• mage06

Vita hem

Här får ni lite tips om det är någon som inte orkar surfa runt själv

Någon i Helsingborg? Letar efter något liknande till barnen...
    www.blocket.se/helsingborg/Antikt_hornskap_avlutningsbart_25297010.htm&w=3

Söt
    www.blocket.se/lund/Antik_skolbank_25295927.htm&w=3

Åh, men vad f-n, för långrt bort igen
    www.blocket.se/dalarna/Fina_gamla_sangar_25294552.htm&w=3

Fantastisk jordglob men dyr...
    www.blocket.se/vasterbotten/Jordglob_fran_sekelskiftet_25293646.htm&w=3

Har försökt pruta på denna Har varit ute lääänge
    www.blocket.se/vastmanland/Gammal_Jarnsang_25271638.htm&w=3

Smått och gott
    www.blocket.se/malmo/Diverse_gamla_ting_25266971.htm&w=3

Skolplanscher
    www.blocket.se/stockholm/Skolplanscher_25258765.htm&w=3

• mage06
    Anton2005 skrev 2010-01-02 15:40:13 följande:
    Hallå på er! Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.   MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?
    Hej!

Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...{#lang_emotions_undecided}

Var är alla?! Jag är sällskapssjuk{#lang_emotions_kiss}... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
  • mage06

Malin: Ja titta det fanns ju pris! Anade det, helt galet!

Vad duktig du är ,med träningen! Jag vill- och måste komma igång också! Jag vill ha en tränare med de första gångerna bara... Jag är lite skadad psykiskt efter att ha haft ett förmaksflimmer för drygt 6 år sedan. Det är undersökt av hjärtläkare och inget farligt eller fel på mitt hjärta men det var så otroligt obehagligt och ångestframkallande så jag har fått det jobbigt när pulsen går upp... Har alltid varit väldigt fysiskt aktiv och smal men de senaste sex åren har jag blivit feg...synd

• mage06
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:05:57 följande:
    Nu är jag här!
    Åh, vad roligt! Mmm, jag gjorde en till omgång Rocky Road... mannen råkade köpa 86% choklad så det blev lite för mycket av det goda...Ändå sitter jag här och försöker hitta nötterna och dumlekolan Vad roligt med gäster! M bara jobbar här VARJE DAG! Kul med egen firma ibland...

Skönt att inte alla pysslar! Granen har nu vält tre gånger och pyntet hänger på trekvart så den åker nog ut idag...
  • mage06
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:20:03 följande:
    Vilka luckor funderar du på?
    Oj, trist med så mycket jobb... Visst är det bra att bygga upp något, en viss frihet innebär det ju trots allt även om det inte märks just nu...sen för ekonomin så klart. Men jag är uppvuxen i egen företagar familj och vet att det aldrig liksom riktigt tar slut...det kan alltid bli lite bättre, lite mer... Det är på gott och ont tycker jag.
  • mage06

Hej på er!

Vilket trevligt initiativ "Fröken Vit"! Jag vill gärna med och kan troligen också!

Malin S: Vad duktig du är med träningen! Vill- och borde också...

Granen åkte ut på nyårsdagen här till treåringens stora sorg Men den hade vält tre gånger och julpyntet hängde på trekvart så det var dags Jag vill helst ta bort stjärnor och allt! Nu hägrar bara våren för mig, ett tag kvar jag vet men sån är jag bara

Jag har lite nytt i bloggen för er som vill komplettra det vita med något annat...

www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06

Hej!

Oj, oj, stukade armar, svinkoppor och virus...Krya på alla!

Fluffiga: Skönt att armen verkar bra. Man gör väl ändå inget åt en spricka eller? Inte för att jag vill negligera hans ev skada men att du kanske inte behöver vara så orolig?

Peak: Har ingen erfarnhet av svinkoppor men sår i flera veckor verkar ju inte så bra...? Jag skulle, som du, kontakta vc...

