• mage06

Vita hem

Tjock kulan skrev 2009-11-30 20:11:37 följande:
    , du e så klok så klok min kära karmavän . Bilder med knubbiga lår och små händer e min och makens melodi, men far och morföräldrarna är 40-talister och oldschool , så Alice ska munderas om i lusselinne o lussekrona från Oscar o Ellen och Elsa ja det får vi som sagt se Allt bra med oss annars Alice har fått svinsprutan idag och var tapper ochkom hem med ett fiskplåster på låret och två bamseklistermärken i handen. Elsa har varit på simm idag med mig och dykt visade inga tecken på trauma utan kom upp ur vattnet lika zenbudistiskt lugn som vanligt . Vad e det för underbara vänner som du omger dig med ena dagen får du en Odd Molly tunika, nästa har en underbat lght i Köpenhamn och den tredje ger dig gratis Lantliv. Vuilken räkmacka .
    Haha, ja, ja, jag är nog svärdottern from hell antagligen Du är snäll du! Det blir fint med små lucior, litte glitter på huvudet kanske bara? Eller en stjärngossestrut *fniss*. Ojojoj då, fiskplåster, det var inte illa Vi velar fortfarande ang. sprutan...jobbigt med så många beslut...Ja men mina vänner Man kan ju inte låta vem som helst kvala in på vänlistan Man måste ju ha bra glid på räkmackan Nej men, är det inte så att man ofta blir vän med likasinnade? Alltså med ungefär samma intressen...Jag har ju vänner som inte delar mitt inredningsintresse men dem finns det ju inte så stor anledning att nämna här, hihi
    Villa Nordåker skrev 2009-11-30 20:00:04 följande:
    Låter riktigt snyggt! Jag tycker att det ska vara vita ljus i träden, möjligtvis gröna i vintergröna buskar, men aldrig blinkande.
    Mmm eller hur! Inga färger, inget blink och DEFINITIVT inte i kombination! Så får jag hoppas att jag inte trampat någon på tårna Men det här är ju bara min smak Sen handlar det om att det verkligen är ett gammalt torg i en gammal by! Neon bor inte här!
  • mage06

Hej flickor! Hinner inte med här... Förra veckan var lite crazy...
    Ett läkarbesök jag fasat för gick bra-allt bra, pjuh!
    E fyllde 3
    Svärmor här, med allt vad det innebär, bland annat en förhatlig kassaapparat i jordens alla plastiga färger och med pling och allt. Men E älskar den så hon är förlåten...
    Migrän, som jag alltid har när jag träffar svärmor
    Finalen var en underbar skaldjursbuffé med hotellövernattning dom jag visar lite från i bloggen. Så skööönt, vill ha meeer! Mer lyx i vardagen! *fniss*

Hur går det med julklappsinköp för er? Jag har bara köpt en, men en bra en En våningsdocksäng i fil de fer till tjejerna

Jag letar föresten efter kransar i tex flätad pil med ljus i att hänga i fönstren. Sett överallt förut, ingenstans nu Någon som vet var de kan finnas? Har kollat Rusta, Hemtex, Jysk...

Välkomna in i bloggen
    www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06
    Prinsessan Leia skrev 2009-12-07 19:32:51 följande:
    NEJ här ligger maken och jag i MAGSJUKA får ju inte hända inte nu, finns ju Inte tid för sånt...men men bara å bita ihop och hoppas flickorna klarar sig Trevlig kväll på er !!
    Blä för magsjuka! Stackare! Krya på er!
    Villa Nordåker skrev 2009-12-07 20:36:53 följande:
    Har du kollat Boråstapeter Anno 1905, det finns bla en tapet i vitt och blått som jag tycker är fin. Om du har sett Madicken, så påminner den lite den tapeten som Madicken och Lisabeth har på sitt rum.
    Ja den är fin!

Vi har ett litet barn här som inte vill sova *suck*. Det har blivit så ofta här på sista tiden och jag är i stort behov av tid på kvällen utan vakna små troll!
  • mage06

Hej, hej! Nu är det strax mörkt, IGEN! Tänker hela tiden på Fluffis mormors påminnelse om att det ljusnar efter jul

Pums: *hihi*ja, som man bäddar får man ligga Men vad skönt ändå att få det som man vill!?

Leia: Hang in there! Inte kul!

Peak: Angulus, Bisgaard och Vincent har fina skor tycker jag. Är det finskor du är ute efter eller?

Här finns de danska skorna, 50% på Angulus var det visst
    www.ajabajakids.com/shop.asp&brandID=121

• mage06
    Pums skrev 2009-12-08 14:59:56 följande:
    Idag har jah hunnit med en massa, men var uppe för fem också (högst ofrivilligt vill jag lova...). När lillen sov första svängen på morgonen målade jag klart tvättstugan. Även målat klart alla bänkskivor, hyllor, konsoler samt lite annat smått och gott. Hann även grunda en säng som vi funderar på om lillen ska få när han vuxit ur spjälisen. Hur länge hade era barn spjälsäng???? Städa mm går ofta att göra när lillen är vaken men måleri grejer gör jag när han sover, och det är oftast mellan 2-4 timmar fördelat på två pass under dagen. Men nu väntar jag på att han ska vakna så vi kan åka och handla mat. Är vrålhungrig....inte bra att åka till affären då, brukar slinka ner en massa onödiga saker! Om jag orkar så ska jag klä om mina tvättkorgar ikväll. Mannen min som innan tyckt att det här var ett helt onödigt projekt börjar nu som sakteliga mjukna. Han tittade in där idag och sa att det började bli riktigt fint. Sen började han ge sina åsikter om "pyntet". Men sörni där var det stopp!! hi hi! Här har man stått och slitit med allt det tråkiga som målning, slipning, städning, ja ni vet och så kommer han som på en räkmacka och lägger  sig i det mest roliga, inrdningsbiten. Nej nej, den karamellen är min!
    Ha, ha, ja att "de" inte kan fatta att det är "vår grej" Vad duktig du är som får så mycket gjort när barnen sover, jag sover helst också själv om de gör det om dagen, *hihi*. Ang. spjälsäng så hade vi den ca 2 år med E och det verkar bli ungefär samma med S. Men jag börjar bli lite oroligt för att hon skall tippa över kanten och bryta nacken då hon ibland står mellan spjälorna och de är inte så höga eftersom det är en gammal säng...

Åh, vad jag vill ha större...stooort! Vi bor 5 personer på 90 kvadrat och det börjar kännas lite crowded här om man säger så... Jag funderar som bäst på hur projektet "reclaim the bedroom" skall kunna genomföras . Jag sover inte bra i samma rum som barnen då jag spänner mig och tror att de skall vakna när som helst... E har en egen liten skrubb men S är fortfarande "kvar"
Svar på tråden Vita hem