• versan

Vita hem

Pums skrev 2009-11-30 09:22:47 följande:
    Idag visar jag mer helhets bilder från vårat hem!snovitadrommar.blogspot.com/
    Gahhha... Varför funkar det inte att skriva direkt i bloggarna för mig.
    Måste vara helkorkad jag.

Jag skrev nåt sånt här.
    hehe... du får visa din kära man detta.  

Nu stampar jag ned foten tillsamans med Pums.
    Inga flera döingar i Biblioteket.
    Mig veteligen så hade bara Jägare som jagade själv uppstoppade djur på väggarna i sina bibliotek i England.
    Kommer ihåg från min barndom hur rädd jag var för dom STORA älghuvuden & björnhuvuden som man såg på väggarna hos bekanta.
    brr.... 

Nej! Satsa mera på Böcker (mååånga böcker) & ett litet rökbord.
    I rökbordet tex som man förra hade cigaretter så sätter man nötter eller nåt annat gott i.

Nej kära Pums jag håller med bort med dom glasartade blickarna som stirrar på en i mörkret.
    hehe... Men som sagt det är ju en smaksak.   

• versan

Ojj! Pums Hoppas det löser sig.
    Låt ju inte roligt.

Fluffiga: Hoppas det blir bättre i morgon.
    Dottern som är 4år har också haft "sina dagar" då hon absolut inte vill till dagmamman.
    Tror det har varit ett utslag av att hon tror att det är roligare hemma.
    hehe... så när hon trilskas har jag låtit henne vara hemma meeeen ingen Tv på hela dagen & jag ställer inte upp och leker & pysslar med henne.
    Utan hon får leka själv eller välja att hjälpa mig med att städa & annat tråkigt.
    DÅ sa hon sist Ursh vad tråkigt det är bara städa, städa, städa....
    Jag trodde du gjorde roligare saker hemma.
    hahaha.... barn.... 
    Dagen efter så sprang hon ut genom dörren & ville till dagmamman bums.
    För där fanns det andra barn att leka med.  

• versan
    LCroft skrev 2009-12-02 18:49:37 följande:
    Äntligen lite bilder från vinden: nillashem.blogspot.com/
    Gud så fint.
    var sjutton får man tag i fönster som man sätter in jag har en vägg mellan köket & hallen som jag vill sätta in fönster med spröjs så man får den där öppna härliga känslan.
    men inte sjutton hittar jag några fönster.

Men nu har vi en målare här som har målat tvättstugans väv Vaniljgul.
    Och så sätter han in Nya fräscha tapeter i våran hall därnere Viiita
    Sen skall det in en Nya matta MÖÖÖRK Brun svart ser ut som brädor som är laserade.
    Jag hittade ett golv som jag gillade men shit vad dyrt för en pyttebit 4.7meter x 1.2meter på en affär for vidare till andra golvbutiker & på 3dje så hittade jag exakt samma golv som dom hade som REA som stuvbit (5meter) som räckte precis till våran hall så golvmattan kostar "bara" 990kr istället för 1800kr.
    ÄLSKAR ATT FYNDA. 
  • versan

Jag har förtidspension sen några år tillbaka.
    Skulle byta vilken sekund som helst & och få jobba igen om det gick.
    Hade ett jobb som jag älskade då jag jobbade med blommor (Utbildad Florist).
    Så min vardag består av få ihop en någorlunda smärtfri dag, vara med våran dotter m,m...
    Som när man handlar.... hehe... då får man blinka med ögat och be snälla killar packa bilen med grejerna.
    Tur man är charmig & slängd i munnen.
    och just nu försöker jag få fram julen från kartongerna.
    Sambon bär upp kartongerna & jag pyntar Och han bär ned igen.

• versan
    mage06 skrev 2009-12-08 22:07:12 följande:
    Trevligt att shoppa julklappar till sig själv Vilken fin julklapp!Jag har Origami-pyssel i bloggenwww.noamajahemma.blogspot.com
    Finns det någon origami-sida på nätet där man kan se hur man ska vika.
  • versan
    Mimmi 71 skrev 2009-12-09 14:14:14 följande:
    Vi körde med en overall från Ge-kås ifjol som fungerade kanon. I år blev det istället en PoP ifrån Outlet här i byn.Stämplar står på min "att-handla-lista" för att jag skall komma ihåg dessa på Claes Olsson när vi skall julklapps-shoppa till helgen. Konstigt.... min lista består mest av saker till mig själv Dessa stämplar har jag tänkt att använda till tygtryck iallafall. Frökens vita...: När man väl har börjat med foto så kan man inte sluta, det är så himla skoj och man kan tydligt se hur man utvecklas. Det är dock tur att man nuförtiden använder sig av digitalkamera och kan radera dåliga bilder. Hos mig är det endast ett fåtal som håller kvalitén Igår tryckte jag på beställningsknappen för en brodermaskin. En hel del barnkläder är ju tänkt men jag ser potential till en och annan inredningsdetalj också - kuddar med brodyr och text bl a. Åh det skall bli så spännande när jag får hem maskinen.
    Jag har velat ha en broderi maskin läääänge nu.
    Men tycker inte att jag haft råd.
    Snål jag....
    Vad kostar dom nu?
    Och hur många olika stilar har den?
    Kan den brodera bilder skriva snygga ord osv...
    Kan man ladda in bilder ord från datorn och stoppa in i maskinen?
    Vart köpte du din?
Svar på tråden Vita hem