mariaw skrev 2010-01-04 21:28:03 följande:
    Anton: Barnen har lekt en massa med gunghästen, idag ryktade Ebba hästen med en diskborste och gav den grönsaker i trä...
    Åh, vad gulligt Den är sååå fin! Det är så roligt med tjejer tycker jag nu. Jag har alltid trott att jag skall få- och "velat ha" pojkar *fniss* men när det nu blivit tjejer så är det så coolt. De två yngsta är otroligt tajta och berättar för oss om den andres behov om vi inte fattar snabbt nog. De pussar och kramar varandra varje dag efter dagis som att de inte sett varandra på år...åh, gullungar
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-04 23:46:23 följande:
    Malin, jodå jag lever...värsta är hostan. Så envis men bättre. Gör tom ont i huvudet men nu kräks jag iaf inte av hostattacker.. men kroppen är helt slut min läkare frågade bara jobbar du på samma ställe än..mm sa jag då ruska hon på huvudet. VILA ELIN VILA...men jag får så dålig samvete...och rädd för att få sparken om jag är hemma..får se om jag sparkar mig i baken o åker in i morrn. Som det känns nu skulle jag kunna sova en hel månad. Hjärtat blir ju så ansträngt oxå, tydligen finns d ingen medicin som funkar på denna hemska virus som attackerat mig Gulligt att du tänker på mig!!!! Hoppas du har haft det bra, ni andra oxå Suttit och kollat hotell med maken, firar ju 10 årig förlovningsdag snart..fundera på att åka iväg en natt ensamma men sen kom ju suget på att låta tjejerna få följa med...svårt det där
    Nej vadå sparken?! Vi bor väl i Sverige! Du kan väl inte få sparken för att du är sjuk? Är du timanställd eller? Åk inte! Det är inte värt en hjärtmuskelinflammation för att vara "duktig" en dag. Är man sjuk så är man, det är inte en samvetsfråga=order! Jag har nog missat vad är du för sjuk? Svininfluensa...eller?

Nej men nu skall jag verkligen försöka sova igen...
  • mage06

Nu blev jag också lampsugen *fniss*. Här är lite olika, inte bara fönsterlampor men den rostiga glödlampan är ju helt klart en liten darling tycker jag

viewer.zmags.com/showmag.php&preview=1&_x=1#/page16/

www.gardsromantik.se/&item_id=1238

www.gardsromantik.se/&item_id=1794

www.gardsromantik.se/&item_id=1376

www.shoppinggatan.se/handla/lampor/rostig_lampa/visa

www.shoppinggatan.se/handla/lampor/dubbel_industrilampa/visa

• mage06

*Hoppar rakt in* Jag har nog varit den största ommöbleraren genom tiderna Nu hinner och orkar jag faktiskt inte{#lang_emotions_undecided}. Men jag tänker varje dag på olika lösningar och på den optimala möbleringen Just nu vill jag dessutom bygga en bänk under vardagsrumsfönstren med skåp på sidorna. Har vackra fönster från min brors gamla hus som jag skall ha som dörrar till överskåpen...

Vill gärna se bilder Anton

Nu skall jag ta upp fötterna ur fotbadet innan de blir till russin *fniss*

God natt alla söta!

• mage06

Jo, Anton: jag skulle måla efter...precis som frk Vit säger så kan du ju dölja skarvar på det viset och framförallt skruvar som ofta, i mitt tycke, är det värsta med ikea-möbler!

• mage06

Håller med Malin om att man blir ledsen... Jag tycker att det är märkligt att människor inte kan respektera och acceptera varann överhuvudtaget. Ännu värre när det är inom familjen...

Ni är ju så duktiga och hemmafruiga så jag måste fråga om någon har erfarenhet av att tvätta lammskinn i tvättmaskin? Jag har tvättat med ulltvättmedel men nu funderar jag på om man skall/kan/bör ha sköljmedel också?

Har eventuellt en lokal att sitta och sy och starta upp företag på gång vilket skulle vara fantastiskt! Det ligger 5 min hemifrån och med tanke på hur jag bor, i skärgården, så är det myyycket värt! Vill, vill, vill!

Annars inget nytt under solen

• mage06

God morgon! Uppe med tuppen som vanligt Malin Jag skulle också behöva åka till IKEA men känner mig lite för lat...hmm{#lang_emotions_undecided} Behöver köpa trådkorgar till S kläder vilket ju inte är så där roligt att köpa...

Jag hoppade över sköljmedlet till lammskinnen... var bara lite orolig för att de skulle bli statiska men det är nog bara konstmaterial som blir...

Idag skall jag försöka sy lite sängkläder till våningssängen i fil de fer som flickorna fick i julklapp. Jag har ju inte visat den, får ta och göra det sen. Den är köpt på Noga utvalt och supersöt

Ha en fin dag alla!

Jag visar min fina vinst i bloggen och så en eloge till alla kvinnor som stöttar och uppmuntrar varann i bloggvärlden!

www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06

Tjock kulan: Tråkigt med din morfar Jag kommer ihåg att du nämnt honom flera gånger. Det är verkligen skit att döden måste vara en del av livet! Samtidigt måste det vara härligt att ha så många fina minnen med din morfar...så lever han ju liksom vidare i dig. Kanske överraskar han dig med att hålla sig kvar längre än du tror, varje stund är guld värd{#lang_emotions_heart}

Vem är Plump förresten

Tack för dina söta ord{#lang_emotions_heart} Jag hoppas också att jag får rumpan ur den här gången! Måste verkligen ta tag i det som jag verkligen vill! Det är bara en del av en lokal och jag skall sköta en annan butik, när jag är där, samtidigt men jag hoppas verkligen!

