• versan

Vita hem

Hur gör man en omröstningstråd.
    har provat men jag får inte till det!!!

• versan
    versan skrev 2009-11-18 21:46:21 följande:
    Hur gör man en omröstningstråd. har provat men jag får inte till det!!!
    hihi... först gången jag gjort en omröstningstråd.
    Nu kan ni rösta gratis här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m48798959.html

Vem ska bli Sveriges Lucia i år?
  • versan
    Pums skrev 2009-11-24 08:14:41 följande:
    Just nu sitter jag här otåligt och väntar på att klockan ska bli 9.30, lite smått arg, eller ganska mycket arg. Då öppnar telefonslussen på ett ställe som vi nyligen haft hjälp av.För en tid sen gick vår diskmaskin sönder.Den är digital i dispalyen och den visade enligt en kod att översvämningsskyddet löst ut. Inget vatten läckte men nåt var fel.Så vi tillkallade en hantverkare då vi inte är kunniga inom området.När hantverkaren väl kom, dagen efter vi ringt, så visade det sig att det var sån enkel sak som att en packing hade gått sönder.Min man tog tid när han var här då vi tidigare varit med om att de tar betalt för mer tid än vad som egentligen arbetet tagit.För att vara exakt så från att han kom hit tills arbetet var klart tog det 1 timme och 19 minuter.Räkningen kom idag, vet ni vad den var på????Över tre tusen spänn!!!!!!För en packning! Jo jag tackar jag. Arbetstiden står om jag nu kan utläsa fakturan rätt, är 6 timmar.Glöm det säger jag bara!För det priset hade vi kunnat köpa en ny diskmaskin.Så nu sitter jag här arg och laddar för vad jag ska säga....... En timme och en kvart kvar innan dom öpnnar.Gillar inte hantverkare som försöker blåsa en, så är det bara!
    Skulle tippa på att dom lagt till tiden på vad det tar att köra till er & hem igen.
    mamma min kollade med Elextrolux och närmaste repmontör fanns då i Umeå 14mil bort & det skulle kosta vannsiniga summor att få dit han.
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-11-24 13:51:48 följande:
    Jag hade tänkt att rören skulle ligga dolda i väggen, men jag KAN ju eventuellt tänka om Jag ser bara framför mig kopparfärgade rör, men man kanske kan ha krommade. Det bästa vore ju om det gick att isolera på nåt sätt inuti väggen så att frysrisken minimeras...för jag är inte så jättetänd på idén med synliga rör...
    Tänk om angående sätta in rören i väggen.
    Det kan leda till vattenskador för astronomiska summor om man har otur.
    Sätt dom hellre på insidan av rummet då är det inga problem att sätta dom mot ytterväggen heller.
    Vårt hus är gjort av siporex block och i tvättstugan är rören inbyggda i väggen (utsidans vägg) och dom har inte fryst under dom åren vi bott här.
  • versan
    Pums skrev 2009-11-25 09:16:30 följande:
    snovitadrommar.blogspot.com/Hej kära vänner!!Idag har jag nytt i bloggen. Och vad handlar det om idag då?Jo det ska jag berätta....*Ny vinnare på det fluffiga hjärtat*Mina kuddar jag sytt (nej ingen bild ännu)*Bilder på mitt nya vardagsrumsbord som jag fyndat på loppisSå ni som intresseras av detta kan ju gå in och läsa.Nej, skojar lite bara *blink*Men jag kommer troligen inte skriva här vad det är jag skriver om i bloggen.Tycker det är en "ansträngning nog" att faktiskt ha och hela tiden uppdatera sin blogg, det tar massor med tid och ni andra som också bloggar förstår nog vad jag menar.Så om jag nån gång "bara" skriver "Nytt i bloggen" (kände mig lite träffad av det som skrivits här innan) så handlar det snarare om tidsbrsit för min del när jag håller på att publicera mina inlägg än att jag inte orkar skriva mer än så.Ni kanske förstår min poäng och tanke?Ha det gott och kram på er!!snovitadrommar.blogspot.com/
    Underbart bord så snyggt så det var inte klokt.

Själv tycker jag inte det gör nåt att ni "bara" skriver nytt i bloggen.
    Känns som en liten överraskning att få komma in & läsa vad det handlar om.
    och Jag studsar alltid in & läser & komenterar här eftersom det inte alltid går att komentera för mig i alla bloggar.
    (surar... fattar inte varför jag inte hajjar det där med att välja profil för att kunna lämna meddelande) {#lang_emotions_undecided} hehe... känner mig något korkad.   

kram Versan
    10 DAGAR KVAR ATT RÖSTA PÅ Sveriges Lucia www.familjeliv.se/Forum-5-122/m48798959.html
  • versan
    Pums skrev 2009-11-25 16:14:52 följande:
    Så lugnt här idag.....eller är det bara jag som är uttråkad kanske
    Väldigt lugnt men här har jag haft det fullt upp.
    Spacklat en vägg i hobbyrummet mitt.
    (synd att det tar så länge bara att få klart när man är handikappad)
    Har hållit på med 2 väggar i 2veckor nu man får ta en liten bit -vila ta en liten bit till Och vila osv...

Sen har jag beställt glasögonbågar över nätet som jag skall köpa så nu har jag testat 4bågar & fastnat för en båge. (Lensway är firman -har någon nån erfarenhet av dom så dela med er. )
    Syrran har köpt över nätet & var supernöjd med sina.
    Så nu är det min tur.

Jag var in med mina glasögon till optikern & ville att dom skulle kolla varför jag får runda ringar när jag tittar mot ljuslyktor osv... Då visar det sig att dom har nötts när man har putsat dom med putsduken & deras vätska, :-O
    Påpekade detta & hon sa att dom kan INTE göra nåt åt det. 
    Pågrund av att 2åriga garantin gick ut för 5månader sedan så måste jag köpa nya glasögon. 
    Då jag köpte Titanbågar så gick glasögonen på 5000kr.
    Och jag hade specialbehandlade plast glas som skulle vara Hårda & reptålig.
    men pyttsan....
    Denna gång funkade det inte.
    Tycker det är rent bedrövligt Jag har aldrig haft detta problem förr & jag har haft plastglas i flera herrans år. 
    Jag frågade vad det skulle kosta att "bara" byta ut glasen i bågarna & då svarar hon 2000kr & sen tillkommer diverse behnadlingar ca 1000kr till
    så summa 3000kr för att byta ut glasen. {#lang_emotions_djavulsk}
    GLÖM DET....
    Kommer inte sätta min fot på den firman nåt mera.

Hädanefter beställer jag över nätet. (sur jag)
    Pratade med kundmottagningen på Lensway & dom sa att dom kunde byta ut plastglasen i mina gamla glasögon med.
    Och hör och häpna kostar "bara" 800kr med alla specialbehandlingar med.

Svar på tråden Vita hem