Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82
    JohannaJ skrev 2009-10-30 20:02:41 följande:
    ÄNTLIGEN!Mitt kök är (ignorera lilla listbiten, vi bytte ut den just då) klart!Vad tycker ni?sekelskifteshuset.blogspot.com
    Ser jättefint ut! {#lang_emotions_sunny}
  • Gummsan82

God kväll!

Vad händer hos er ikväll då?

Klunkar kaffe och mumsar lite mörk choklad, ögonen pendlar mellan FL och "Bilar"...

När kidsen slocknat blir det "Änglar och demoner" och lite äppelglögg till mig!

Vart köper man takrosetter nånstans? Hittade en sida på nätet men frakten verkar springa iväg så... Tips mottages tacksamt!

• Gummsan82
    Villa Nordåker skrev 2009-10-31 20:59:24 följande:
    Jag har sett takrosetter i de flesta byggvaruhus, oftast i frigolit. Man målar dem med takfärg innan den limmas fast.
    Är de dyra? Såg en i lokala färgaffären, den var väl 35 cm i diam. och kostade närapå 400kr. Lite dyrt och stort...
    Den jag söker behöver inte vara större än typ 20 cm.
  • Gummsan82
    Videli skrev 2009-11-01 12:10:44 följande:
    Hej hej, ska läsa tillbaka lite.. vet att det är omöjligt när man är inne så lite. Men måste se vad ni har haft för er.Ska få min oljejacka av min man nu, men vet inte vad jag ska välja för färg. Klassiska gröna eller sugen på en svart. HJÄLP?
    Menar du oljerock? De är midiga, lite tunga kanske. Hade jag bott mera på landet på en liten gård, bor mitt inne i ett mindre samhälle nu, och varit ute och pysslat på gården mer så hade jag investerat i en. Hade en när jag var yngre och bodde hemma. Uppvuxen mitt ute i skogen, i ett lant- och skogsbruk
    Vad kostar en sån rock?
  • Gummsan82
    numberone skrev 2009-11-01 14:29:09 följande:
    Gaah jag håller på att bli fullständigt galen... Agnes äter inte och sover inte så dagar och nätter är kaos. Hon äter ca 40-60 ml sen blir hon jätte arg och vägrar. Mina svärföräldrar är här och igår frågade jag svärfar om han kunde hjälpa till att sätta upp panel på väggen här hemma. Jo visst kunde han och Anders göra det, men då blir det bara på kvällarna som de kan jobba när A kommit hem från jobbet så jag sa ne men det kan väl vi två hjälpas åt med... Då skrattade han bara och sa att nee det får nog anders göra, du kan väl inte snedsåga.... SÅ JÄVLA ARG BLEV JAG!! Jag kanske inte kan snedsåga men då kan väl han göra det och sen hjälper jag att hålla när panelen ska skruvas fast men neee det skulle ju anders hjälpa till med. Är jag helt värdelös?! Jag kan faktiskt också saker.... annars lär jag väl mig?!?!?!
    Nej, fy vilken kommentar!  Jag kan inte snedsåga men spika, skiva och hålla kan väl vem som helst! Låter som en gammalmodig gubbe. Typ, bara karlar kan snickra...
    Uffa! {#lang_emotions_yell}
  • Gummsan82

Videli: Hoppla! Den var ju inte superbillig precis men antagligen väl värd pengarna... säger jag som köper nästa alla mina klädesplagg på Tradera och reor
    Svart blir nog jättefint. Hemma hade vi mörkblå, grön och brun. Gillar den bruna, påminner om en "cowbojsare" {#lang_emotions_dreamer}

• Gummsan82
    Amelié77 skrev 2009-11-01 18:47:04 följande:
    Tack! Och jag tror faktiskt den blir ännu finare men våra ändringar! Längtar sååå tills huset står på plats och vi kan börja möblera och inreda!!! Borde väl starta en inredningsblogg, men jag vet inte hur jag ska hinna. Har ju en scrapblogg att sköta också och ett uppdrag för en scrapbutik så det blir svårt att få tiden att räcka till för ännu en blogg. Men det vore kul att kunna visa upp vårt hus sen då det är klart...
    Kakelugnen är urtjusig! {#lang_emotions_sunny} Med en hylla så blir den nog ÄNNU finare!

Inte behöver du väl starta upp en blogg igen. Det räcker väl med lite bilder i den du har? Jag bloggar om det som faller mig in, i en och samma blogg... vare sig det är vad som hänt barnen senste veckan eller om det jag pysslat.
Svar på tråden Vita hem