Miss Goldie: Jag har också bara hört om frysen när det gäller tuggummi{#lang_emotions_undecided} om det går med strykjärn så gissar jag på medelvärme och hushållspapper. Var försiktig så inte strykjärnet kommet åt tyget och smälter det...tror jag. Lycka till med försäljningen av lägenheten! När var det ni skulle flytta in i huset? Eller det var inte byggt än...?

Tack för tipsen ang. lammskinnen. Jag använde Y2 tvättmedel som är till bland annat ull, inget sköljmedel. Låg värme i torkskåpet och det blev perfekt! Nu kan jag ha dem i soffan igen

Bellevue: Tråkigt att det måste bli så men skönt att du verkar nöjd med ditt beslut...Bättre att använda energin på familjen och dig själv då!

Det blev inget IKEA... Jag tycker att helgerna bara går till frukost, lunch, söva barnen, middag... {#lang_emotions_undecided}

Angående LCHF så törs jag nog inte riktigt... Jag läste lite artiklar i en medicinskt vetenskaplig tidning och där fanns en undersökning som visade att det inte spelade någon roll vilken bantningsmetod man använde, folk ner lika mycket... Det handlade bara om färre kalorier och mer motion. Det i sig talar ju inte mot LCHF men jag törs inte det där stora fettintaget... Jag har kört GI, som känns lite "mildare" (rätta mig om jag har fel) och gick ner 5 kg på nolltid. Jag tror på det där med att få bort så mycket socker som möjligt. Sen handlar det, precis som Malin säger, om att lägga om sin livsstil helt och kanske inte vara så fokuserad på viktnedgången. Det stor också i artikeln, om den mentala biten...

Sorry, nu har jag gjort ett sånt där dunderinlägg igen{#lang_emotions_embarassed} Håll till godo{#lang_emotions_kiss}

Fluffiga: Vad irriterande att inte få tag på reservdelar! Kul att du är tillbaka Skall kolla bloggen...

• mage06
    Amelié77 skrev 2010-01-10 15:24:36 följande:
    Det funkade inte med strykjärnet, eller jag fick bort lite men inte allt. Så nu återstår nog bara att försöka tvätta overallen. Knappast går det bort
    Jag funderade på...går det inte att "tejpa" bort? Väldigt klistrig tejp som du "lyfter" bort tuggummit med?
  • mage06
    mariaw skrev 2010-01-10 21:00:58 följande:
    God kväll! Har läst tillbaka i tråden och skickar även jag en styrkekram till de som behöver det Alla familjer har sitt och ibland mår man nog bäst av att bryta helt med förhållanden man mår dåligt av... Ang LCHF har jag använt kosten i 10 dagar, gått ned 2,5 kg i vikt och mår bra. Visst sug kvarstår ibland som tex igår då barnen åt godis, men suget var inte så stort som det brukar. Som sagt strävar jag inte mest efter viktnedgång utan efter att må bra, men viktnedgången är förståss välkommen efter två barn och ca 5 kg kvarvarande extra mammakilon... I helgen har min syster varit på besök med sin familj, jättekul, men också skönt när man får ro om sig själv som familj en stund. Granen och det mesta pynt har också fått åka ut... Villa: Imponerande att ni håller i er träning! Även inspirerande... Miss Goldie: Har hört att man kan frysa tyg med tuggummi på, det är lättare att skrapa av det då. Aldrig provat själv dock...
    Åh, vad spännande! Du måste berätta mer sen hur det går! Intressant det där med kost... *tar en bit mörk choklad till och funderar*{#lang_emotions_innocent}
    versan skrev 2010-01-10 21:34:54 följande:
    Nu vet jag inte om någon har hunnit svara. Men här kommer mitt tips! Svårt att veta om det går bort på sånt tyg har aldrig testat. Du får bort tuggumifläckar genom att frysa dem. Eller Lägg en påse med isbitar på fläcken, eller lägg hela tyget i frysen en stund. Sedan är det bara att skrapa bort tuggummit. Använd ren alkohol eller lacknafta om det finns någon rest kvar.(var försiktigt på ömtåligt tyg)  På hårda ytor kan du använda suddgummi. Ett annat sätt att få bort tuggummit är att trycka en bit sandpapper mot fläcken och stryka (från avigsidan) med varmt strykjärn. Samma här igen vet ej hur overallen klarar tyget. Kanske bäst du ringer och kollar med företaget som sålt den om dom har något råd.
    Haha, who are you!? Professor i tuggummiborttagning?! Vadan all denna kunskap?
Svar på tråden Vita hem