• Pums

Vita hem

Äntlige hittat er!!!

Hur lyckades jag att få abstinens efter att varit utan er bara sen i morse? Måste vara ett bra gäng tjejer här säger jag bara!!

Jag var en av de tre som fick den lilla länken......men det var länken som gick till den gamla tråden dock.....

Men nu har jag hittat er!!

Och idag visar jag min matsal i bloggen:

http://snovitadrommar.blogspot.com/

• Pums

Anton:
    Visst var det vi som pratat om 5 min metoden?
    Trodde innan jag visste bättre att det var en tyrann metod men nu när man själv gått igenom den så vet jag bättre.
    Det var vår RÄDDNING vill jag lova då vi för två månader sen var på gränsen till kollaps här hemma pga lillens sömnmönster.
    Det är klart bättre men det är också mitt sömnmönster som måste ändras. Jag har blivit extremt lättväckt och har svårt att somna om när jag hör minsta knyst. Så trots att jag sällan måste gå upp nu om nättern (förutom igår då det var skrik och gråt hela natten) så har jag svårt att sova bra.
    Lillen vaknar varje morgon kl fem och jag vet att han borde kunna sova minst en timme till då han är jätte trött men just nu verkar det vara omöjligt att få honom att somna om.

• Pums
    Anton2005 skrev 2009-10-16 22:22:53 följande:
    Ja vi fick tips från bvc om 5 min metoden o jag har inte heller gillat att barnen ska skrika sig till sömns men nu är jag beredd att prova allt. De här nätterna påverkar hela familjen o just nu känns allt rätt tungt. Vi fick kallelse till en läkartid 2 nov...känns ganska långt tills dess med tanke på att man aldrig får sova. Har ni varit uppe på nätterna och kört det här med 5 min eller är det bara när han ska lägga för kvällen?
    Det har funkat med att bara köra det på kvällen för oftast har han sovit då till fem på morgonen, då går vi upp för dagen för efter det är det omöjligt att få honom att somna om.
    Han kan fortfarande vakna på natten men gråter då kanske bara nån minut och då går vi inte dit för han somnar om av sig själv tillslut.
    Men jag har jätte svårt att somna om när jag vä vaknat så vi har en bit kvar vad gäller natt biten.
    Men innan 5 min metoden så var vi uppe ca 2-7 ggr varje natt,
    då var man HELT slut så nu går det i alla fall åt rätt håll.
  • Pums

Hej alla!!

Fluff: Jätte kram till dig!! Ingen egen erfarenhet av det du berättar om men det låter tufft.

Gummsan: Ja du verkar vara en bra syster som stöttar och ger råd. Vissa skulle säkert ge sin högra arm för att ens kunna bli gravida men samtidigt tycker jag att det är varje kvinnas rättighet att bestämma över sin egen kropp. Att genomgå en abort är tufft oavsett omständigheterna.

mj82: Om man ska ha en JÄTTE tålig yta så gäller väl regeln att ju blankare färgen är ju mer hållbart blir det.
    Högblank färg blir som en lackad yta och är rätt tålig men i mitt tycke inte så snyggt.
    Matt färg ger sämre yta men är snyggt!

versan: Du ä bara för go du, alltid så snälla kommentarer! Krams!!

• Pums

Ja visst är det skönt med lite egentid på morgonen. Klockan åtta sover alltid lillen sitt första sovpass så då är det en timmes brejk!

Tror jag ska börja ett nytt målarprojekt idag, en karmstol.  Känns lite lagom stort.

• Pums

Anton:
    Stor kram på dig, låter som du har det lite tufft just nu gumman.

Förstår dig helt och hållet när du skriver "är det värt det?",
    vi resonerar likadant här hemma.
    Min svärmor erbjöd sig för en tid sen att vara barnvakt på kvällen när jag var bjuden på en tjejmiddag och det krockade med att min man sov borta i jobbet.
    Det var när vår lille vaknade flera ggr varje natt och gick upp jätte tidigt på morgonen.

De sa då, i all välmening, att var borta så länge du vill på kvällen, njut av egen-tiden.
    Jag kom hem vid elva somnade vid tolv och var uppe första gången vid ett för att få lillen av somna om.
    Var helt slut dagen efter och svärmor fattade liksom inte varför jag inte kunde njuta av min egna lediga kväll.
    Men vi gör sällan något på kvällarna nu, orkar inte. Lillen sover bättre på natten men härjar vid fyra halv fem och efter det är det svårt att somna om.
    Så vi gör bara saker dagtid, enklast så.

Men i övrigt har vi inga möjligheter till barnvakt, förutom från mina föräldrar och de bor fyra mil ifrån oss.
    Svärmor har flyttat utomlands ett halvår nu......

Nej usch, nu lät jag också väldigt negativ märkte jag, sorry allihopa.

Svar på tråden Vita hem