindre dödöade tråden igår Jag står i valet och kvalet om vi ska sätta vitmålad panel på väggarna i köket. Lurar lite på om vi ska sätta bröstbanel och tapet eller bara tapet... vet inte om det blir för mycket trä och vitt. Huset är inte direkt lantligt då det är ett enplanshus byggt 1970 med lättbetong och fjällpanel som fasad. Köket är ca 16 kvm stort, rektangulärt med en dörr på ena kortsidan och altandörr och fönster på den andra.Det kök vi planerat blir vitt, Ikeas Lidingö, och golvet blir terrakottanyanser eller gråsvart klinker-akitigt fast laminat. Bänkskiva blir nog nån trälaminat och kaklet sånt där rektangulärt vitt blankt med fasade kanter. Inbyggnadsmicro och ugn blir i rostfritt, kyl, frys och diskmaskin som vi behåller blir vita, nerfälld induktionshäll i bänkskivan. Fläktkåpan vill jag ha svart och maken rostfritt, lite oense där...Vi ska ju inte börja förens i slutet av november men är ändå oerhört rådvill ang. väggarna...Vad tror ni? Ska försöka ladda upp bilden på köket vi designat... om det nu går...
    Snäll, om ni orkar... hjälp mig! Är väldigt rådvill!
  • Gummsan82

numberone; vi har nu enats, maken och jag. Det blev en rostfri fläktkåpa, och sen ska vi ha någon typ av smalrandig tapet i grått och vitt. Kravet är att den måste vara lätt att torka av och hålla ren. Så jag ska ta mig en tripp ner till lokala färgaffäten på måndag och kolla in utbudet.
    Hittade två på Sandberg http://www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Fabian%20(NW)/525-21 och http://www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Hilda%20(NW)/500-21 Man kan klicka upp inspirationsbilden med det är lite fell kulörer och man ser inte så bra.

Nån som vet nån nätsida där man kan "tapetsera" ett rum?

• Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2009-10-17 16:13:29 följande:
    numberone; vi har nu enats, maken och jag. Det blev en rostfri fläktkåpa, och sen ska vi ha någon typ av smalrandig tapet i grått och vitt. Kravet är att den måste vara lätt att torka av och hålla ren. Så jag ska ta mig en tripp ner till lokala färgaffäten på måndag och kolla in utbudet.Hittade två på Sandberg www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Fabia...(NW)/525-21 och www.sandbergab.se/sv/products/wallpaper/Hilda...(NW)/500-21 Man kan klicka upp inspirationsbilden med det är lite fell kulörer och man ser inte så bra.Nån som vet nån nätsida där man kan "tapetsera" ett rum?
    Tapeterna Fabian och Hilda ska vara ljusgråvitrandiga...
  • Gummsan82

Känner mig lite duktig idag!

Min kära lillasyster, hon är 24 och jag är 27, bor i Norge. Alldeles för långt bort ibland.
    Hon blev av misstag gravid med sin sambo för för ett litet tag sedan, absolut inte planerat. Barn ligger inte i deras plan än på ca 3 år och de har nysst flyttat till hus, skaffade dessutom hund förra året. de har även en stundande resa till Afrika, i början av december. De vet inte när de fluýttar hem till Sverige igen och hur arbetsmarknaden kan svänga. Hon frågade mig om råd, och jag sa att jag tyckte hon (de) skulle vara själviska. Vill ni ha barn nu, passar det in i eran tillvaro nu? Jag stödjer dig vilket beslut du (ni) än tar. Hennes sambo stöttar henne också, vilket som.
    Hon var hos läkaren och gjorde en undersökning, gyn och VUL UL. Hon var i v 5.
    Hon fick en akuttid till medicinsk abort, som hon fick genomföra eller hoppa över. Enligt hennes sambo hade hon tid i torsdags. Har inte pratat med henne ännu.

Kände att jag ville visa henne lite omtanke, trots avståndet. så idag när vi var i stan så köpte jag ett doftljus ("höstros") i fin plåtburk och en sten med ordet KÄRLEK på Åhlens, en strut med "Glad Höst" (vanilj, lingon, rödvin, kaffe) från Åre chokladfabrik, två rosa gelpennor från Clas Ohlson och ett litet kort. Hemma lada jag allt i en låda. Men jag tyckte inte det jag köpt fyllde upp ordentligt, så jag rotade fram en rispåse från bröllopet och stoppade i en tvål med ett hjärta på. Sen tog jag en påse kanelthé (jag fick två st i present för ett litet tag sen), la i en glasburk, klippte till en runt tygbit i linne och knöt fast en etikett med hampa snöre. La det i lådan och nu ska den para slås in och adresseras.
    Maken min tyckte jag var jättegulig, och jag måste nog hålla med! {#lang_emotions_dreamer} En låda omtanke blev det!

Hoppas nu bara ett gåvorna kommer fram hela och att hon gillar det! Och att tullen inte tycker det ser eller lucktar mysko!

• Gummsan82

Jag vill bara förtydliga det att jag hade blivit jätteglad om hon valt att behålla barnet.
    Och som du sa Pums vissa skulle göra vadsom helst för en graviditet och jag har all förståelse för dem, men det är upp till var och en att avgöra. Barn är ändå ett stort ansvar och ett stort steg i livet.

Ja det blir nog randig tapet i köket. I grått och vitt så passar det till alla möjliga färger i prylar och textilier. Blir ju lantligt det med!

• Gummsan82
    Anton2005 skrev 2009-10-18 10:18:49 följande:
    Nu har jag äntligen hittat gardiner till killarnas rum. Riktiga fynd och jag slapp sy själv :) Bilder i bloggen om ni vill kika.
    Jättefina ju! Jag har två små huliganer så jag kan tyvärr inte ha panellängder, men det blev jättefint hos dig!
    Var Allers julmagasin bra förresten? Funderar på att köpa den...
  • Gummsan82
    Anton2005 skrev 2009-10-18 18:15:48 följande:
    Tack., jag ville inte alls ha panelgardiner först men blev så förtjust i dessa :) Ja jag gillade allers julnummer. Fanns en hel del förslag på pyssel med beskrivningar och mönster, sånt gillar jag
    Ja, då kanske man skulle investera i den tidningen då!
Svar på tråden Vita hem