Inlägg från: Fröken Vit i Madickenhuset |Visa alla inlägg
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Vita hem

Hej!

Kommer och knackar på lite försynt, även här hos er, i er härliga tråd och undrar om man får vara med och leka...{#lang_emotions_wink}

Jag har letat efter denna tråd och inte förstått förrän nu, att den var under medlemsgrupper. Jag letade ju under heminredning.

Heeelt otroligt att det är över 20000 klick på denna tråd...
    Nej förresten, inte så konstigt egentligen, med tanke på att vita hem är så vackra! {#lang_emotions_laughing}
    Hur länge har ni varit med i Vita Hemtrådarna? Flera år?

Väldigt få av mina vänner gillar den lantliga stilen, utan jag tycker nog att de flesta är "Miofolk".
    Därför är det ju extra kul här, när ni VET vad man menar när man säger En gry og sif, Bloomingville eller Green Gate och inte bara får respons på samtalet, när man säger Lexington... 

www.madickenhuset.blogspot.com

Kraam Fröken Vit.

Camilla R skrev 2009-12-04 14:30:26 följande:
    fröken vits värld skrev 2009-12-04 11:08:27 följande: Jag känner igen ditt hus -var inte det med i Hus & Hem för något år sedan? Eller så är det för att vi bor i samma kommun??
    Hej Camilla R!

Jo, det stämmer att vårt hus var med i Hus & Hem!
    Det var i oktobernumret 2008.
    Ett ganska digert reportage på 12 sidor faktiskt.
    De fotade ett år i förväg så det var en lång väntan på att till slut få se bilderna. {#lang_emotions_wink}
    Fast de tog dit flera inredningsdetaljer som inte alls var av min smak. 
    Men det blev ju fina bilder ändå.

Vilken del av Saltsjö-Boo bor du i? 

Kraam Fröken Vit.

Hej!

Anton2005 skrev 2009-12-04 20:59:17 följande:
    Fröken vit- Vkommen hit! Underbart hus ni har, kikade in på din blogg och det ser verkligen jätte mysigt ut
    Tack för välkomnandet hit!
    Vad roligt att du gillar min blogg och vårt hus!

Ni har själva ett otroligt vackert hus!!!
    Väldigt fint med rött runt fönstren till vitt hus.
    Vi måste måla om vårt hus i vår och funderar på att måla det vitt.
    Vad tror du om det?
    Venezuela skrev 2009-12-05 00:15:14 följande:
    Fröken vit: Åh, vilket vackert hus ni har. Måste säga att jag är skapligt nyfiken på hur det ser ut inuti, men jag får väl ge mig till tåls tills du börjar blogga.
    Tack snälla du för komplimangen om huset!

Jag börjar ju som sagt att blogga på allvar den 1 januari, eftersom jag vill dokumentera öppnandet av butikerna, ommålningen, det vardagliga livet m.m..

Men detta var ju så kul, så jag kommer nog att göra några fler juliga tjuvstartsinlägg ändå...{#lang_emotions_laughing}

Kram Fröken Vit

Hej!

Camilla R skrev 2009-12-05 08:09:38 följande:
    fröken vits värld skrev 2009-12-04 20:32:36 följande: Det var ett jättefint reportage och ett jättefint hus och hem. Själv bor jag i Björknäs.
    Tack, vad roligt att du gillade reportaget!

Björknäs är verkligen ett mysigt område och nära till stan är det också med snabbussen. Men Skurubron måste de ju göra något åt snart, tycker man. Det är ju hopplöst på morgnarna.
    Camilla R skrev 2009-12-05 08:18:36 följande:
    Fröken Vit, var i Saltsjö Boo är det ni bor? Fick för mig att det var Lännersta??Ser fram emot att få se ännu mer av ert hus. Jag har inte kvar tidningen själv, då jag gav bort den till våra grannar som bor i ett Eksjöhus och skulle bygga till inglasad veranda -så de fick tidningen som inspiration och för att se hur fint det blir.
    Det stämmer att vi bor i Lännersta/Boo Gård. Vilket minne!

Hur gick det med grannarnas glasverandabygge? Fick de någon inspiration? {#lang_emotions_wink} 

Kram Fröken Vit.

Hej!

Gummsan82 skrev 2009-12-06 23:08:46 följande:
    Min mormor oh morfar vill ge mig en tidningsprenumeration i julklapp.Någon som ni kan tipsa om? Gärna med vitt och lantligt tema www.tidningskungen.se/
    En tidning som är helt underbar är ju Lantliv som iaf jag älskar.
    Längtar varje gång till nästa nummer och det är tre veckor mellan numren.
    Vakre hjem är ju också en väldigt fin, norsk tidning.
    Jeanne Dárc Living heter en annan.
    Drömhem och Trädgård, Hus och Hem, Allt i Hemmet osv är ju inte lika roliga om man är ute efter lantlig charm i vitt. De har för mycket funkis och Mio-stil på deras reportage, tycker jag.

