Inlägg från: Fröken Vit i Madickenhuset |Visa alla inlägg
  • Fröken Vit i Madickenhuset

Vita hem

Hej igen!

Nu har vi kommit hem från "Disney on ice" i Globen.

Min flicka på 5 år har mer eller mindre smågråtit lite, ända sedan hon kom hem, för att hon tyckte att det var sååååå bra.
    Nu tjatas det bara om att gå dit imorgon igen...
    Tänk att barn kan tjata så mycket utan att ge upp.
    Ganska sött faktiskt.

Men inte lika sött för mammis och pappis öron såklart...

Kram Fröken Vit.

Anton2005 skrev 2010-01-06 10:52:23 följande:
    Här har vi oxå vänt på dygnet. Jag och minstingen sov till 10 i förmiddags :) sen är han tyvärr vaken en hel del på nätterna fortfarande.Vart bor du eftersom ni ska till örebro? Jag kanske har frågat innan man är ju lite virrig :) Jag bor iaf i KarlskogaVi hade tänkt åka skridskor på sjön idag men det är ju så kallt så det går ju inte att vara ute med de små. Lite trist för det vore ju så skoj o ta en heldag ute med korvgrillning, pulka o såna saker
    Visst är det trist att det är så kallt.
    Det är ju hur mysigt som helst att åka pulka när snön är så bra eller åka skridskor, men jag vägrar ta ut barnen när det är -20 grader ute.

Så det får bli en "mysa framför kakelugnen dag".
    Camilla R skrev 2010-01-06 12:46:28 följande:
    Jag skulle aldrig fixa att tatuera mig... Vem vill inte gå ner i vikt... Det blir liksom ännu tydligare när man ser semesterbilderna på sig själv. Kanske skall vi skapa en pepptråd som tidigare?? Nä, jag håller mig också inne och eldar i braskaminen. Har ju ett paket som måste hämtas idag, men jag tror jag har lyckats övertala grannen att hämta det
    Försök med grannen du, för kylan idag skojar man inte bort.

Jag skulle inte heller fixa att tatuera mig, men jag kan tycka att det är snyggt på andra.
    Beror ju lite på hur de ser ut, då förstås...{#lang_emotions_wink}
    Såg en tjej som hade tatuerat sina barns namn på insidan av handleden, på tvären med romantiskt typsnitt.
    Det såg väldigt fint ut.
    Kan tycka att det är väldigt sexigt på killar, Robbie Williams för att ge ett exempel...

Men jag skulle som sagt aldrig våga själv.
    Tänk om man ångrar sig sedan...
    Anton2005 skrev 2010-01-06 23:29:27 följande:
    Nu är det mesta på plats här men småsaker o grejer ligger kvar på borden, usch gillar inte att ta hand om sånt som jag inte ritkigt vet vart jag ska göra av.Jag ska måla min Granemohylla som vi köpte på ikea. Ska man målla innan man skruvar ihop eller efter? Tänkte att det är smidigt att måla innan man sätter ihop den men på inredningsprogram målar de ju alltid efter.
    Vet precis hur du känner!
    Jag blir tokig när jag inte vet var jag ska lägga alla småpryttlar som bara finns överallt.
    Skulle vilja ha ett bra system där allt kan samlas.
    Jag avskyr när det ligger saker framme som bara tar plats.
    Vi skulle behöva bättre förvaringssystem här hemma och fler garderober.

Om du målar efter kan du ju lättare måla igen skarvarna, vilket är svårare att göra först... Men jag vet egentligen inte. Har ingen aning om hur en Granemohylla ser ut.

Hej!

Hoppar in här ang. möblering.

Jag älskar egentligen att möblera om, men på sistone har det inte blivit så mycket.
    Antagligen pga att man inget hinner, men också som Juleja sa, möbleringen som nu är, är genomtänkt att passa behoven just nu och då får det se ut så ett bra tag.

Lite trist kan jag tycka för jag älskar som sagt att pyssla med möblering.
    Flyttar däremot om väldigt mycket av inredningsdetaljerna här hemma. 

Kram!

Prinsessan Leia skrev 2010-01-07 15:30:01 följande:
    Number one GRATTIS!!! å vad mysigt det låter...minns så väl vår dag, snart 10 år sedanva på akuten igår kväll/natt. Fick så ont i lungorna så maken tvinga in mig...efter 4 tim i väntrummet skicka ssk hem mig utan att jag fått träffa en läkare. De skulle inte hinna med mig förrens tidigast vid 6 på morgonen och va det inte bara lite ångest jag kände...rasande vart jag. tårarna forsa. ingen som tror en bara för man har stämpeln ångest i pannan. Åkte ner till VåC idag o då fick diagnosen Lunginf. den svårare sorten.btw vart har ni beställt era schabloner?
    Men stackars dig!

Åh, vad arg jag blir när jag hör hur vården är ibland, i Sverige idag...
    Tänk hur många feldiagnoser det blir pga att de drar in på personal och inte hinner med.
    Jag har tyvärr inte så stor tilltro till vården längre.

Man måste vara frisk för att orka vara sjuk.
    Man måste orka bråka sig till vård ibland och inte ge sig. Men hur många orkar det när man är dålig.

Vårdcentralen går vi aldrig till längre.
    Barnen är istället listade hos en privatläkarmottagning som har en väldigt duktig barnläkare.

Verkligen trist att höra, men skönt att vårdcentralen (där ser man!) trodde på dig så att du kan få medicin.

Krya på dig nu.

Kram Fröken Vit.
Svar på tråden Vita hem