• mariaw

Vita hem

Fluffiga: Tycker också att din blogg är väldigt fin. Ser kanske lite olika ut i olika webbläsare, förstår dock att det är frustrerande när det krånglar.

Min systerson hade affektanfall som började i två års åldern. han hade tre anfall som sedan nu vid nio års ålder vuxit bort. tror de försvann helt när han blev fem, men jag är inte helt säker...Min äldsta dotter Ebba nu 4 år har haft feberkramper vid två tillfällen av väldigt kraftig art, men det är en helt annan sak. Jobbigt hur som helst när de små inte mår bra...
    Hittade en bra länk om affektanfall på vårdguiden...
    http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Affektanfall-/

gummsan: Tror det blir snyggt med vilket som. Har ni stora väggytor tror jag nog enbart panel kan bli lite för mycket och jag skulle då välja halvpanel och tapet. Visa gärna bilder... I vårat kommande vardagsrum på 36 kvm tänkte vi ha en vägg med råspont liggandes och resterande väggar målade. Tror det blir bra eftersom det är så stora ytor som är synliga och enbart råspont lan där bli too much...

Våra fönster har kommit och vissa är på plats. Vilken stor skillnad det blir med utbyggnaden! Bloggade igår om vimplar jag förut sytt...

• mariaw

Anton: Superfin jacka! Tror den röda blir kanon{#lang_emotions_smile}

Gummsan: Jättefina tapeter! Vi har en creme vit färgad randig tapet i vårt kök från Duro till betydligt lägre pris än Sandbergs som påminner rättså mycket om tapeterna främst Fabian som du visar. Priset kanske inte har så stor betydelse om det bara är mindre ytor som ska tapetseras, men kanske värt att kolla upp? På både Duros och Borosans hemsida kan du provtapetsera för att få en bättre överblick över tapeten... Länkar hittar du här: http://www.borastapeter.se/provtapetsera/FondoCore/Viewer.aspx?si=1&li=1&iStoreId=0
     http://www.durosweden.se/sv/tapethittaren/tapethittaren-app?csState=WallpaperSelectionState

Bilder på vårat kök finns här... http://inredningivittgammaltonytt.blogspot.com/2009/07/kok.html

VillaN: Så fina mössor du virkat. Är det svårt? Lägg gärna ut beskrivning, här är kanske en som snart letar fram en gammal virknål{#lang_emotions_wink}

Pums: Jättefint skåp! Kul att ta del av ditt pysslande...

• mariaw

Ari Gold: Jättefint kök!

Håller med om att egna renoveringar oftast är mycket roligare och finare eftersom de ofta är orginella. Vi har också kört på att själva göra allt arbete och satsat på både billigt och dyrt material, en salig blandning efter smak och tycke...

Idag ska vi ha Halloween fest så nu ska här bakas efterrätter... Blir tacos som är smidigt att göra och passar både för stora och små...

• mariaw

God kväll allesammns! Kul att läsa om diverse pysselprojekt!
    Här är det mörkt ute fast klockan inte ens är sju. Men, snart om en månad eller så kan man börja julpynta och då brukar det ju bli ljusare. Längtar dit...

Har just lagt ut bilder på vår utbyggnad på bloggen... En enorm skillnad mot det ursprungliga huset och snart är utsidan tät! Härligt!

Fluff: Hoppas du blir frisk snart! Så jobbigt att gå och känna sig småkrasslig i flera veckor... Själv tog jag influensavaccin i fredags och har haft en del ont i den vaccinerade armen och dessutom en del ledvärk, men det går nog över...

• mariaw

Tog vaccin mot svininfluensa efter en tids fundering. Jobbar inom sjukvården och som en arbetskamrat uttryckte att hon inte skulle förlåta sig själv om hon drog hem smittan till sina barn och de blev sjuka så beslöt jag mig för att vaccineras. Äldsta dottern Ebba har dessutom haft allvarliga feberkramper vid två tillfällen och varit jätte dålig så jag gör nog vad som helst för att hon ska slippa få dessa kramper... Tror nog att även hon ska få vaccineras just på grund av det.

Håller med om att massmedia blåser upp influensan och det gäller att komma ihåg att ett fåtal bara blir riktigt sjuka. Vilka de är vet man ju på förhand inte!
    Vad gäller vaccin eller inte så tror jag man får utgå från hur sin egen situation ser ut (arbetsplats, sjukdomar hos sig själv och de i närheten...)

Fluff: Tack för din gulliga kommentar! Huset är för närvarande utan utbyggnaden 95 kvm och med utbyggnaden tillkommer 84 kvm. På övervåningen kommer det att bli ett stort vardagsrum med sjöutsikt och en mindre toalett och undervåningen kommer att bli två mindre rum på ca 20 kvm st och ett större badrum än det vi nu har. Vi kommer också att skaffa badkar vilket vi nu inte har och det blir ett stort plus för hela familjen. Maken har ritat huset själv och han arbetar inte som arkitekt, men arbetar med huskonstruktioner så att det håller blir nog inga större problem{#lang_emotions_laughing} Vi har tillsammans bestämt hur utseendet ska se ut och det har varit lite fram och tillbaka, men på det stora hela är vi nöjda än så länge...

• mariaw

Videli: Gillar den gröna väldigt mycket...

Pärla1: Låter härligt med en skogspromenad, ska också iväg med barnen om en stund och plocka lingonris. För några år sedan plockade jag mossa och med på köpet fick vi flera flugor som vaknade till liv, så fast det var november var det nästan som sommar{#lang_emotions_wink} Tips på att få bort flugorna innan de vaknar till liv tas tacksamt emot...

JohannaJ: Jättefint kök!

Miss Goldie: Fin kamin och perfekt årstid att få igång den på.

Boktips på bloggen... Kanske om någon ska ge bort present till nyfödd eller som dop present...

• mariaw

Pums: Åh så fina hjärtan du gjort. Våra katter tog inte heller vårat första barns ankomst så bra, gick undan och var lite stressade, särskilt när den lilla började springa runt. De är precis som du beskriver dina katter väldigt kramgoa och sociala så det var lite jobbigt innan de vande sig. Nu när äldsta dottern blivit större är hon den äldsta kattens favorit och de går tom och leker med varandra. Han brukar förfölja henne inne{#lang_emotions_smile} och katterna har blivit rättså lugna av sig och när nr 2 anlände blev det ingen reaktion...

• mariaw

Fluffiga: Förstår att du har annat att tänka på för tillfället, men det kommer en tid för inredning likaså och dessutom är mellanperioden nu fram till advent inte den roligaste{#lang_emotions_smile} Bra att sonen nu vaccinerats...

Lite nytt i bloggen, från favomärket Én Gry og Sif...

Svar på tråden Vita hem