Jag ska i alla fall önska mig de ovan nämnda tidningarna i julklapp! 

Lycka till nu, mormorn och morfarn...{#lang_emotions_wink}

Kram och god natt önskar Fröken Vit.

Hej flickor!

Hoppas att allt är bra med alla här!
    Här hemma har vi en liten ynklig flicka på snart 2 år som fick den där läskiga svinsprutan igår e.m. Idag är hon helt slut och bara hänger med huvudet och har hög feber. Usch, man mår så dåligt när de små är dåliga. {#lang_emotions_frown}

Vet ni att jag har börjat en ny karriär de senaste dagarna...

Jag som aaaldrig har varit intresserad av att fota, har börjat så smått att försöka förstå mig på makens avancerade systemkamera...

Igår fick jag för mig att gå ut och fota lite vid 23.30-tiden. {#lang_emotions_surprised} 
    Jag tände massa ljus i mörkret och gjorde fint.
    Folk på gatan som gick förbi måste ju ha undrat var det var för en massa fotoblixtar mitt i natten...hi,hi.

Så nu finns det lite nya bilder i bloggrubriken om ni vill se!

Ni kan väl säga vad ni tycker om dem, bu eller bä spelar ingen roll.
    Tycker själv att de är för färgstarka, men det är inte helt enkelt att fota i nattsvart mörker. 

Kram Fröken Vit.

www.madickenhuset.blogspot.com

Hej!

Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:14:14 följande:
    Frökens vita...: När man väl har börjat med foto så kan man inte sluta, det är så himla skoj och man kan tydligt se hur man utvecklas. Det är dock tur att man nuförtiden använder sig av digitalkamera och kan radera dåliga bilder. Hos mig är det endast ett fåtal som håller kvalitén Igår tryckte jag på beställningsknappen för en brodermaskin. En hel del barnkläder är ju tänkt men jag ser potential till en och annan inredningsdetalj också - kuddar med brodyr och text bl a. Åh det skall bli så spännande när jag får hem maskinen.
    Håller verkligen med att det är roligt att fota!
    Att man inte har upptäckt det förut...

Åh, vad roligt (och dyrt?) det låter med en brodermaskin! En sådan skulle jag också vilja ha.

Kram Fröken Vit.

Hej!

Tjock kulan skrev 2009-12-10 06:51:26 följande:
    God morgonVar uppe och matade Elsa kl 04.00 kom i säng 04.30 igen, makens klocka ringde 05.00 för han skulle arbeta, 05.30 står Alice i vårt sovrum o säger inte sova mer *snälla skjut mig * känns som om jag kunde stannat uppe sedan 04.00 likväl som att bli väckt två gånger inom loppet av 2 timmar. Idag är det julbasra på ALice dagis, så Elsa ska passas av mormor o jag och Alice ska till dagis i em och ta lite lotter och handla pepparkakor .
    Tycker att jag känner igen mig i det du skriver...{#lang_emotions_wink}
    Vi har ju också två flickor, men med 3 år emellan, och man kan ju ge sig den på att vaknar den ena så vaknar den andra...
    Den värsta terrorn är nog att inte få sova...

Skräckscenariot som dock inte har inträffat än, är att båda får kräksjukan samtidigt och ropar på mamma som då är ensam hemma, för att pappan är iväg på någon kul kvällsaktivitet med jobbet...

Men att ha två döttrar är ju vääldigt mysigt. {#lang_emotions_heart}

Kram Fröken Vit.

Hej!

Hur mås det i stugorna?

Tänk att det redan är luciahelg...

Anton2005 skrev 2009-12-10 21:22:57 följande:
    Hej på erJag skrev precis ett lång inlägg som försvan :( Här har det varit gråt och skrik hela kvällen men äntligen sover de små. Barnen fick andra omgången vaccin idag och Algot som annars är så lätt att natta har varit hysterisk hela kvällen. Till slut kom jag på att vi kan kanske lura honom lite o låta honom tro att även Anton ska sova. Anton fick krypa ner i sin säng o Algot o jag sa god natt till honom sen somnade Algot...gud så smarta de där ungarna kan vara ibland, han ville såklart inte lägga sig när vi andra var uppe. Självklart är man själv med barnen en sån här kväll oxå. Men i morgon ska jag på inredningsparty så då får sambon ta nattningen.Nu ska jag pyssla och mysa med lite glögg o tända ljus
    Vad nyfiken jag blir på vad det är för ett inredningsparty du ska på...
    Vet du från vilket företag hon kommer ifrån som håller i det?
    Om du inte vet, så vore det väldigt intressant att få veta hur det var sedan.

Kram Fröken Vit.
Svar på tråden Vita hem