• versan
    Pums skrev 2009-11-26 07:39:46 följande:
    Nu ni är det jul i stugan!!snovitadrommar.blogspot.com/Kanon god saffranskaka bakades igår, recept i bloggen.
    Gudarnas skymninng! Vad det ser gott ut.
    Din fresterska där.   Och jag som behöver gå ner i vikt hehe... inte baka på mera {#lang_emotions_cool} 
    Slurp {#lang_emotions_tongue_out} nu måste jag köpa mandelmassa.

MÅSTE STÄLLA EN FRÅGA TILL ALLA!
    Vad kostar saffran hos er?
    Köper ni på affären eller har ni någon bra E-butik ni handlar hos?

Jag höll på att vända i dörren när jag såg kvittot på ICA (trodde dom slagit in fel pris).

Jag betalade 32.90 för 0,5grams paket. {#lang_emotions_djavulsk} 
    I fjol betalade jag 24kr Och redan då tyckte jag det var hutlöst dyrt.
    Hehe... Det går mycket saffran hos oss.
  • versan
    Pums skrev 2009-11-26 06:33:55 följande:
    Godmorgon!!Inatt har jag sovit uselt. Somnade närmare elva igår men så vaknade jag halv tre på natten, klarvaken!Somnade inte om förän efter fem och sen vaknade lillen kvart i sex.Så jag fick mig väl en sisådär fyra timmars sömn inatt.Gäsp!!!!!
    Samma här somnade vid 01.00 på natten.
    Dottern vaknade vid 03.00 kissnödig.
    Jag hjälpte henne & sa gå sen och ägg dig i "din" säng så kommer jag och ligger bredvid dig en stund.
    Hon gick och la sig Och jag kom efter och smög ner mig i sängen och la armen om henne.
    Öhhh... trodde jag.
    Vaknade värkande, öm, stel (är ett värkande kröckel just nu.) av att sambon kramade om mig och frågade varför jag låg i dotterns rum och kramade om hennes stora Docka. {#lang_emotions_cool}
    hahaha.... Vad säger man det var mörkt täcket var fluffigt & jag var så in i Nordens Trött {#lang_emotions_dreamer} 
    Så rackarungen hade lagt sin docka där erkännde hon och själv gått & lagt sig hos pappa "Det var ju mysigare där" var svaret.  
    Skrumpfff.... barn.... {#lang_emotions_wink} 
  • versan
    versan skrev 2009-11-26 08:50:45 följande:
    Samma här somnade vid 01.00 på natten.Dottern vaknade vid 03.00 kissnödig.Jag hjälpte henne & sa gå sen och ägg dig i "din" säng så kommer jag och ligger bredvid dig en stund.Hon gick och la sig Och jag kom efter och smög ner mig i sängen och la armen om henne.Öhhh... trodde jag. Vaknade värkande, öm, stel (är ett värkande kröckel just nu.) av att sambon kramade om mig och frågade varför jag låg i dotterns rum och kramade om hennes stora Docka. hahaha.... Vad säger man det var mörkt täcket var fluffigt & jag var så in i Nordens Trött   Så rackarungen hade lagt sin docka där erkännde hon och själv gått & lagt sig hos pappa "Det var ju mysigare där" var svaret.  Skrumpfff.... barn....  
    hahaha.... gudars... Jag bad INTE Dottern att hon skulle gå och ägga sig
    Lägga sig ska det stå
    Ni får ha överseende med stavningen idag uppenbarligen är jag tröttare än jag känner mig.
  • versan
    Pums skrev 2009-11-26 08:52:22 följande:
    Tror jag betalade samma summa! Höll på att få hjärtproblem när jag köpte 2 pkt saffran så när hon drog PLU koden och blipp blipp sa det och på skärmen stod det 70 pix liksom!
    Hahaha... samma här när jag såg kvittot.
    Fasen att det ska vara så gott med saffran.
    I fjol gick det ca 15-20 st.
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-11-26 14:37:02 följande:
    Jag söker efter en gunghäst till Agnes. Hittade den här:www.on24.fi/child/pelit_lelut/lelut_elaimet_k...Är den "too much"? Lite på gränsen tycker jag...Sen står det att den tål max 19 kg, det låter ju ganska lite eller?
    Tjaa! Till en prinsessa är det säkert aldrig fel men en rosa gunghäst.
    19kilo.
    Dottern är 4år och väger 17kilo så det funkar nog.
  • versan
    Villa Nordåker skrev 2009-11-30 06:14:36 följande:
    God morgon!Tänk idag är det siste november, imorgon börjar julmånaden.En fråga till er som gjort egen pepparkaksdeg, är det svårt?Jag blev lite snål när jag skulle köpa färdig deg igår nästan 30kr för 500g. Jag tänkte med två barn som vill baka räcker knappt ett paket färdig deg utan man behöver två och då blir det dyrt! Jag blir lite sugen på att göra egen deg.
    Shit vad dyrt!!! :-O
    Här kostade degen (bergmans) 9.90kr för 500gram.
    Men så köpte jag den på Lidl.
    Hehe... Första gången i hela mitt liv jag satt min fot i den butiken för en granne rekomenderade den.
    SÅ jag tänkte varför inte.
    Och då gjorde jag det fyndet.
Svar på tråden Vita hem