• Pums

Vita hem

Villa Nordåker skrev 2009-10-30 18:24:39 följande:
    Fast hans allmäntillstånd har varit ok idag.Han har varit uppe och lekt med Saga. Nackdelen när han är sjuk är att han blir så mammig och vill att jag ska bära honom hela tiden eller sitta med honom i knät. En stund går bra men inte hela dagen.Nu somnade han jämte mig i soffan.
    Ja det kan bli lite tungt för ryggen och man blir lite låst.

Gnosjö, där har jag varit mycket som liten, hade mina kusiner boendes där.
  • Pums

Känn som om många bloggar knasar idag. Försöker själv läsa runt lite på andras sidor och inte alltid jag får upp det. Och sen kan jag inte lämna kommentarer hos vissa.
    Nån mer som märkt att det är problem i bloggeriets värld idag?

• Pums

Hej på er!

Ja det verkar ha varit mycket bloggstrul idag, kanske spöken som går lös....

Vem tänker ni på denna alla helgons helg? Någon ni saknar?

Jag tänker mycket på min morfar som gick bort nyligen, saknar honom i massor.

• Pums
    Amelié77 skrev 2009-10-31 17:55:35 följande:
    Jag har bloggsurfat en del idag, men ingen blogg har krånglat för mig! För några dagar sen köpte vi en kakelugn! Vi modifierade en modell som de hade i affären, förlängde den bl.a. så den blir 2,37 m hög och lade till en extra hylla ovanför luckorna. Luckorna blir i svart gjutjärn. Tror den blir sååå snygg! Men nu undrar jag vad som är snyggast att ha på golvet som "gnistskydd" eller vad det kan tänkas heta? De hade plåtar i guld, silver och svart där. Men vi valde en glasskiva i härdat glas...men jag är inte alls säker på att det är det snyggaste och bästa valet. Tänkte bara att det är det som syns minst av alla alternativ... Och jag är inte så pigg på att lägga en svart skiva på golvet, den börjar ju synas jättebra mot det vita golvet. Guld och silver går helt bort, passar inte alls in. Så vad tror ni om glasskivan - snyggt eller fult?
    Kan nog bli fint med glas!
    Vi har sten framför våran kakelugn men den är iofs nedsänkt i golvet så det blir ju lite mer jobb om man gör så.
    Är det en ny kakelugn ni köpt då? Kul med den gamla känslan ny som gammal i alla fall.
  • Pums

Hej på er alla!

Skummat igenom lite här som snabbast.

Miss Goldie, kan ordna bilder på hur vår nedsänkta sten ser ut framför vår kakelugn imorgon kväll, för mörkt för att ta kort nu.
    Stenen är relativt nyinsatt men kakelugnen är hundra år gammal och har funnits i huset sen det byggdes. Men den är inte rund utan även den rektangulär och underbara tre meter hög.{#lang_emotions_smile}

Idag har vi varit på antik mässa, det var super kul!!! Massor att se! Lite småinköp gjordes men dock inga stora. När man vet vad man kan hitta på loppisar och auktioner så känns inte mäss priser så lockande som ni säkert förstår.

• Pums

Och jag har sovit bra inatt!!

Hade en HELT datorfri dag igår, var riktigt skönt faktiskt.
    Var nog bra för då slappnade jag av och kände efter hur trött jag var och somnade som en stock strax efter åtta på kvällen!!
    Sov sen i tio timmar!!
    Kommer inte ihåg sist det hände!

• Pums

Det verkar vara så många sjuka nu här på tråden, både barn och vuxna.
    Hoppas att alla kryar på sig.

Har precis badat lillen och det ser nog ut som även jag har badat med kläderna på.......

Min man står i garaget och målar lite möbler.
    Tyckte det var hans tur då det mest varit jag som hållt i penseln sista tiden.
    Vi måste temporärt byta ut vårat vardagsrumsbord.
    Nu har vi en underbar gammal kista som är väldigt stor. Problemet är att det är vassa kanter som inte går att täcka in på något bra sätt.
    Vi har köpt ett "tråkigt" bord på loppis och tanken var att använda det tills lillen blir större och inte lika "klumpig".
    Senast idag lekte han och ramlade mot kistan och drog upp en reva på ryggen ca 1 dm lång.
    Så det får bli ut med kistan och in med ett vanligt bord.
    Barnsäkerheten framför allt.{#lang_emotions_smile}

• Pums
    Daggdroppen skrev 2009-11-03 18:21:38 följande:
    Åh fy fan så vidrigt Tog en vända med dammsugaren och passade på att dammsuga ur kökslåda där vi ett förvarar torrvaror. Alltså mjöl, flingor, välling, ris etc. Då jag hade lyft undan några paket så ser jag ett äckligft kryp som är snabb som attans. Jag har aldrig förr sett ett skadedjur så jag har ingen aning om vad det är. Det liknar lite silverfisk kanske? Men i  ett skåp för TORRvaror?!?! Tyvärr kan jag nog inte ta en bild för äckeldjuret är sönderklämt.Jag städar ju ur detta skåp regelbundet och dessutom blir produkterna sällan för gamla.Jag har försökt titta i alla påsar och paket men ser inget. Ska man liksom behöva kasta allt nu, även det som inte är öppnat?Måste jag kasta det som finns i de andra lådorna också? Fast jag inte ser fler?Kan det ha varit ngt annat?Hur kan den ha kommit dit?Ni vet ju att det inte precis ser ut i hemmen som i Rent hus här. Så jag har svårt att tro det skulle bero på bristfällig städning eller något liknande
    Mjölbagge kanske?
Svar på tråden Vita hem