• mariaw

Vita hem

Åh vad tiden springer iväg när båda börjat jobba, barnen går på dagis och ett hem som kräver sitt... Kikar in då och då...

Älsklingsdockan: Röstar för pärlspont jag med, så fiint...

Nica: Sängen är jättefin. Tror inte den är för tjejig. Ska nog köpa en själva att ha i ett gästrum/ arbetsrum...

Mage: Vit med lätt ton av blå eller ljust grå tror jag passar super i ett sovrum. Blir så rofyllt av sova i... Brukar ta hem små kartor innan jag bestämmer mig och sedan köpa max två färgprover att starta med...

Visar bilder på delar av vår utbyggnad i bloggen...

• mariaw

Miss Goldie: Superfin planlösning! Vi har en svagt beige färg till vår kamin som iof är en i nyare modell (Contura). Golven ni ska ha är ju inte helvita så då tror jag vit kan passa väldigt bra eftersom det bryter av... Beige är nog inte så dumt det heller... Bilder på vårat vardagsrum finns i bloggen...

Peak: Har en Dualit elvisp i svart. Väldigt bra med inbyggd sladd som kan snurras in och med flera hastighetslägen. Vår gamla med många år på nacken gick sönder i våras så då passade jag på att köpa en jag suktat efter en tid...{#lang_emotions_smile}

• mariaw

Tjock kulan: Trådkorgar för förvaring finns på nätet bla från http://www.anskuskammare.se/  och http://www.juliasvitadrommar.se/ under fliken förvaring.
    Pums: Vilken superbra present med en Odd Molly tunika{#lang_emotions_smile} Gillar märket fantastiskt mycket, men inte prislappen förståss{#lang_emotions_wink} 

Har varit i Prag i helgen med en tjejkompis, en gång per år åker vi till en storstad för en weekend och denna gång blev det alltså Prag. En jättefin stad med mycket sevärdheter. Handlade en Babuscka docka till barnen för en billig peng och ett par stövlar, annars var inte shopping mycket att hurra för... Men det finns ju så mycket annat att göra och jag njuter av att vara hemma igen...

• mariaw

Gummsan: Har också boken Vit Jul och den kan rekommenderas... Jag plockar fram min framåt mörkaste höstkanten och myser varje år...

Pums: Kul att se bilder på soffkuddarna! Imponeras över dina fina pysselverk{#lang_emotions_smile} 

Tycker det bara är bra att folk länkar till sina bloggar vid nya inlägg... I mitt fall gör jag så då och då, är rättså ny i bloggvärlden och det är kul om likasinnade kan gå och läsa inlägg och man blir ju såå glad över en kommentar... I helgen ska det julpyntas, längtar...

• mariaw

Pums: Förstår precis vad du menar med att det tar en del tid att skriva om vad man skrivit om i bloggen vid nya inlägg och länka och samtidigt lägga ut ett nytt inlägg i bloggen... För mig räcker nytt i bloggen och inget mer gott och väl, bara man flaggar om nytt{#lang_emotions_wink} Vill gärna ha receptet på saffranskakan, älskar bakverk med saffran så det tas tacksamt emot...

Gummsan: Låter dyrt med 250 kr plus frakt för boken. Köpte den för ca två år sedan för ca 200 kr. Verkar tyvärr vara svår att få tag i på nätet också...

• mariaw

Fluffiga: Numlock kan vara intryckt när det blir en massa siffror istället för bokstäver... Vi hade det problemet när vårat förra tangentbord havererade...

MissGoldie: Svanefors heter tillverkaren och återförsäljare finns på deras hemsida http://www.svanefors.se/ Vet inte om de är dessa, men på Cést la vie finns det liknande där Merry Christmas står nedanför http://www.cestlavie.se/shop/inredningstextil/kuddar-och-pladar/kuddfodral-merry-christmas?cPath=95 och på söndag har de fraktfria inköp{#lang_emotions_smile}

Är också hemma halva dagen med barn med ögonfluss som tur år på bättringsväg. Ikväll ska vi på tre rätters middag med makens jobb och det ser jag fram emot.
    Vill nog se Idol, vilket jag misstänker att många andra också tänker göra{#lang_emotions_wink}

• mariaw

Anton: Gick in på fluffigas blogg och längst ned finns en länk som heter snowflake som man kan klicka på och sedan få installerad.
    Har ni köpt present än inför imorgon? Ska nog till stan en sväng imorgon, men har en Jobbman bok att ta om vi inte hittar något...

Svar på tråden Vita hem